Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Openluchtfilter op mijn 1.3injectie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Wo 10 Mei 2006, 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.biesheuvel.nl/shop/start/24

jezus wat een gekloot om een passend luchtfilter te zoeken...
dit is m....

zeer complete kits als je t mij vraagt...compleet met cleaner en olie.+ montagehandleiding voor jouw model...+foto's..

de mensen van dit bedrijf beantwoorden btw ook je vragen heel netjes en snel...

levering is ook geweldig..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 10 Mei 2006, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Jezus ja..

wel ff 100 euro terwijl ik nu voor19 euro klaar was alleen geen geluid.

ik heb ze gemailt.


Gr Eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Wo 10 Mei 2006, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

en t ziet er nu niet uit natuurlijk... Wink

naja die goedkopere filtertjes zijn nou niet bepaald ''beter'' voor je motor...
dat zijn gewoon papieren filters met een versteviging..hiemee gaat de levensduur van je motor niet echt vooruit...
zeg maar rustig achteruit...
denk daarbij aan: olie, klepzittingen, zuigerveren en veel meer delicate onderdelen..

waarom pipercross en geen k&n of autostyle ofzo..
schuim om het vuil in te binden, dit zal de luchtdoorstroom niet beperken doordat het schuim met een chemische reactie ''geexplodeerd'' word..hierdoor zijn er duizende kleine kamers in het schuim.
de ppi (pores per inch) nemen af, naarmate je dichter in het filter gaat..
bestaat btw uit 6 verschillende lagen...

en pipercross heeft nou niet bepaald een ''grote'' naam...
MAW je betaald niet voor een merk en sponsering enz enz...
enja dan kun je natuurlijk voor eenzelfde prijs, betere kwaliteit bieden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 10 Mei 2006, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

is geen goedkoop filter.maa IK HEB HEM Gekregen.

J&R Luchtfilter is het.
de onderdelen van de injectiepoort naar de luchftilter heeft me geld gekost

en het K&n Karterfiltertje.

Very Happy

ik denk als het toch nie veel geluid maakt dan doe ik de orginele luchftiler er mischien weer op want is veiliger en zoals jij zei gaat het langer mee me motor.


Gr eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 11 Mei 2006, 7:42    Onderwerp: Reageer met quote

1 goeie tip, laat een schuimfilter achterwege.

Die drogen na verloop van tijd uit en beginnen dan af te brokkelen.
En die zooi wil je niet in je cilinder hebben.

(gehoord van meerdere betrouwbare, onafhankelijke bronnen)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Do 11 Mei 2006, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
1 goeie tip, laat een schuimfilter achterwege.

Die drogen na verloop van tijd uit en beginnen dan af te brokkelen.
En die zooi wil je niet in je cilinder hebben.

(gehoord van meerdere betrouwbare, onafhankelijke bronnen)


daarom moet je ook kwaliteits spul kopen!!!
tevens zal dit echt niet gebeuren aangezien het binnenste gedeelte van een schuimfilter van pipercross uit een netje bestaat...

en die olie die je erbij krijgt is ook niet om weg te gooien he...

enja ik heb liever schuim in mn cilinder dan dat ik een filter heb wat constant zand enzo doorlaat..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 11 Mei 2006, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb liever een K&N. Die blijft goed, mits goed onderhouden.

En die laat zeker weten geen zand door Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 11 Mei 2006, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom zit er bij K&N ook van die olie bij Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Do 11 Mei 2006, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

indd ik kreeg bij me karter filter ook olie.

die moes ik erover heen doen.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 15 Mei 2006, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Schuimfilters dus echt NIET nemen, om de reden die freestyler al noemde. Of je m nu van piper cross of van HKS hebt. Links laten liggen.

Voor n atmosferische motor kun je, als je geen geld wilt besparen, beter n filter zetten van K&N of van Green.

Wil je geld besparen, dan kun je prima uit de voeten met een autostyle filter, zo beroerd zijn ze nu weer niet, maar ze zijn niet te vergelijken met K&N e.d., mag je voor de prijs ook niet verwachten. Op mn daily driver zit een autostyle filtertje, en daar ben ik prima tevreden over. Voor mij is die gebruikt door freestyler. Op mn SX zal ik zoiets nooit schroeven, maar op mn daily driver voldoet t in zn taak om wat mooier geluid te geven meer dan voldoende.

Als je een turbowagen hebt, wordt t n ander verhaal, dan raad ik het droge luchtfilter van Apex'i aan. Omdat bij n geblazen motor heel wat harder aan t filter gezogen wordt, kan de reinigingsolie door het filter getrokken worden en die zet zich dan af op de AFM, deze gaat dan na verloop van tijd verkeerde of zelfs geen waardes meer afgeven. Deze kun je wel reinigen, maar persoonlijk maak ik t liever gewoon niet vuil, gezien die AFM zn waardes toch best belangrijk zijn.

Zo, ik ben er weer even klaar mee Smile

Cola, iemand?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 16 Mei 2006, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

dit telt, neem ik aan, alleen als je een injectie wagen hebt met turbo.... tenminste, mijn 5-je gaat van een beetje extra olie alleen maar wat meer roken, maar de prestaties blijven er hetzelfde om hoor... lol
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 17 Mei 2006, 2:06    Onderwerp: Reageer met quote

Om je AFM vuil te maken heb je uiteraard een AFM nodig.... Rolling Eyes
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB