Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Openluchtfilter op mijn 1.3injectie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ag geef niets je heb een vette bak man.

ik heb zelfs een 1.3i

Maar goed dankjewel voor je info ik ga een K&N broodje halen bestellen.

Pk winst zeggen ze ook ma ja.

Kat vervanger is ook PK winst zege ze.


Dankejwel nogmaals

Groetejes Eric.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Een goede luchtaanvoer zal in combinatie met andere mods net dat beetje meer geven ja...
Op een standaard motor merk je het nauwelijks, en zul je als de luchtaanvoer niet optimaal is zelfs verlies lijden...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Hoe het klinkt verschilt zowiezo al veel per motor...
Voor mij was alleen deze set beschikbaar, die staat bovenop de carburateur en daar kom je ruimte tekort voor een pijp met een 90 graden bocht Wink

In het begin heb ik een tijdje de slang van de originele luchtaanvoer gebruikt, had 'm alleen een beetje primitief vastgemaakt. Uiteindelijk ging dat dan ook los en heb ik 'm helemaal weggehaald. Ik weet 't het komt de prestaties niet ten goede maar daar doe ik 't met m'n 1.4tje ook niet echt voor.


nja, als je ziet wat ze kwa prestaties uit mn 1.3l 8v multipoint hebben weten te halen Rolling Eyes

vroeger reden ze f1 met wagens welke 1000 pk haden....met maar een 1.5l en 1 dikke primitieve turbo...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Indd en DAT wil ik nou doen

Ik ben afgestapt van het idee : 'Een nieuw Blok'

Dat doe ik dus niet; kost te veel en heb een goed blok en moet alles vervangen als ander blok wil

Wat ik wel wil is een turbo erbij laten zetten dat zal ik eg wijz <-- vinden.


Groetjes eric

Beste eric, zou je a.u.b. niet richting de msn/sms -taal willen gaan, en gewoon volledig NL posten. Dankje! Nu heb ik enkele woorden aangepast in 'normale' en enkele letters toegevoegd tussen de woorden die ik uit elkaar geplukt heb. [focusR]
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

BRYght schreef:
vroeger reden ze f1 met wagens welke 1000 pk haden....met maar een 1.5l en 1 dikke primitieve turbo...


Bij de F1 compenseren ze het gebrek aan motorinhoud door toeren te maken. VEEL toeren. Om dezelfde lucht te verplaatsen als bijvoorbeeld een motor met meer inhoud bij een bepaald toerental doet, kun je met minder inhoud diezelfde lucht verplaatsen, alleen heb je daar dan meer toeren voor nodig. Als je dan nagaat dat tegenwoordig in de F1 met een 3 liter v10 zo'n 16 tot 18 duizend toeren gemaakt worden...

In de tijd dat ze nog met turbo's draaide werd uit de 1,5 liter motor in combinatie met flink veel toeren en n joekel van n turbo toch behoorlijk wat lucht verplaatst. Vandaar de absurde vermogens.

Veel toeren hebben t nadeel dat alles slijt als n malijer. Maar bij F1 maakt men zich daar niet druk om, na iedere race reviseren ze t blokje toch. Geld zat.

Daarbij wil ik wel even vermelden dat die turbo's toen zo 'premitief' niet waren... Voor nu misschien, maar voor hun tijd waren die turbo's EXTREEM goed ontwikkeld.

Tegenwoordig, en dan zijn we zo'n 15 jaar verder, zijn ze uiteraard meer doorontwikkeld. Vooral in de rallywereld worden ze nu nog doorontwikkeld en in races waarin ze wel nog met turbo's rijden, zoals de japanse toerwagen race series, waar men met Skylines, RX7's en EVO's bijvoorbeeld te keer gaan. Wat dat betreft maakt japan nog wel t meest gebruik in toerwagenseries van turbo's.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
tegenwoordig in de F1 met een 3 liter v10
<knip>
Veel toeren hebben t nadeel dat alles slijt als n malijer.
Maar bij F1 maakt men zich daar niet druk om, na iedere
race reviseren ze t blokje toch. Geld zat.

Wel up to dat blijven Maximus!

Tegenwoordig schrijven de regelementen maximaal een V8 2.4 liter voor.
De V10's mogen alleen de armere teams dit seizoen nog rijden,
zij het onder restricties...

En na iedere race heb blok reviseren mocht vorig seizoen al niet meer:
een blok moet twee raceweekends meegaan, of je wordt gestraft...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 4 Apr 2006, 23:41    Onderwerp: Reageer met quote

Gozer, je hebt helemaal gelijk. Wink maar t ging me ff om t principe, al moet ik toegeven dat ik de nieuwe regel over maximaal V8 2,4 liter nog niet kende.

Het maken van vermogen heeft in mindere maten te maken met de inhoud van een motor, maar puur met hoeveel lucht hij kan verzetten (en dus automatisch ook hoeveel benzine hij kan verbranden). Dat is een beetje wat ik probeerde duidelijk te maken Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 5 Apr 2006, 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Het maken van vermogen heeft in mindere maten te maken met de inhoud van een motor, maar puur met hoeveel lucht hij kan verzetten

Daar heb je gelijk, want ook deze nieuwe "kleine" motoren draaien rond de 18.000rpm Very Happy
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Ma 24 Apr 2006, 20:35    Onderwerp: Openluchtfilter Geslaagt MAAR nog 1vraagje Reageer met quote

Ik heb er een J&R openluchtfilter opzitten nu met onderdelen van een droger:) haha.

fotos moet je maar zien via me msn racelover007@hotmail.com

maar
hou nu dus 1 buis en 1 slangetje over


die buis moet denk ik het karterfiltertje op(hek besteld)

en die slangetje moet DENK IK. naar de aanzuigbuis van me openluchtfilyer?


Groetjes Eric. Rolling Eyes
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 25 Apr 2006, 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet precies wat dat dunne slangetje is, maar mij hebben ze indertijd gezegd dat die zonder problemen afgesloten mag worden...

Als je foto's niet kwijt kunt op internet kun je ze altijd even gratis uploaden op ImageShack, dan kan je ze hier posten en kan meteen iedereen ze zien Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Eric
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 11 December 2005
Posts: 206
Woonplaats: Zeist
PostGeplaatst: Di 25 Apr 2006, 6:42    Onderwerp: Reageer met quote



1 van die 2 moet het doen.

Het gaat om het linker slangetje.
_________________
Vw Polo Coupe
                     DLS CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 26 Apr 2006, 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Als je t maar niet in je hoofd zet je carterventilatie af te sluiten, tenzij je je blok naar de maan wilt helpen Wink

Als je me even je foto's met je vraag duidelijk erbij opstuurt naar v6maximus@home.nl dan stuur ik je je antwoorden wel terug. Heb even geen zin om eerst te moeten puzzelen voor ik weet wat je nou eigenlijk wilt vragen Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:14    Onderwerp: Reageer met quote

Moet je toch eens ff bij mij een keer kijken wat het nou is dat ze mij vertelden dat ik wel kon afsluiten...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

No problem maatje Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 27 Apr 2006, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

iets ouder topic maar bij mijn GSI is het zo dat wanneer ik een tussen stuk van luchtfilterbak naar gril weg haal het geluid van mooi diep brullend naar schel snerpend gaat das voor mij dan ook de reden dan ik de lucht filter origineel hou.
elk klein dingetje beinvloed het geluid al enorm.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB