Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Openluchtfilter op mijn 1.3injectie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 3 Mei 2006, 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ding moet je ook niet weghalen! Die levert koude lucht aan je filterbakkie.

Wel een upgrade zou zijn een echt cold air intake systeem erop te schroeven, dat geeft vaak best wel wat winst tov standaard.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 3 Mei 2006, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ding moet je juist wel weg halen, eerste klas restrictie dat pokke ding (gaat van dik naar dun)

Wel vervangen door een dikkere slang! heb het ook gedaan bij de station toen der tijd, en merk je wel iets aan verschil (hoger in de toeren dan, maar dat lijkt me logisch)



Heb het dus over dat stukje rubber wat naar dik plastic gaat onderaan de lichtfilterbak, gewoon de trechter uit de grill slopen en er een fatsoenlijke slang aan schroeven.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 3 Mei 2006, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

jep dat stukkie bedoel ik dus een dikkere slang is geen slecht idee!  Wink
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 3 Mei 2006, 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hij had het over het 'verwijderen' van dat stukje, als je t vervangt met n minder ristrictief deel lijkt me een discussie overbodig. Maar dit was niet ter spraken zojuist.

Als je een minder ristrictieve inlaat wilt, dan kom je dat hele bakje eruit aan t mikken, en een gehele CAI te plaatsen, dan ben je ook van de ristrictieve airbox af. Om geen warme lucht aan te gaan zuigen neem je een CAI, daarbij zit vaak het luchtfilter buiten het motorruim geplaatst waar je dus geen warme lucht aan zuigt.

Maar goed, dit is ook al dood gediscussieert op dit forum.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 3 Mei 2006, 15:47    Onderwerp: Reageer met quote

Die filterbak moet je er zeker niet uithalen, tenzijn je met een CAI een vermogens verlies wil boeken.

In die kast zit namelijk een resonantie box die vanaf 3000 toeren begint te werken. Ik heb hem zelf los gekoppeld gehad met de openluchtfilter in de station, en je merkt een behoorlijk verlies in de hogere toeren!

De beste setup voor die kast is een dikke slang naar voren toe (direct in de rijwind) kast voorzien van alufolie (warmte van de motor weer kaatsen) en een K&N inleg filter erin.

Dan heb je de resonantie van de resonantiebox, de doorstoming van een K&N en de koude lucht van een CAI  Cool
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 3 Mei 2006, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bedoel je met die resonantie dan?
Als je de box eruit mikt en van inlaatspruitstuk tot grill 1 dikke slang neemt met het filter aan het uiteinde, heb je over de gehele lengte de "doorstroming van K&N"... Denk dat Max dat ook bedoelde Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Do 4 Mei 2006, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

wat ik met resonantie bedoelde is heel simpel

Onder de filterbak zit een resonantie kast die bij een bepaalde luchtsnelheid ervoor zorgt dat de doorstroming "gepulseerd" gaat, dusdanig dat er bij het opengaan van de klep een kleine overdruk bij de klep is (door die puls) waardoor er net iets meer lucht naar binnen komt dan zonder (wat je met een CAI dus zou hebben)

Zelfde als een kristallen glas bij een bepaalde frequentie resoneert, werkt dat met die resonantiekast en lucht stroom identiek.

Zonder die kast eronder (met de verbinding in het filterhuis) is de doorstroming het spruitstuk in beduidend lager dan met (eigen ervaring)

En van filterbak tot inlaat is maar iets van 10-20 cm
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Mei 2006, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

Grote BS, een goed ontworpen CAI met n goede intakebuis (niet crappy autostyle troep) geeft een veel betere flow naar t spruitstuk toe dan t origineel inlaatsysteem ooit toelaat.

Kijk maar eens op je eigen foto, hoe ontzettend 'niet smooth' dat traject loopt, met rib-slang stukje. Je luchtfilterbak zelf is vooral ook ontworpen om het geluid zo stil mogelijk te houden, en dat geeft gewoon ristrictie.

Ook CAI systemen, speciaal gemaakt voor een type auto, zijn vaak resonantie tuned.

Ik heb het dan niet over de types die een intakebuis van n stuk kachelslang/buis hebben.

Een sportfilter in een bak stoppen is gewoon simpelweg niet slim, in de box ontstaat turbulentie, wat t aanzuigen van lucht voor t filter niet makkelijker erop maakt.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 8 Mei 2006, 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Topic mag verwijdert worden:p

ik heb er nu een mooie inliggen een zelf gemaakte

van ja ja DROGER onderdelen haha

Alleen geluid merk ik geen HOND van:s

Groetjes eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 8 Mei 2006, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Op mijn 1.3 zit gewoon een autostyle sportluchtfiltertje als ik me niet vergis... die dingen zijn niet duur, en voor 8 euro koop je een adapterplaatje bij de autostyle dealer, daarmee kun je de ronde luchtfilter op je vierkante AFM zetten indien nodig. Als je die erop hebt merk je het geluid weldegelijk. Alleen bij vol gas dan wel, bij gewoon rijden hoor en merk je er niks van, zodra je vol gas geeft begint t ding ineens te brullen Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Di 9 Mei 2006, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

OW daarom hoor ik het nu niet

Want me uitlaat komt er dan boven uit:p


en een adapter van autostyle is niet te krijgen voor mij.

Hij zit er nu in en netjes karter filtertje enz.fotos zien moe je ff vragen op msn ofzo racelover007@hotmail.com
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 9 Mei 2006, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Niet te krijgen? Jouw model Polo zijn toch meen ik best veel dingen voor te krijgen, en ze hebben een hoop universele verloopstukken voor de wagens die niet standaard in 't assortiment zitten...

Maar als 't werkt is 't goed natuurlijk!
Foto's kun je overigens nu ook via hier uploaden naar ImageShack (veldje hieronder). Als je er niet bekend mee bent, lees dan dit topic (punt 2) even hoe het werkt!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Di 9 Mei 2006, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

okej dankjewel.

[url=http://img409.imageshack.us/my.php?image=00242rp.jpg]

[img=http://img409.imageshack.us/img409/680/00242rp.th.jpg][/url]
Free Image Hosting at <a href=www.ImageShack.us">


1 van die moet het doen.

het is een J&R luchtfilter

En er zit nog een karterfilter achter. Cool
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Wo 10 Mei 2006, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Eric schreef:
okej dankjewel.

[url=http://img409.imageshack.us/my.php?image=00242rp.jpg]

[img=http://img409.imageshack.us/img409/680/00242rp.th.jpg][/url]
Free Image Hosting at <a href=www.ImageShack.us">


1 van die moet het doen.


offtopic: eric gewoon even op voorbeeld duwen. dan zie je welke werkt en welke niet. kan je de ander rustig wissen
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 10 Mei 2006, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Owja sorry

dankjewel. Cool
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB