Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Luchtinlaat
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Roger
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 December 2005
Posts: 22
Woonplaats: Sint-Oedenrode
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 20:23    Onderwerp: luchtinlaat Reageer met quote

hallo allemaal,

Ik kwam net jullie site tegen en wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik rijd in een jaguar xj6 met daarin een 3.6i xjs motor en zf4 bak Smile .
een lpg installatie en wat zaken om economischer te rijden.
Time advantage processor (kun je vervroeging instellen)
ecomax (als je gas los laat wordt gas toevoer verminderd)
Verder magnicor en msd.


Nu heb ik een open luchtfilter in het motorcompartiment en wil eigelijk iets nets maken om koude lucht toe te voeren.
Nu lijkt mij dat er toch standaard hulpstukken moeten zijn Question
Alleen ik vind daarover helemaal niks op het www.
ik was recentelijk in Essen en daar zag ik wel e.e.a. maar vind het nu maar eens terug.

Wie kan mij op weg helpen?

Groeten,
RR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt heel goedkoop met slangen te werk gaan. als je die goed legt heb je zat frisse lucht. waar zit je filter nu? anders zou je het kunnen overwegen een luchthapper te maken staat ook nog eens stoer  Wink
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Roger
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 December 2005
Posts: 22
Woonplaats: Sint-Oedenrode
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 21:00    Onderwerp: luchtfilter Reageer met quote

Alert schreef:
je kunt heel goedkoop met slangen te werk gaan. als je die goed legt heb je zat frisse lucht. waar zit je filter nu? anders zou je het kunnen overwegen een luchthapper te maken staat ook nog eens stoer  Wink


de filter zit nu in het motorruim en ik dacht iets van een bak er omheen te maken met een buis naar buiten ergens aan de zijkant bij een wielkast.
Er moet geen druk in de buis komen anders krijg ik problemen met de LPG.

Ik dacht ook aan PVC pijp maar dan heb ik nog geen bak.
En wellicht is er een goede, goedkope oplossing standaard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Roger
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 December 2005
Posts: 22
Woonplaats: Sint-Oedenrode
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Oja en wat zou de diameter moeten zijn ongeveer 50mm ok?
_________________
Jaguar xj6 uit 1975 wordt onderhanden genomen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat je beter geen bak kan maken, want in als je zo een bak maakt heb je eerder kans dat je druk op bouwt...
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Roger
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 December 2005
Posts: 22
Woonplaats: Sint-Oedenrode
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Gebeurd dit ook als de inlaat ergens bij het spatbord zit?
Maw er wordt lucht aangezogen en in de bak zou dan een onderdruk moeten ontstaan.

Het huidige filter lijkt op een k&n filter en zit nu net voor de MAP.
_________________
Jaguar xj6 uit 1975 wordt onderhanden genomen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

frisse lucht is frisse lucht en of die pijp 50 mm is of 80 mm maakt mekaar niet zoveel
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de druk wel, door 'n 80mm pijp zal meer luchttoevoer tegelijk mogelijk zijn Wink

Met PVC buis is idd wel wat mogelijk, of met flexibele oude (hittebestendige) kachelpijpen...
Snap dat drukverhaal overigens niet erg goed, bedoel je dat er niet meer lucht ingeperst mag worden dan ie zelf aanzuigt? Want dan zou ik die airbox zeker achterwege laten...

Welkom op Car Tuning Forum trouwens Zwaai
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2005, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is inderdaad wat er niet mag gebeuren.

Ding rijd op gas, en die zijn zeer gevoelig voor grote luchtdruk verschillen
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Roger
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 December 2005
Posts: 22
Woonplaats: Sint-Oedenrode
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2005, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het dus goed begrijp is er wel/geen universeel materiaal om een cold air intake te maken.

heeft iemand wat foto's hoe hij het heeft opgelost?

Ik moet toch iets maken want onder de kap wordt het in de zomer bloed heet.

Nu ga ik ook nog het uitlaatspruitstuk inpakken met hitte bestending spul.
Is ook beter voor de electronica.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2005, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Roger schreef:
Nu ga ik ook nog het uitlaatspruitstuk inpakken met hitte bestending spul.
Is ook beter voor de electronica.

Niet echt ontopic maar wil toch ff reageren...
Lijkt me niet zo'n geweldig idee, want dan kan dat spruitstuk z'n warmte moeilijker kwijt... En dat wil je niet want je zegt 't zelf al, die dingen kunnen wreed heet worden...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2005, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse, dat kan geen kwaad. Het zorgt zelfs voor een iets betere flow van de uitlaatgassen.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2005, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Voor de druk wel, door 'n 80mm pijp zal meer luchttoevoer tegelijk mogelijk zijn Wink


zit wat in;)
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Dec 2005, 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
Jesse, dat kan geen kwaad. Het zorgt zelfs voor een iets betere flow van de uitlaatgassen.

Is er bij zo'n spruitstuk geen grens waar we van oververhitting kunnen spreken met mogelijke schade tot gevolg?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Roger
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 December 2005
Posts: 22
Woonplaats: Sint-Oedenrode
PostGeplaatst: Wo 7 Dec 2005, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

dus als ik het goed begrijp is wat ik zoek niet in een standaard formaat te krijgen en moet ik e.e.a. zelf maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB