Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Wo 14 Dec 2005, 8:06 Onderwerp: |
|
|
|
Hey hey
wie kan mij helpen??
ik wil een openluchtfilter op een 1.3injectie motor plaatsen maar hoe ga ik dit voor elkaar krijgen er zit een ronde MEGA pot onder de motorkap (Polo 1994 coupe)(Golf 1.3) =zelfde motor.
verloop stuk hadden ze niet bij tuning centrum...
Wie kan mij deskundig advies geven?
VR gr Eric. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Wo 14 Dec 2005, 14:34 Onderwerp: |
|
|
|
mooi filtertje kun je bij elke auto speciaal zaak wel krijgen.
en voor het aansluiten kun je kachelpijp gebruiken, en als je niet goede diameter hebt zijn wel universele verloopstukken voor.
zorg dat je het filter op een plek hangt waar je genoeg frisse lucht hebt!! alle kleine beetjes helpen.
succes!! _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Wo 14 Dec 2005, 15:27 Onderwerp: |
|
|
|
Eric schreef: |
Hey hey
wie kan mij helpen??
ik wil een openluchtfilter op een 1.3injectie motor plaatsen maar hoe ga ik dit voor elkaar krijgen er zit een ronde MEGA pot onder de motorkap (Polo 1994 coupe)(Golf 1.3) =zelfde motor.
verloop stuk hadden ze niet bij tuning centrum...
Wie kan mij deskundig advies geven?
VR gr Eric. |
En over het algemeen openen wij een eigen topic voor onze vragen, en stellen ze niet in dat van een ander. Zie onder het kopje `topic kapen` in ons algemene reglement. Dank u !
Nu heb ik je topic voor je afgesplitst vanuit de andere en een nieuwe voor jezelf aangemaakt. Hier gaan we dus verder over jouw vraag ! [R] |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 14 Dec 2005, 17:19 Onderwerp: |
|
|
|
Aannemende dat je een carburateurmotor hebt (geen injectie) zit er waarschijnlijk zo'n grote ronde platte bak, die op de carb. geplaatst is.
Ook daar zijn sportfilters voor te krijgen.
Je hebt enerzijds vervangingsfilters die enkel het filterelement in deze behuizing door 'n beter exemplaar vervangen. Gezien er standaard ook 'n luchtaanvoerbuis meestal aanzit is dit vaak functioneel een goede oplossing.
Is het je meer om de show of het geluid te doen heb je de "bolt-on" filterkits, met een passende behuizing die je ipv de huidige bak op de carburateur kunt plaatsen. Zoeen heb ik zelf ook
Om er voordeel mee te behalen, of beter gezegd te zorgen dat je er geen nadeel van ondervindt, zul je bij deze manier zelf een koude luchtaanvoer van de grill naar het filter toe moeten maken. Een luchthapper in de motorkap vlakvoor het filter is natuurlijk ook een manier.
Bij mij ziet 't er nu zo uit:
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Wo 14 Dec 2005, 22:28 Onderwerp: |
|
|
|
dankje
maar ik heb wel een injectie motor,en kweet niet precies hoe hij op de luchtfilter nu moet want er zit een ronde (schotel) pot onder de motor kap.
Vw polo coupe fox 1.3i
Vw Golf 1.3i is het zelfde
Ik hoop dat je me kunt helpen,
VR gr eric.
(Heb eventueel foto voor je hoe het eronder mijn motor kap uitziet) _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2005, 3:27 Onderwerp: |
|
|
|
Monopoint injectie dus.
Het is te doen met een beetje creativiteit, zo'n filter als jesse heeft kun je makkelijk erop pas maken iig. Wil je t nog anders doen kun je met buizen gaan werken. T zit best simpel in elkaar, beetje puzzelen, als je goed met lego was vroeger lukt dit ook wel. Demonteer de ronde ketel maar eens en dan zie je zo hoe je verder moet Suc6 _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2005, 9:00 Onderwerp: |
|
|
|
Indd daar dacht ik al eens een keer aan.om die pot weg te halen maar kweet nie of het past onder de motorkap. dan zal ik meteen met een bocht beginnen als je snapt wat ik bedoel.
Ik ga wel ff een keer proberen bedankt.
groetjes.
Eric. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2005, 15:23 Onderwerp: |
|
|
|
Met jouw monopoint injectie zal die pot dan volgens mij toch niet veel afwijken van de pot die bij mij op de carburateur zat...
Multipoint injectie motoren kun je vaak zo een buis naar de grill leggen met op het uiteinde een paddestoel filter erop, maar bij onze motoren haal je de eerste bocht niet en daarom hebben ze deze filterbehuizingen zoals je op mijn foto ziet, dat zal op jouw motor hoogstwaarschijnlijk ook zijn wat je nodig hebt.
Als 't je niet om het geluid en de show gaat ben je 't gemakkelijkste klaar in de pot die er al zit gewoon een vervangingssportfilter te plaatsen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2005, 19:02 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb al een K&N vervangingssportfilter erin liggen.
ik ga eens kijken hoe ik het ga aanpakken.
Ik ga met wat pijpen enzo klooien ff kijken enz.
bedankt alvast.
gr eric. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 23 Dec 2005, 20:21 Onderwerp: |
|
|
|
Of je haalt gewoon je filter element uit de huidige pot en maakt aan de kant waar de opening zit een buis naar de voorbumper, dan daar weer t paddestoel filter.
Of je maakt een bocht in de plek van het filterhuis en van daaraf gewoon met PVC pijpen een kanaal naar de voorbumper, of van ander materiaal. Er is zo veel mogelijk als je creativiteit toelaat
Als het je puur gaat om sportief geluid, dan kun je ook net zo goed je filterhuis wat modden, scheelt al een heleboel! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Vr 23 Dec 2005, 21:56 Onderwerp: |
|
|
|
modden?
ik denk dat ik die hele ronde pot erafhaal
dan met pvc ofzo een verloop maken dan ff kijken hoe die klinkt.
Groetjes eric. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Di 21 Mrt 2006, 22:57 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ga zo'n filtertje eropzetten zoals Jesse
K&N Broodje noemket maar:)
Maar wat is het verschil tussen een
Openluchtfilter met buis
of een rechtstreekse K&N broodje (zoals Jesse dus)?
Wat is verschil in geluid ?
Groetjes Eric. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 0:57 Onderwerp: |
|
|
|
Met zo'n filter als mij moet je zelf een aanzuigbuis regelen zodat ie koele buitenlucht krijgt ipv warme lucht van onder de kap...
Geluid maken ze zowiezo altijd wel die open filters. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Eric Junior Member
| Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 7:16 Onderwerp: |
|
|
|
Oh okej.
Heb je heel mischien een klein fototje v je luchtfilter en je aanzuig buis?
dan snap ik et wat jij er voor gebruikt heb.
Maar geluid is zelfde.
het is niet scheller of doffer?
Groetjes Eric. _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 22 Mrt 2006, 15:33 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe het klinkt verschilt zowiezo al veel per motor...
Voor mij was alleen deze set beschikbaar, die staat bovenop de carburateur en daar kom je ruimte tekort voor een pijp met een 90 graden bocht
In het begin heb ik een tijdje de slang van de originele luchtaanvoer gebruikt, had 'm alleen een beetje primitief vastgemaakt. Uiteindelijk ging dat dan ook los en heb ik 'm helemaal weggehaald. Ik weet 't het komt de prestaties niet ten goede maar daar doe ik 't met m'n 1.4tje ook niet echt voor. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|