Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wat is het budget voor een goede installatie in de auto?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
polo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 December 2005
Posts: 4
Woonplaats: merelbeke
PostGeplaatst: Di 27 Dec 2005, 18:49    Onderwerp: wat is het budget voor een goede installatie in de auto? Reageer met quote

ik zou im mijn nieuwe auto, een vw transporter met gesloten cabine en plaats voor drie personen een nieuwe geluidsinstallatie willen steken met daarin een autoradio met mp3 enafstandsbediening, een lekkere sub woofer hier dacht  ik aan een pioneer  w306C met 4OO WAT RMS en 1000 wat max. welke versterker heb ik hiervoor nodig en welke boxen zou ik hier nog best bijsteken die een goed totaalgeluid geven? en hoeveel zal het totale budget zijn dat ik hieran meot geven. is pioneer goed voor luidsprekers en versterkers en radio of neem ik beter andere merken, zou ik voor 500  euro in totaal al een goede installatie kunnen hebben. ben een stubruluisteraar dus dat is de muziek die ik aan goede kwaliteit ana een deftig volume wil beluisteren
_________________
why bobo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 27 Dec 2005, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Pioneer vind ik qua headunits en subwoofers erg goed, voor speakers heeft 't niet mijn eerste keuze.
Die TS-W306C is een goeie sub, maak er een goed kistje voor op maat en je zult er veel plezier van hebben.
Wat voor versterker erbij hangt van heel wat factoren af. (1) Jouw eisen, (2) jouw budget en (3) jouw smaak.
Voor 500 Eur totaal ben je toch wel 'n beetje beperkt, dan zou ik liever even doorsparen zodat je een goede kwaliteit versterker erbij kunt nemen die de sub het vermogen kan geven wat ie aankan. Is dat bedrag voor jou een maximum zou ik liever een goedkopere sub nemen en een wat betere versterker.
Ground Zero maakt goeie versterkers in verschillende prijsklassen die mooi klinken en aardig wat vermogen kunnen leveren, misschien hebben ze voor jou ook iets?
Maar ga altijd eerst luisteren naar meerdere merken, want vele merken kunnen allemaal goed zijn, ze klinken toch anders en op basis van smaak en je eigen muziekkeuze zul je dan de keuze moeten maken.

Mijn basis voor een goeie installatie (als je voor mooi geluid wil gaan) zou zijn een 4-kanaals versterker, die een composetje aanstuurt welke goed wordt ingebouwd (woofers in deuren, tweeters langs A-stijlen of op dashboard) en een subje op de overige 2 kanalen gebrugd.
Voor mooi geluid al meer dan genoeg, mis je toch geluid achterin kun je altijd nog 'n setje extra speakers achterin bijsteken op de radio aangesloten, hoeven niet hard mee te spelen gezien geluid van voren hoort te komen.

En vergeet niet dat je voor mooi geluid niet veel componenten nodig hebt, de kwaliteit van de componenten en vooral een aandachtige inbouw doen veel meer!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
polo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 December 2005
Posts: 4
Woonplaats: merelbeke
PostGeplaatst: Di 27 Dec 2005, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

de pioneer sub kost in mediamarkt maar 79€ vandaar dat ik die wou ik heb een vw transporter en wou eigenlijk voor de sub een gat zagen in mijn achterwand, gaat dit? of dien ik dan rond de achterkant nog een kastje te bouwen? wat is dan volgens jou een beter budget?
en waar mag je zeker niet op besparen?
hoe zouden jullie je budget indelen?
_________________
why bobo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Di 27 Dec 2005, 20:00    Onderwerp: Re: wat is het budget voor een goede installatie in de auto? Reageer met quote

polo schreef:
ik zou im mijn nieuwe auto, een vw transporter met gesloten cabine en plaats voor drie personen een nieuwe geluidsinstallatie willen steken met daarin een autoradio met mp3 enafstandsbediening, een lekkere sub woofer hier dacht  ik aan een pioneer  w306C met 4OO WAT RMS en 1000 wat max. welke versterker heb ik hiervoor nodig en welke boxen zou ik hier nog best bijsteken die een goed totaalgeluid geven? en hoeveel zal het totale budget zijn dat ik hieran meot geven. is pioneer goed voor luidsprekers en versterkers en radio of neem ik beter andere merken, zou ik voor 500  euro in totaal al een goede installatie kunnen hebben. ben een stubruluisteraar dus dat is de muziek die ik aan goede kwaliteit ana een deftig volume wil beluisteren


en dat is?!  Embarassed

mvg, Antony
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
polo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 December 2005
Posts: 4
Woonplaats: merelbeke
PostGeplaatst: Di 27 Dec 2005, 20:07    Onderwerp: Re: wat is het budget voor een goede installatie in de auto? Reageer met quote

Antony schreef:


en dat is?!  Embarassed

mvg, Antony

wat bedoel je antony het is een vw transporter van 98 zo een bestelwagen van volkswagen zonder ruitjes
_________________
why bobo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
tecra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Oktober 2005
Posts: 52
Woonplaats: Lanaken
PostGeplaatst: Di 27 Dec 2005, 20:33    Onderwerp: Re: wat is het budget voor een goede installatie in de auto? Reageer met quote

Antony schreef:
polo schreef:
ik zou im mijn nieuwe auto, een vw transporter met gesloten cabine en plaats voor drie personen een nieuwe geluidsinstallatie willen steken met daarin een autoradio met mp3 enafstandsbediening, een lekkere sub woofer hier dacht  ik aan een pioneer  w306C met 4OO WAT RMS en 1000 wat max. welke versterker heb ik hiervoor nodig en welke boxen zou ik hier nog best bijsteken die een goed totaalgeluid geven? en hoeveel zal het totale budget zijn dat ik hieran meot geven. is pioneer goed voor luidsprekers en versterkers en radio of neem ik beter andere merken, zou ik voor 500  euro in totaal al een goede installatie kunnen hebben. ben een stubruluisteraar dus dat is de muziek die ik aan goede kwaliteit ana een deftig volume wil beluisteren


en dat is?!  Embarassed

mvg, Antony


misschien dat hij niet weet dat stubru = studio brussel = nationale belgische radiozender met alternatieve muziek is ... (in de ruime zin van het woord ... )
_________________
Imagine Yourself As A Bird In The Sky
The Wind In Your Face And It Feels So Nice
Woohoooooohohoo Imagination...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
tecra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Oktober 2005
Posts: 52
Woonplaats: Lanaken
PostGeplaatst: Di 27 Dec 2005, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou zeker voor een pioneer headunit gaan ... voor 250 euro heb je al een radio die aan al jouw eisen voldoet en er ook nog leuk uit ziet .... DEH-7700 is een heel leuke radio ( en zit er bij mij ook in en die heb je dus voor 250 euro)

qua composet zal je ook rap richting 200-250 euro gaan ... wil je een deftig setje vinden... nu, dat is altijd smaak en stijl en budget wat je eraan uitgeeft...

over dat gat in de behuizing, dat zou ik niet met een woofer doen, je hebt free-air woofers... maar of die geluidskwaliteit nog even goed is ... dat heb ik me altijd afgevraagd, je kan die holte dan wel gebruiken als klankkast, maar dan moet het wel perfect ingebouwd zijn en vooral, je woofer moet free-air kunnen spelen.

als ik jou was zou ik inderdaad zoals jesse zegt, een eerste standaardsetup opstellen van 1 compo / 1 woof / 1 4 kanaals amp voor dit alles aan te sturen ... en indien je wat doorspaart richting 1000 euro , heb je WEL kwalitatief goed materiaal ...

grtz en hou ons op de hoogte!
_________________
Imagine Yourself As A Bird In The Sky
The Wind In Your Face And It Feels So Nice
Woohoooooohohoo Imagination...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 27 Dec 2005, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

polo schreef:
de pioneer sub kost in mediamarkt maar 79€ vandaar dat ik die wou ik heb een vw transporter en wou eigenlijk voor de sub een gat zagen in mijn achterwand, gaat dit? of dien ik dan rond de achterkant nog een kastje te bouwen? wat is dan volgens jou een beter budget?
en waar mag je zeker niet op besparen?
hoe zouden jullie je budget indelen?

Het beste resultaat zul je altijd bereiken met een sub in een kist.
Bovendien is de TS-W306C ook bedoeld om in 'n kist te spelen, als je alleen de achterwand wil gebruiken zou je de TS-W306F moeten hebben. Dit is de "free air" versie van die sub (heeft geen kist nodig), maar zou niet mijn eerste keuze zijn.

Persoonlijk zou ik nergens echt op besparen, een ketting is immers zo sterk als de zwakste schakel en da's hier ook zo.
Headunit, versterker(s), speakers, bekabeling, alles speelt mee.
Maar goed hoeft niet heel duur te zijn, rond een totaal bedrag van ± 1000 Eur kun je al een hele mooie installatie samenstellen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB