Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Multi, Mono, wtf injectie systemen, kan iemand mij uitleggen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Ma 30 Jan 2006, 14:07    Onderwerp: Multi, Mono, wtf injectie systemen, kan iemand mij uitleggen Reageer met quote

kan iemand mij uitleg geven over injectie systemen? wij hebben voor de deur een 1.6i TwinCam (dubbele nokken assen) Nissan Primera P10 Station 102PK FWD staan, een man zei dat het een MultiPoint injectie is, maar ik weet niet wat het verschil is tussen een mono en multi en als er ook andere bestaan het verschil daar ook tussen is!, kan iemand mij helpe plz(a) en goedkope tuning tips te geven omdat ik meer wil, en mijn ouders willen dat juist niej, en niet aankomen met neon, want dat heeft mijn vader gesien, en weg gegooid. :S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 30 Jan 2006, 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

tip1:
wachten tot je uit huis bent...of je geld opsparen en uitgeven aan je eigen auto...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 30 Jan 2006, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Lees eens wat rond hier op het forum, je vindt vast enkele bruikbare minder duren en ingrijpende aanpassingen. Heb je wat gevonden vraag dan gerust wat info.
Vuistregel is vaak wel in het tuning wereldje, dat deugdelijke tuning serieus geld kost.
Anders kom je vaak bij de eerste stappen uit, zoals een open luchtinlaat en een aangepast uitlaatsysteem. Hierover is genoeg te lezen op het forum, en dat lijkt me een leuk begin voor je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Ma 30 Jan 2006, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

ik had nog een vraagje:P uitleg over injectie systemen, wat bijv. verschil is tusse mono en multi point injectie en als er meer zijn die owk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ook hier: NEDERLANDS graag...

En je stelt nu in twee of 3 topics vragen over hhetzelfde, dat is IMHO ook nergens voor nodig.

Afgaannden op jouw beschrijving zal "jouw" P10 een GA16DE blok hebben, dat is
een Multipoint uit de jaren 90, de opvolger van de gecarbureerde GA16DS met 92pk.

Alle blokken zijn natuurlijk te tunen, maar GOED tunen is NOOIT goedkoop.
Verder sluit ik me aan bij BRYght: lekker op je eigen auto doen...

M.b.t. je vraag over injectie, dat is simpel uit te leggen: Monopoint injecteert op 1 punt in
de inlaat, dus VOOR de vertakking vann het spruitstuk naar de afzonderlijke cilinders.
Multipoint heeft voor iedere cilinder zijn eigen injector, die zit NA de aftakking in het inlaatspruitstuk, voor de inlaatpoort. Of je moet een GDi hebben, die injjecteert (net
als een Diesel) rechtstreeks in de cilinder, daarbij gaat er dus lucht de cilinder in
en wordt het mengsel pas in de cilinder gevormd ipv in het inlaattraject.

Er zijn nog andere systemen, maar dit is zo'n beetje de basis... Als je echt meer
wilt weten zou ik aanraden eens een boek over het onderwerp te lenen bij de bieb.
Je moet niet aan een blok gaan klooien als je de basisprincipes nog niet eens kent.

Het zal trouwens wel aan mij liggen, maar waarom wil je meer vermogen in
een auto die je zelf niet eens mag rijden??? Dat duurt nog 3 jaar minimaal!
Je pa zal die extra pk's echt niet gebruiken, maar hij kan wel mooi
het extra brandstofverbruik dat je vrijwel zekker krijgt financieren...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 8:20    Onderwerp: Reageer met quote

whahahahaa Laughing  thnx, maar ik heb verstand van wagens, en zo, maar ik dacht dat er gewoon 1 soort injectie systeem was, maar zo te zien meer.  en ik kan niej w88 totda ik 18 ben Embarassed  drm zit ik te expirimenteren met onze wagen. ik heb daar gisteren nog een andere lucht filer ingeplaatst, zo'n imitatie rooie luchtfilter die gewoon in de aoude filter huis past.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

hij heeft verstand van auto's.... <zucht>
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 31 Jan 2006, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

You read my mind...  Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTSC
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 30 Januari 2006
Posts: 62
PostGeplaatst: Wo 1 Feb 2006, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

wat nou weer Confused  Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 8 Mrt 2006, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy haha



uum wat voor injectie systeem heb ik eigenlijk

Monopoint injecteer
of een Multipoint ?

Vw Polo Coupe 1.3i fox uit 1994 Smile

Vr Groetjes Eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 8 Mrt 2006, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gok op MultiPoint.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 8 Mrt 2006, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm ok.

heb al 1 topic geopend wat ik nog meer aan em POLO kan opvoeren.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

www.autoweek.nl

daar haal je echt ALLES vandaan over de meeste auto's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Vroeger wel, tegenwoordig is de carbase volledig opgeruimd en staan er alleen nog modellen vanaf 2000 in Sad
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 9 Mrt 2006, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

uuhh....
mijn wagen is van '94 en staat er ook nog op hoor...
alle auto's staan erop alleen niet allemaal met de complete informatie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB