Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Versterker problemen

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wim
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 December 2005
Posts: 5
Woonplaats: Roeselare
PostGeplaatst: Di 20 Dec 2005, 21:59    Onderwerp: Versterker problemen Reageer met quote

Hallo, via wat ge-google op deze website terecht gekomen en misschien kan iemand me met mijn problemen helpen

Ik schets even kort mijn 2 problemen die ik momenteel heb

1. Ik heb een versterker (meer info: http://www.bluespot.co.uk/stock/amplifier_3.asp) achterin m'n auto gestoken. Probleem is dat het power ledje blijft branden wanneer ik de motor volledig afleg. De voedingskabel is voorzien van een fiche om mijn plank met versterker eraan te kunnen uithalen. Ook een zekering is voorzien in de kabel. Ik moet deze nu telkens ik mijn auto afsluit ook die fiche loskoppelen achteraan. Is dus onpraktisch. Wat zou het probleem kunnen zijn?

2. Een porbleem waarvan ik waarschijnlijk de oplossing al ken maar ik  vraag het toch nog even. De voedingskabel van de versterker en de geluidskabel van de radio naar de versterker lopen samen via de rechterkant van mijn wagen naar achteren. Wanneer ik gas geef stoort dit lichtjes in mijn boxen (soort gezoem), ook wanneer de radio afligt. Denk dat ik met een slechte massa zit, dus best de ene draad via de linkse kant naar achteren brengen zeker?

Iemand enig idee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Di 20 Dec 2005, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Hoi welkom hier op het forum.
dat je versterker aanblijft heeft te maken dat je geen remote draad hebt van radio naar versterker  die kabel zorgt er voor dat je versterker aan gaat als je de radio aan zet en uit gaat asl je de radio weer uit zet.
het 2de is idd meestal een slechte massa verbinding of zoals je zelf al zegt wanneer de RCA en de voedingskabel naast elkaar liggen.
dus ga daar even naar kijken mocht je vragen hebben of iets niet snappen dan vraag je maar.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wim
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 December 2005
Posts: 5
Woonplaats: Roeselare
PostGeplaatst: Di 20 Dec 2005, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

dit was ik vergeten, er ligt wel degelijk een remote kabel van de radio naar de versterker (anders zouden mijn boxen niet marcheren denk ik Smile)

die is ook voorzien van een fiche die ik kan loskoppelen mocht dit nodig zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 20 Dec 2005, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat je radio wel uit als je je contact uitzet?

Meet anders de remote-draad eens nna, of die wel spanningsloos wordt...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 21 Dec 2005, 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom bij Car Tuning Forum Zwaai

(1) Hoe heb je die remotedraad precies aangesloten? Want die moet inderdaad spanningsloos worden zodra de radio uitgeschakeld wordt... Deze draad heeft verder niets direct te maken met het feit of je boxen werken of niet...

(2) Kan idd aan de massa liggen... Paar tips: sluit alle apparatuur van je audio installatie best op 1 massapunt aan. Gebruik een goed punt (dikke gordelbout bijvoorbeeld) en schuur het metaal blank voor optimaal contact. Massakabel moet even dik zijn als voedingskabel, en ook de massakabel van carrosserie naar min-pool accu moet dik genoeg zijn dus.
Punt 2 is dat je voeding en RCA kabels nooit samen naar achteren moet leggen. RCA kabels zijn zeer gevoelig voor storing, die leg je best rechts door de wagen (links liggen immers meestal de originele kabelbomen van de auto, welke ook voedingskabels bevatten). Hou de kabel best ook uit de buurt van brandstofpomp en ECU, ook dit kunnen storingsbronnen zijn.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Wo 21 Dec 2005, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom! Ennuh, 'k heb je post even verplaatst naar ICE Algemeen, waar de autdio vragen horen Very Happy.

1) Ik sluit me gedeeltelijk aan bij SaphireNX. Kijk inderdaad wel of je remote wel degelijk uitgaat bij het uitschakelijk van de HU, en of je HU wel uitschakelt bij het uitschakelen van de auto. Tevens zijn er ook HU's met twee remote uitgangen. Eén speciaal bedoelt voor je versterker, en één voor een elektrische antenne. Het proberen waard uiteraard. In elk geval blijft zoals ik uit je verhaal opmaak je remote continu onder spanning staan, óf je constante spanning (+) raakt op je versterker niet alleen je plus maar ook je Remote aansluitpunt. Doormeten is hoe dan ook voorlopig even het eerste advies, zoals de anderen ook al veronderstelden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
wim
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 December 2005
Posts: 5
Woonplaats: Roeselare
PostGeplaatst: Vr 23 Dec 2005, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de tips, we zullen het eens uitmeten, ik alleszins niet want ik ken niet teveel van elektronica
ik laat wel nog van me horen hoe het opgelost werd (ik hoop toch dat we een oplossing vinden:))

en probleem 2 is opgelost, kabel links in de wagen gelegd en niks van geruis/gezoem meer in de boxen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wim
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 December 2005
Posts: 5
Woonplaats: Roeselare
PostGeplaatst: Di 3 Jan 2006, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

We hadden de versterker dus idd verkeerd aangelosten op de radio waardoor hij steeds onder spanning bleef te staan, alle problemen zijn nu van de baan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB