Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 7 Dec 2005, 22:01 Onderwerp: |
|
|
|
Je hebt kans dat luchtfilterfabrikanten het wel leveren. Of het voor jouw auto leverbaar is zul je dan even moeten informeren.
Luchtfilterfabrikanten leveren voor sommige auto's ook complete kits van 'n vervangingsfilter met bijhorende aanzuigbuis naar de grill toe... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Wo 7 Dec 2005, 22:13 Onderwerp: |
|
|
|
@ Jesse zo lang je het spruitstuk rustig af laat koelen zodat evt opgebouwde spanningen er uit kunnen is dat geen probleem... je moet er natuurlijk geen emmer water overheen gooien, dan kun je 'em wel afschrijven denk ik.. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Roger Newbie
| Geregistreerd op: 4 December 2005 | Posts: 22 | Woonplaats: Sint-Oedenrode |
|
Geplaatst: Vr 9 Dec 2005, 17:43 Onderwerp: |
|
|
|
Hallo,
Ben weer wat verder.
vandaag een firma gesproken die ook spullen heeft om een aanpassing te kunnen maken.
Ik ga ze wat maten en foto's sturen en ben benieuwd wat eruit komt.
Wordt vervolgd.
RR _________________ Jaguar xj6 uit 1975 wordt onderhanden genomen |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 9 Dec 2005, 22:34 Onderwerp: |
|
|
|
Wel leuk als je hier ook wat foto's post _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 16 Dec 2005, 3:04 Onderwerp: |
|
|
|
Foto's ontvangen:
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Vr 27 Jan 2006, 21:54 Onderwerp: Re: luchtinlaat |
|
|
|
Roger schreef: |
hallo allemaal,
Ik kwam net jullie site tegen en wellicht kunnen jullie mij helpen.
Ik rijd in een jaguar xj6 met daarin een 3.6i xjs motor en zf4 bak .
een lpg installatie en wat zaken om economischer te rijden.
Time advantage processor (kun je vervroeging instellen)
ecomax (als je gas los laat wordt gas toevoer verminderd)
Verder magnicor en msd.
Nu heb ik een open luchtfilter in het motorcompartiment en wil eigelijk iets nets maken om koude lucht toe te voeren.
Nu lijkt mij dat er toch standaard hulpstukken moeten zijn
Alleen ik vind daarover helemaal niks op het www.
ik was recentelijk in Essen en daar zag ik wel e.e.a. maar vind het nu maar eens terug.
Wie kan mij op weg helpen?
Groeten,
RR |
als je een lpg installatie hebt moet je dus ECHT NIET gaan kloten aan je filter en aanzuigbuis...
omdat door een goed afgestelde motor die op lpg loopt door de klepoverlap backfire kan krijgen.
als jij dus een mengsel in die aanzuigbuis (waar lpg ingezogen wordt door de onderdruk in de aanzuigbuis die de membramen van de drukregelaar/verdamper aanzuigt en zodoende de 'gas'klep in de drukregelaar/verdamper opent.) laat lopen welke goed/makelijk ontsteekt zal je backfire krijgen..
dan denken de meeste mensen ''ooh backfire'' das alleen lastig..
dat is dus niet waar, backfire kan serieus grote schade aan je motor maken... |
|
Naar boven |
|
|
| Roger Newbie
| Geregistreerd op: 4 December 2005 | Posts: 22 | Woonplaats: Sint-Oedenrode |
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2006, 10:19 Onderwerp: filter cold air intake |
|
|
|
Ben weer wat verder.
Heb nu een race boek gevonden met leuk materiaal waarmee ik een leuke cold air intake moet kunnen maken
Verder heb ik de installatie weer beter afgesteld
rij nu 415 km met 55 liter en er is nog ruimte voor verbetering.... |
|
Naar boven |
|
|
| Roger Newbie
| Geregistreerd op: 4 December 2005 | Posts: 22 | Woonplaats: Sint-Oedenrode |
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2006, 10:24 Onderwerp: |
|
|
|
voor wat betreft die backfire, meestal ontstaan die als de installatie(s) lpg en ontsteking niet goed zijn. Een goed afgesteld totaal systeem geeft geen enkel probleem..... niet dat ik nu de expert ben maar mijn installateur zegt, en daar heeft hij gelijk in, rijden op lpg of benzine merk je feitelijk niet, ja aan de pomp LOL.
Ik heb bijvoorbeeld mijn ontbrandingstijd (is nu 2-3milisec) vergroot en verder de motor vervroegd...
Dus ja je moet wel weten waar je mee bezig bent....grin.
Met deze installatie alweer 50k gereden, das pas fun.... _________________ Jaguar xj6 uit 1975 wordt onderhanden genomen |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2006, 16:06 Onderwerp: |
|
|
|
jup ma da afstellen is net t probleem...
goed lopen op benzine = slecht lopen op lpg..
beide kan niet...omdat je kleptiming niet te veranderen is tijdens het overschakelen naar gas of benzine...
ik weet hier nogal behoorlijk veel over, ik werk haast alleen aan auto's met lpg installatie's (vloeibare en gas injectie) |
|
Naar boven |
|
|
| Roger Newbie
| Geregistreerd op: 4 December 2005 | Posts: 22 | Woonplaats: Sint-Oedenrode |
|
Geplaatst: Zo 29 Jan 2006, 17:16 Onderwerp: |
|
|
|
Hi
wat bedoel je met jup ma da afstellen?
Mi is de kleptiming nvt. die moet gewoon goed staan.
bij LPI zullen zeker andere dingen een rol spelen....
bij dit systeem een aantal graden (nu 12 graden) de ontsteking vervroegen zet behoorlijk zoden aan de dijk. Zet ik om naar benzine wordt de standaard weer ingesteld.
Mijn gas systeem is voor een jaguar 3.6i motor uit 91
met 50mm doorsnede mengstuk
verder een twee traps verdamper
Een gewoon conventioneel systeem.
Wat jammer is dat ik maar 6mm leidingen heb en niet 8 mm, zal ik in de zomer geen last van hebben. Maar goed, die keer dat ik echt wil gassen zet ik om naar benzine LOL.
Voorheen reed ik op lpg 1 op 6 nu 7.5 en 8 moet haalbaar zijn.
De cold air intake wordt zo gemaakt dat er in de aanzuiging altijd een onderdruk blijft. Kortom geen geforceerde invoer of zoiets dergelijks.
Groetjes,
RR |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Zo 29 Jan 2006, 21:16 Onderwerp: |
|
|
|
t gaat zich om de klepoverlap niet het ontstekingstijdstip...
klepoverlap is meestal 30 graden..(dacht ik, weet ik zo niet meteen zeker)
12 graden vervroegd is btw wel veel maar moet inderdaad wel werken.....
alleen jammer dat je zo veel arbeid weg gooit(omdat de zuiger nog niet naar onderen geduwd kan worden op t moment dat het mengsel ontsteekt.)
en de praktische compressieafstand wordt natuurlijk een stuk kleiner... |
|
Naar boven |
|
|
| Roger Newbie
| Geregistreerd op: 4 December 2005 | Posts: 22 | Woonplaats: Sint-Oedenrode |
|
Geplaatst: Ma 30 Jan 2006, 19:13 Onderwerp: lucht inlaat |
|
|
|
maar je vervroegd juist omdat lpg een ander mengsel is dan benzine.. |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 13:44 Onderwerp: |
|
|
|
ben even aant lezen maar wat is eigenlijk backfire?? _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 15:31 Onderwerp: |
|
|
|
Backfire ontstaat door een vroegtijdige of een naverbranding van gas in het luchtinlaatsysteem van de motor.
De schade die hierbij kan optreden varieert van losgeraakte en/of gescheurde (kunststof) onderdelen van het luchtinlaatsysteem tot/en beschadigde sensoren en luchtregelklep.
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Roger Newbie
| Geregistreerd op: 4 December 2005 | Posts: 22 | Woonplaats: Sint-Oedenrode |
|
Geplaatst: Ma 5 Jun 2006, 19:11 Onderwerp: |
|
|
|
Hi iedereen,
Ik heb nu de oplossing voor mijn CAI.
Volgende week ga ik passen en meten......
foto volgt nog..... _________________ Jaguar xj6 uit 1975 wordt onderhanden genomen |
|
Naar boven |
|
|
|
|