Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| mario_ Newbie
| Geregistreerd op: 31 Augustus 2005 | Posts: 18 | Woonplaats: balk |
|
Geplaatst: Do 29 Dec 2005, 23:21 Onderwerp: radiostar |
|
|
|
heey mensen ik heb sinds kort een radiostar alarm in mn auto
werkt prima
allen t afstand starten lukt niet
als ik met de remote start >> start ie ten eerste bijna drie sec te lang door ( moter loopt) na een sec of tien gaat ie weer opnieuw starten terwijl de motor gewoon loopt .
iemand ervaring met dit probleem ???? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 30 Dec 2005, 2:24 Onderwerp: |
|
|
|
Ja, betekent dat het alarm niet doorgegeven krijgt dat je motor loopt. En dan blijft ie met tussenpozen 3 seconden proberen te starten.
Heb je de RS-680 of RS-720? Bij de 680 heb je een draad die op het oliecontrolelampje moet worden aangesloten, bij de 720 eentje voor aan de signaaldraad van de toerenteller. Heb je geen toerenteller kun je de draad 5x rond je ontstekingsdraad (bobine <-> verdelerkap) wikkelen en hij krijgt z'n signaal ook. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 19:51 Onderwerp: |
|
|
|
Of, als je er zeker van bent dat je auto toch meestal/altijd/vrijwel zeker start..
Sluit m aan op +12v. (achter contact)
Het gaat er idd om dat het alarm weet dat de motor gestart is..
Je zou dus ook een punt kunnen zoeken waar 12v opstaat na starten..
In mijn geval was dit oa. de oliedruk meter. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:02 Onderwerp: |
|
|
|
Delorian schreef: |
Of, als je er zeker van bent dat je auto toch meestal/altijd/vrijwel zeker start..
Sluit m aan op +12v. (achter contact)
Het gaat er idd om dat het alarm weet dat de motor gestart is... |
Het gaat niet alleen om weten dat de motor gestart is, het gaat om weten dat de motor loopt...
Stel dat je motor stilvalt, dan zal het alarm dit niet weten en dus contact
e.d. aanhouden, inclusief alle verbruikkers die aan staan/stonden...
En dat kan in de winter je accu ERG snel leegtrekken...
Mijn alarm senst het TOERENTAL, maar vaak wordt oliedruk gebruikt.
Als bij mijn auuto bij een "remote run" de motor stilvalt probeert 'ie
zelfs opnieuw te starten! Sluit je +12V aan dan zallie dat ook niet doen.
Zeker voor "afstandstarters" geldt dat je ze moet aansluiten zoals
in de instructies staat, het gaat immers ook om veiligheid. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:19 Onderwerp: |
|
|
|
Ik bedoelde eigenlijk ook idd dat de motor loopt..
Had de zin beter iets anders kunnen maken.. (my bad)
Mijn auto probeert ook opnieuw te starten als ie niet loopt..
Dus bij mij werkt het via de oliedruk wel..
Maar dit is per merk/type auto verschillend, dus meet het ff na en je weet het.
Maar, na een x aantal (in te stellen) min. schakeld het alarm het complete contact weet uit.. Dus leegtrekken van de accu zal wel meevallen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|