Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Inrijden nieuwe kop
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2005, 22:53    Onderwerp: Inrijden nieuwe kop Reageer met quote

Hee mensen ik heb een vraag een nieuwe kop hoeveel km moet je die inrijden.
gegroet ThunderBunny
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2005, 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Kan niet direct een getal noemen, maar ik denk dat je 't ongeveer moet zoeken in de richting van 'n compleet blok dat ingereden moet worden...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Di 6 Dec 2005, 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je met je nieuwe kop eerst maar es naar buiten moet Laughing

Wat verstaan wij onder een "kop"?
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 6 Dec 2005, 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem aan dat kop hier als cilinderkop wordt bedoeld, en volgens mij valt dat inrijden wel mee....zoveel bewegende delen zitten er nou ook weer niet aan, dus volgens mij is het een kwestie van kleppen goed stellen, zorgen dat de bouten op het juiste moment zijn aangetrokken en rijden maar.... hou me ten goede, ik weet het niet zeker, ik heb nl. nog nooit een nieuwe kop gemonteerd, maar zo werkt het wel als je een koppakking vervangt..
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Di 6 Dec 2005, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

als de kop in orde is idd gewoon mee rijden.

Zou de kop gewoon op moment trekken, na een keer goed warm gelopen te zijn (zonder te stampen dus) nog een keer na trekken, en na 600 km nog een keer natrekken
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 7 Dec 2005, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ok mensen bedankt voor de antwoorden
Als de kop in orde is!  Shock  Shock  Shock  Mad  is een revisie kop van vege als nieuw! Laughing  Cool  De nieuwe cilinderkop is van daag binnen gekomen  Very Happy  Cool  yes yes yes en is een plaatje het is zowat zonde om die intebouwen zo mooi ziet die er uit.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Wo 7 Dec 2005, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

fotoooooo!!
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 7 Dec 2005, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Kop in de goede volgorde in 3 stages aantrekken met een momentsleutel.

Na 1e rit nog n keer natrekken eventueel, dan moet t toch wel goed zijn Smile

Inrijden, bwuh, als je t niet te gek doet kun je er gewoon normaal mee rijden. Zelf zou ik voor 1000 km niet gaan stampen, niet zo zeer om m in te laten lopen, maar meer voor áls er iets is dat ik niet heel t blok de puin in jaag. Gewoon om ff zelf vertrouwen in t blok te krijgen zeg maar.

Vergeet alleen niet om even 'droog te starten' om de olie op druk te brengen en de smering overal te krijgen voor de motor te laten lopen. Dus ontsteking los, benzinepomp zekering er ff uit, en ff n paar keer de motor laten draaien op kracht van puur en alleen de startmotor. Zo pompt ie mooi de olie op zn gemak door de kop heen en krijgt alles zn smering voor je m laat aanslaan.

Suc6 ermee!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Wo 7 Dec 2005, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
Dus ontsteking los


bedoel je dan alleen je bougie kabels eraf trekken of iets anders Confused
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 7 Dec 2005, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Dat volstaat ja, je kunt evt. ook de voeding aan de bobine ff lostrekken...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 7 Dec 2005, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

of je giet even wat olie over je tuimelaars en de nokkenas, dit zijn de voornaamste delen die gesmeerd moeten worden, de olie kanalen vult 'ie vanzelf wel als je hem laat lopen....
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Do 8 Dec 2005, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

en zo heb ik het dus ook altijd gedaan zorgen dat de hydraulische stoters goed in de olie zwemmen en over de klep veren heen en dat moet genoeg zijn olie heeft hij snel rondt gepompt.
ok heeft me genoeg geld gekost mag ik ook wel even showen  Laughing





_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 9 Dec 2005, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

En toch zou ik m ff droog starten, noem het het zekere voor t onzekere nemen... t alle twee doen kan nooit kwaad Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Vr 9 Dec 2005, 0:29    Onderwerp: Reageer met quote

jup, ziet er altijd mooi uit, nieuwe/revisie onderdelen, helemaal schoon en nieuw...
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 9 Dec 2005, 1:17    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom toch droog starten Maximus? Kan toch nooit goed zijn, de olie moet er toch komen...

ThunderBunny nu elke dag poetsen he, volgende Summer Edition wil ik 'm nog zo zien glimmen Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB