Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 17:52 Onderwerp: |
|
|
|
Ag geef niets je heb een vette bak man.
ik heb zelfs een 1.3i
Maar goed dankjewel voor je info ik ga een K&N broodje halen bestellen.
Pk winst zeggen ze ook ma ja.
Kat vervanger is ook PK winst zege ze.
Dankejwel nogmaals
Groetejes Eric. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 19:32 Onderwerp: |
|
|
|
Een goede luchtaanvoer zal in combinatie met andere mods net dat beetje meer geven ja...
Op een standaard motor merk je het nauwelijks, en zul je als de luchtaanvoer niet optimaal is zelfs verlies lijden... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 20:40 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Hoe het klinkt verschilt zowiezo al veel per motor...
Voor mij was alleen deze set beschikbaar, die staat bovenop de carburateur en daar kom je ruimte tekort voor een pijp met een 90 graden bocht
In het begin heb ik een tijdje de slang van de originele luchtaanvoer gebruikt, had 'm alleen een beetje primitief vastgemaakt. Uiteindelijk ging dat dan ook los en heb ik 'm helemaal weggehaald. Ik weet 't het komt de prestaties niet ten goede maar daar doe ik 't met m'n 1.4tje ook niet echt voor. |
nja, als je ziet wat ze kwa prestaties uit mn 1.3l 8v multipoint hebben weten te halen
vroeger reden ze f1 met wagens welke 1000 pk haden....met maar een 1.5l en 1 dikke primitieve turbo... |
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 21:00 Onderwerp: |
|
|
|
Indd en DAT wil ik nou doen
Ik ben afgestapt van het idee : 'Een nieuw Blok'
Dat doe ik dus niet; kost te veel en heb een goed blok en moet alles vervangen als ander blok wil
Wat ik wel wil is een turbo erbij laten zetten dat zal ik eg wijz <-- vinden.
Groetjes eric
Beste eric, zou je a.u.b. niet richting de msn/sms -taal willen gaan, en gewoon volledig NL posten. Dankje! Nu heb ik enkele woorden aangepast in 'normale' en enkele letters toegevoegd tussen de woorden die ik uit elkaar geplukt heb. [focusR] _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 1 Apr 2006, 11:26 Onderwerp: |
|
|
|
BRYght schreef: |
vroeger reden ze f1 met wagens welke 1000 pk haden....met maar een 1.5l en 1 dikke primitieve turbo... |
Bij de F1 compenseren ze het gebrek aan motorinhoud door toeren te maken. VEEL toeren. Om dezelfde lucht te verplaatsen als bijvoorbeeld een motor met meer inhoud bij een bepaald toerental doet, kun je met minder inhoud diezelfde lucht verplaatsen, alleen heb je daar dan meer toeren voor nodig. Als je dan nagaat dat tegenwoordig in de F1 met een 3 liter v10 zo'n 16 tot 18 duizend toeren gemaakt worden...
In de tijd dat ze nog met turbo's draaide werd uit de 1,5 liter motor in combinatie met flink veel toeren en n joekel van n turbo toch behoorlijk wat lucht verplaatst. Vandaar de absurde vermogens.
Veel toeren hebben t nadeel dat alles slijt als n malijer. Maar bij F1 maakt men zich daar niet druk om, na iedere race reviseren ze t blokje toch. Geld zat.
Daarbij wil ik wel even vermelden dat die turbo's toen zo 'premitief' niet waren... Voor nu misschien, maar voor hun tijd waren die turbo's EXTREEM goed ontwikkeld.
Tegenwoordig, en dan zijn we zo'n 15 jaar verder, zijn ze uiteraard meer doorontwikkeld. Vooral in de rallywereld worden ze nu nog doorontwikkeld en in races waarin ze wel nog met turbo's rijden, zoals de japanse toerwagen race series, waar men met Skylines, RX7's en EVO's bijvoorbeeld te keer gaan. Wat dat betreft maakt japan nog wel t meest gebruik in toerwagenseries van turbo's. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 1 Apr 2006, 15:08 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
tegenwoordig in de F1 met een 3 liter v10
<knip>
Veel toeren hebben t nadeel dat alles slijt als n malijer.
Maar bij F1 maakt men zich daar niet druk om, na iedere
race reviseren ze t blokje toch. Geld zat. |
Wel up to dat blijven Maximus!
Tegenwoordig schrijven de regelementen maximaal een V8 2.4 liter voor.
De V10's mogen alleen de armere teams dit seizoen nog rijden,
zij het onder restricties...
En na iedere race heb blok reviseren mocht vorig seizoen al niet meer:
een blok moet twee raceweekends meegaan, of je wordt gestraft... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 4 Apr 2006, 23:41 Onderwerp: |
|
|
|
Gozer, je hebt helemaal gelijk. maar t ging me ff om t principe, al moet ik toegeven dat ik de nieuwe regel over maximaal V8 2,4 liter nog niet kende.
Het maken van vermogen heeft in mindere maten te maken met de inhoud van een motor, maar puur met hoeveel lucht hij kan verzetten (en dus automatisch ook hoeveel benzine hij kan verbranden). Dat is een beetje wat ik probeerde duidelijk te maken _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 5 Apr 2006, 20:19 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Het maken van vermogen heeft in mindere maten te maken met de inhoud van een motor, maar puur met hoeveel lucht hij kan verzetten |
Daar heb je gelijk, want ook deze nieuwe "kleine" motoren draaien rond de 18.000rpm _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Ma 24 Apr 2006, 20:35 Onderwerp: Openluchtfilter Geslaagt MAAR nog 1vraagje |
|
|
|
Ik heb er een J&R openluchtfilter opzitten nu met onderdelen van een droger:) haha.
fotos moet je maar zien via me msn racelover007@hotmail.com
maar
hou nu dus 1 buis en 1 slangetje over
die buis moet denk ik het karterfiltertje op(hek besteld)
en die slangetje moet DENK IK. naar de aanzuigbuis van me openluchtfilyer?
Groetjes Eric. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 25 Apr 2006, 0:37 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet niet precies wat dat dunne slangetje is, maar mij hebben ze indertijd gezegd dat die zonder problemen afgesloten mag worden...
Als je foto's niet kwijt kunt op internet kun je ze altijd even gratis uploaden op ImageShack, dan kan je ze hier posten en kan meteen iedereen ze zien _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Di 25 Apr 2006, 6:42 Onderwerp: |
|
|
|
1 van die 2 moet het doen.
Het gaat om het linker slangetje. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 14:44 Onderwerp: |
|
|
|
Als je t maar niet in je hoofd zet je carterventilatie af te sluiten, tenzij je je blok naar de maan wilt helpen
Als je me even je foto's met je vraag duidelijk erbij opstuurt naar v6maximus@home.nl dan stuur ik je je antwoorden wel terug. Heb even geen zin om eerst te moeten puzzelen voor ik weet wat je nou eigenlijk wilt vragen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:14 Onderwerp: |
|
|
|
Moet je toch eens ff bij mij een keer kijken wat het nou is dat ze mij vertelden dat ik wel kon afsluiten... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Apr 2006, 16:26 Onderwerp: |
|
|
|
No problem maatje _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 27 Apr 2006, 17:01 Onderwerp: |
|
|
|
iets ouder topic maar bij mijn GSI is het zo dat wanneer ik een tussen stuk van luchtfilterbak naar gril weg haal het geluid van mooi diep brullend naar schel snerpend gaat das voor mij dan ook de reden dan ik de lucht filter origineel hou.
elk klein dingetje beinvloed het geluid al enorm. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|