Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Diesel tunen

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
daantjes
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 18 November 2005
Posts: 5
Woonplaats: Terneuzen
PostGeplaatst: Do 24 Nov 2005, 15:17    Onderwerp: diesel tunen Reageer met quote

beste mensen voor een benzine wist ik het al een beetje maar hoe kan ik mijn ford mondeo cdti met 155 pk standaard nog leuker maken? is wel al een ST uitvoering

thanx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Do 24 Nov 2005, 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Toemaar, Kun je geen chiptuning doen?!
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 24 Nov 2005, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ongetwijfeld wel!
Maar hiermee is 't uitkijken dat je bij een chiptuner gaat die z'n naam reeds bewezen heeft, en goed betrouwbaar werk levert. Heb al gevallen gehoord van "goedkope" chips die een blok volledig naar god hielpen...
Verder ben ik niet zo'n expert op gebied van tuning, maar logische volgorde lijkt me te beginnen bij inlaat (luchtfilter en cai) en uitlaatlijn. 'k Weet niet of die reeds een turbo heeft, indien niet is dat nog een optie.
Chippen altijd als laatste doen, zodat je een chip hebt op maat van je reeds gemodificeerde blok.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Di 13 Dec 2005, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Een diesel is vrijwel niet te chiptunen omdat die al helemaal op max afgestelt is van de fabriek uit alleen heel goede tuners en een rollenbankl kunnen garanderen dat je blokje heel blijft.
Er moet net als bij benzine eerst meer lucht in voor er meer diesel ingespoten kan worden. en de slechte chips en chiptuners doen alleen meer diesel inspuiten met als gevolg dat je gloeikast en dergelijke snel het loodje leggen.
als je een turbo diesel hebt dan zijn er weer genoeg mogelijkheden de beste is turbo compounding, Een grotere blaast een kleinere turbo aan het voordeel is dat je hier mee enorme druk ratio's kan halen zonder beide turbo's te veel te belasten.
je kan bij commonrail ook de rail vervangen voor meer diesel in te spuiten.
genoeg mogelijkheden alleen zijn er niet zo veel goede diesel tuners in nederland.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 18 Dec 2005, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

ThunderBunny schreef:
Een diesel is vrijwel niet te chiptunen omdat die al helemaal op max afgestelt is van de fabriek uit alleen heel goede tuners en een rollenbankl kunnen garanderen dat je blokje heel blijft.
Er moet net als bij benzine eerst meer lucht in voor er meer diesel ingespoten kan worden. en de slechte chips en chiptuners doen alleen meer diesel inspuiten met als gevolg dat je gloeikast en dergelijke snel het loodje leggen.
als je een turbo diesel hebt dan zijn er weer genoeg mogelijkheden de beste is turbo compounding, Een grotere blaast een kleinere turbo aan het voordeel is dat je hier mee enorme druk ratio's kan halen zonder beide turbo's te veel te belasten.
je kan bij commonrail ook de rail vervangen voor meer diesel in te spuiten.
genoeg mogelijkheden alleen zijn er niet zo veel goede diesel tuners in nederland.


I call BS on you! Turbodiesel is t meest populaire platform om te chiptunen. Met een chipje win je best al n hoop, en neem je t van de goede fabrikant behoud je zelfs je fabrieksgarantie op t blok, omdat hun die overnemen. Ik zou even informeren bij je dealer, die kunnen je vast meer vertellen over het chiptunen van je dieseltje Smile

Let wel, het is niet alsof je er 100pk bij gaat krijgen, wil je n echt pk-monster, ga dan op benzine of op LPG rijden Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
katuut
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 Oktober 2006
Posts: 22
Woonplaats: hoogeveen
PostGeplaatst: Do 16 Nov 2006, 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

chippen van een turbo diesel levert je zon 30% meer pk 's op en 40% meer koppel als je het bij een goed bedrijf laat doen.
maar het is met een turbo diesel ook erg interessant om je uitlaat en je kat aan te passen dan (omdat turbo op d uitlaat zit) op zon manier kun je wel op 200 a 220 pk komen volgens mijn bescheiden mening

voorbeeldje:

mazda 6 140 pk 340 nm
(eigen ervaring)
heeft NA chippen  176 pk en 465 nm
nadat de kat weggehaald is kwam hier bijna 15 pk erbij op!!!!! roetmeting kun je dan wel beter achterwege laten
_________________
blaffende woofers bijten niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 16 Nov 2006, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

HALLO, topic is 11 maanden oud!!!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 22 Nov 2006, 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

220pk is geinig, alleen niet als einddoel.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB