Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Ander kleurtje rook?
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Ma 28 Nov 2005, 21:52    Onderwerp: Ander kleurtje rook? Reageer met quote

Kumho banden: Gummen met kleur!



Leuk dat gummen maar zou het niet kick zijn als je ook nog een kleurtje kon meegeven aan die rook die tevoorschijn komt na een flinke stoot gas? Dat kan, met de Ecsta MX-C banden van Kumho! De bandenfabrikant heeft dit probleem aangepakt door een toegevoegde chemische samenstelling op te nemen in het rubber waardoor rode rook tevoorschijn komt op hoge temperatuur. Er is ook al een blauwe-rookversie gemaakt en geel is onderweg! Het drift team Enjuku Racing, die gesponsord worden door Kumho, kwam op het idee.

De banden, die het uitstekende ultra-hoog-prestatierubber van de Ecsta MX als uitgangspunt gebruiken, zouden binnenkort verkrijgbaar moeten zijn. De prijs is wel wat heftig; $1995,- Automobilemag.com deed een paar donuts met een 2005 Pontiac GTO en hebben er een video van gemaakt.

http://release.theplatform.com/content.select?pid=ITkaWp863S1K8tqKne7_RwEMqJBxi2de&UserName=Unknown
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 28 Nov 2005, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Had ze al eens gezien ja! Leuk idee op zich...
De prijs hoor ik voor 't eerst, erg duur geintje zeker als je zo met banden omgaat, en daar doe je het voor...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 3 Dec 2005, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Met zo'n prijs zullen t niet al te populaire driftbandjes worden, gezien je op n driftdagje van de SXOC al snel minstens 2 sets banden op drift... En sommige wel 4 sets...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Za 3 Dec 2005, 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

Wel vet !!!

Ik zou ze wel in het blauw willen zien Razz Very Happy

Maar wat is die prijs dan?!
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 3 Dec 2005, 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

$1995,- meen ik me te herinneren...

Vind met normale banden driften al 'n dure hobby Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 0:24    Onderwerp: Reageer met quote

Och ja, de SXOC onderneemt vaker driftdagen, en neem van mij aan dat met 2e hands banden driften een fokking dure hobby is Wink

Niet alleen aan banden, fulltime powersliden is n flinke aanslag op je aandrijflijn (veel clutch-kicken om dwars te gaan bij snelheden onder t uitbreekpunt), n aanslag op je motor (bij dwars gaan wordt alle olie tegen 1 zijde van t karter op gekwakt, neven effectje van G krachten, waardoor je krukaslagers minder smering krijgen, en misschien zelfs de olie niet bij de oliepomp komt wat nadelig is voor de levensduur van n motorblok, vooral n turboblok! Dit is ook de reden waarom ik een Greddy carterpan monteer op mn toekomstige SR20DET, niet omdat ik fulltime drift, maar powerslides op zn tijd is MEESTERLIJKE FUN!).

Als je denkt dat je t daarmee gehad hebt... bij dwars gaan krijgen je bushings en rubbers t flink te voorduren en slijten dus sneller, er komen flinke krachten (1260 kilo * t aantal G's die je trekt in je drift) op je camber-arms te staan, dus ook die krijgen t harder te voorduren...

Dan heb je nog t risico dat je eersdaags de controlle n keer verliest (en zeg niet dat gebeurd mij niet, zelfs de beste F1 coureur is wel eens met zn wagen de baan af gegaan, en dat gebeurde dan terwijl die net NIET wilde driften), en de wagen serieuse blikschade toebrengt... De neus is dan nog t beste om in elkaar te hebben (nieuwe spatborden motorkap en bumper, and you'r all set! Maar neem niet de achterflank die kost je serieuse doekoes!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Soso je weet er veel van Very Happy

Zo leren we nog eens wat..
Maar de prijs ?!?! is dat per 4 banden of niet?
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

joa, ik denk dat ze ook blij zullen zijn als jij zoveel neerteld voor 1 band Wink
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

En heb ik nou net wel mijn achterflank in elkaar gehad van mijn Galant tijdens sneeuwdriften Mad
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Is een galant dan RWD?

Sneeuwdriften roeleert, minder slijtage voor je bak...

maar je auto door zulke acties in mekaar rijden is dus zwaar klote Sad

Suc6 met de wederopbouw man...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Nee mijn Galant was gewoon voorwiel aandrijving maar een beetje met de handrem spelen scheelt een hoop Wink maar goed ik had em tegen een Jeep geparkeerd voor de ogen van de politie maar die auto is inmiddels al verkocht.


_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 4 Dec 2005, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

oeiiii lelijk  Shock
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
veilsidesupra
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 19 Oktober 2003
Posts: 514
Woonplaats: Woerden
PostGeplaatst: Di 6 Dec 2005, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

ik had al zoiets gelezen over die banden.

wel ultimate pimpin'

dit word een nwe trend op amerikaans drift/tuning gebied  Very Happy
_________________
It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 7 Dec 2005, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Equinox schreef:
Nee mijn Galant was gewoon voorwiel aandrijving maar een beetje met de handrem spelen scheelt een hoop Wink


Ah nee hč... dat heet niet driften Confused Dat noemen wij RWD'ers ASSDRAGGEN! Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Wo 7 Dec 2005, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

En ik noem het driften omdat ik glijd
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB