Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 3 Mei 2006, 10:37 Onderwerp: |
|
|
|
Ding moet je ook niet weghalen! Die levert koude lucht aan je filterbakkie.
Wel een upgrade zou zijn een echt cold air intake systeem erop te schroeven, dat geeft vaak best wel wat winst tov standaard. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 3 Mei 2006, 10:54 Onderwerp: |
|
|
|
Ding moet je juist wel weg halen, eerste klas restrictie dat pokke ding (gaat van dik naar dun)
Wel vervangen door een dikkere slang! heb het ook gedaan bij de station toen der tijd, en merk je wel iets aan verschil (hoger in de toeren dan, maar dat lijkt me logisch)
Heb het dus over dat stukje rubber wat naar dik plastic gaat onderaan de lichtfilterbak, gewoon de trechter uit de grill slopen en er een fatsoenlijke slang aan schroeven. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Wo 3 Mei 2006, 12:14 Onderwerp: |
|
|
|
jep dat stukkie bedoel ik dus een dikkere slang is geen slecht idee! _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 3 Mei 2006, 12:18 Onderwerp: |
|
|
|
Hij had het over het 'verwijderen' van dat stukje, als je t vervangt met n minder ristrictief deel lijkt me een discussie overbodig. Maar dit was niet ter spraken zojuist.
Als je een minder ristrictieve inlaat wilt, dan kom je dat hele bakje eruit aan t mikken, en een gehele CAI te plaatsen, dan ben je ook van de ristrictieve airbox af. Om geen warme lucht aan te gaan zuigen neem je een CAI, daarbij zit vaak het luchtfilter buiten het motorruim geplaatst waar je dus geen warme lucht aan zuigt.
Maar goed, dit is ook al dood gediscussieert op dit forum. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 3 Mei 2006, 15:47 Onderwerp: |
|
|
|
Die filterbak moet je er zeker niet uithalen, tenzijn je met een CAI een vermogens verlies wil boeken.
In die kast zit namelijk een resonantie box die vanaf 3000 toeren begint te werken. Ik heb hem zelf los gekoppeld gehad met de openluchtfilter in de station, en je merkt een behoorlijk verlies in de hogere toeren!
De beste setup voor die kast is een dikke slang naar voren toe (direct in de rijwind) kast voorzien van alufolie (warmte van de motor weer kaatsen) en een K&N inleg filter erin.
Dan heb je de resonantie van de resonantiebox, de doorstoming van een K&N en de koude lucht van een CAI _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 3 Mei 2006, 16:49 Onderwerp: |
|
|
|
Wat bedoel je met die resonantie dan?
Als je de box eruit mikt en van inlaatspruitstuk tot grill 1 dikke slang neemt met het filter aan het uiteinde, heb je over de gehele lengte de "doorstroming van K&N"... Denk dat Max dat ook bedoelde _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 4 Mei 2006, 0:03 Onderwerp: |
|
|
|
wat ik met resonantie bedoelde is heel simpel
Onder de filterbak zit een resonantie kast die bij een bepaalde luchtsnelheid ervoor zorgt dat de doorstroming "gepulseerd" gaat, dusdanig dat er bij het opengaan van de klep een kleine overdruk bij de klep is (door die puls) waardoor er net iets meer lucht naar binnen komt dan zonder (wat je met een CAI dus zou hebben)
Zelfde als een kristallen glas bij een bepaalde frequentie resoneert, werkt dat met die resonantiekast en lucht stroom identiek.
Zonder die kast eronder (met de verbinding in het filterhuis) is de doorstroming het spruitstuk in beduidend lager dan met (eigen ervaring)
En van filterbak tot inlaat is maar iets van 10-20 cm _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 4 Mei 2006, 15:48 Onderwerp: |
|
|
|
Grote BS, een goed ontworpen CAI met n goede intakebuis (niet crappy autostyle troep) geeft een veel betere flow naar t spruitstuk toe dan t origineel inlaatsysteem ooit toelaat.
Kijk maar eens op je eigen foto, hoe ontzettend 'niet smooth' dat traject loopt, met rib-slang stukje. Je luchtfilterbak zelf is vooral ook ontworpen om het geluid zo stil mogelijk te houden, en dat geeft gewoon ristrictie.
Ook CAI systemen, speciaal gemaakt voor een type auto, zijn vaak resonantie tuned.
Ik heb het dan niet over de types die een intakebuis van n stuk kachelslang/buis hebben.
Een sportfilter in een bak stoppen is gewoon simpelweg niet slim, in de box ontstaat turbulentie, wat t aanzuigen van lucht voor t filter niet makkelijker erop maakt. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Ma 8 Mei 2006, 17:41 Onderwerp: |
|
|
|
Topic mag verwijdert worden:p
ik heb er nu een mooie inliggen een zelf gemaakte
van ja ja DROGER onderdelen haha
Alleen geluid merk ik geen HOND van:s
Groetjes eric. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 8 Mei 2006, 21:20 Onderwerp: |
|
|
|
Op mijn 1.3 zit gewoon een autostyle sportluchtfiltertje als ik me niet vergis... die dingen zijn niet duur, en voor 8 euro koop je een adapterplaatje bij de autostyle dealer, daarmee kun je de ronde luchtfilter op je vierkante AFM zetten indien nodig. Als je die erop hebt merk je het geluid weldegelijk. Alleen bij vol gas dan wel, bij gewoon rijden hoor en merk je er niks van, zodra je vol gas geeft begint t ding ineens te brullen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Di 9 Mei 2006, 18:08 Onderwerp: |
|
|
|
OW daarom hoor ik het nu niet
Want me uitlaat komt er dan boven uit:p
en een adapter van autostyle is niet te krijgen voor mij.
Hij zit er nu in en netjes karter filtertje enz.fotos zien moe je ff vragen op msn ofzo racelover007@hotmail.com _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 9 Mei 2006, 19:53 Onderwerp: |
|
|
|
Niet te krijgen? Jouw model Polo zijn toch meen ik best veel dingen voor te krijgen, en ze hebben een hoop universele verloopstukken voor de wagens die niet standaard in 't assortiment zitten...
Maar als 't werkt is 't goed natuurlijk!
Foto's kun je overigens nu ook via hier uploaden naar ImageShack (veldje hieronder). Als je er niet bekend mee bent, lees dan dit topic (punt 2) even hoe het werkt! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Di 9 Mei 2006, 21:47 Onderwerp: |
|
|
|
okej dankjewel.
[url=http://img409.imageshack.us/my.php?image=00242rp.jpg]
[img=http://img409.imageshack.us/img409/680/00242rp.th.jpg][/url]
www.ImageShack.us">
1 van die moet het doen.
het is een J&R luchtfilter
En er zit nog een karterfilter achter. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Wo 10 Mei 2006, 10:58 Onderwerp: |
|
|
|
Eric schreef: |
okej dankjewel.
[url=http://img409.imageshack.us/my.php?image=00242rp.jpg]
[img=http://img409.imageshack.us/img409/680/00242rp.th.jpg][/url]
www.ImageShack.us">
1 van die moet het doen. |
offtopic: eric gewoon even op voorbeeld duwen. dan zie je welke werkt en welke niet. kan je de ander rustig wissen _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Wo 10 Mei 2006, 16:57 Onderwerp: |
|
|
|
Owja sorry
dankjewel. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
|
|