Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Nieuwe ford mondeo

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
daantjes
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 18 November 2005
Posts: 5
Woonplaats: Terneuzen
PostGeplaatst: Vr 18 Nov 2005, 17:00    Onderwerp: nieuwe ford mondeo Reageer met quote

beste mensen,

ik zit met de volgende vraag, ik heb deze week een nieuwe ford mondeo st met de 155pk diesel besteld, maar hierin zit een sony cd/mp3 player en wat speakers. nou wil ik die speler laten zitten maar de speakers en amp wil ik er wel bij zetten.....

ik heb ongeveer 1000 euries te besteden

maar ik ben wel een hifi mens (thuis echt leuke dingen staan werk in de normale sector) dus aub wel advies over goed geluid en het liefst zonder of met weg werkbare sub is een wagon (station) maar gebruik hem door de weeks als bedrijfsauto en heb alle ruimte nodig

wie o wie kan mij advies geven wat te doen als ik mijn auto binnen krijg zodat ik de garage alles kan laten inbouwen

met vriendelijke groet

daniel verlinde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 18 Nov 2005, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op Car Tuning Forum! Zwaai

Voor 1000 Eur excl. headunit kun je zeker wat leuks realiseren in de auto.
Als je van mooi geluid houdt kun je het beste gaan voor een goede composet voorin de wagen, en 'n sub achterin, aangesloten op een 4 kanaals versterker. Hiermee heb je een goeie basis, en mits allemaal goed ingebouwd heb je voorin een mooi geluidsbeeld, en zul je achterspeakers niet eens missen. En indien wel, kun je die alsnog bijplaatsen.

Er zijn best compacte subs ook verkrijgbaar die in kleine behuizingen kunnen spelen. Hoe je dit inbouwt hangt natuurlijk een beetje er vanaf wat je zelf wil en hoe je met de ruimte indeling kunt spelen. Je kunt een kist in de bak van het reservewiel wegbouwen, zodat de kofferruimte helemaal vrij blijft. Maar dan heb je dus geen reservewiel meer bij je. Je kunt ook een compacte kist bouwen en die aan de zijkant zetten, of tegen de achterbank.

Keuze van merk is heel persoonlijk en smaakgebonden. Merken als Helix, Ground Zero, Audio System, Focal klinken allemaal erg mooi vind ik zelf.
Maar beste tip blijft om zelf naar een aantal merken binnen je budget te gaan luisteren met eigen muziek, en op basis van je eigen smaak een keuze te maken. Er zijn veel goede merken, maar de klank zal toch altijd verschillen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
daantjes
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 18 November 2005
Posts: 5
Woonplaats: Terneuzen
PostGeplaatst: Za 19 Nov 2005, 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

beste jesse,

nou zat ik zelf te denken aan een 4 channel amp maar die niet aan te sluiten op een sub maar idd op een composet voor de voorkant maar wat zwaardere laag speakers in de achterportieren. werk nu zelf met een sub die ik er elk moment in en uit kan doen maar dit werkt niet ....

is dat net zo goed of is de noodzaak van een sub aanwezig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
focifreak
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 8 Augustus 2005
Posts: 83
Woonplaats: utrecht
PostGeplaatst: Za 19 Nov 2005, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Het ligt er natuurlijk ook aan of je voor een 13 of 16 cm compo set plaatst.
Ford heeft van die rare speaker maten ,van 5x7 inch tegenwoordig.
Maar zoals aan geeft, als je achter een laag systeem plaatst,wat toch niet de allerlaagste weer geeft als een sub,een mogelijheid zijn.
Maar ik heb bij de focus achter in de deuren maar 10 cm zitten,als ik mijn fader wat verdraait,word het geluids beeld al naar achteren getrokken.
Ik weet niet hoe dit bij een andere wagen klinkt.
Ga je voor voor 16 cm compo dan heb je voor al een leuke( kick) bas natuurlijk.
Tis en blijft natuurlijk moeilijk om iets naar het zin te vinden.
Kon je maar de speakers uit proberen in de auto,dan zou je wat makkelijker kunnen kiezen Sad  Sad
_________________
don't worry,be happy,drive a ford
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 19 Nov 2005, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Bij sommige dealers kan dat, maar dan moet 't natuurlijk een kwestie zijn van even aansluiten en luisteren.

Met een 16/17 cm composet heb je een mooi kickbassbereik, mits de woofers van de set goed zijn ingebouwd in de deuren. Tweeters best op het dashboard of langs de A-stijlen, kwestie van proberen want die bepalen voor het grootste deel het geluidsbeeld.
Maar je zult altijd wat laag tekort komen, onder een bepaalde frequentie zullen de kickbass speakers over hun nek gaan en heb je eigenlijk een sub nodig.
Nu zijn er ook 20 cm sets die aardig in de buurt komen qua laag.

Maar persoonlijk blijf ik een voorstander van de meest simpele setup:
- 16cm composet voorin, goed ingebouwd
- sub achterin
- beide aangesloten op 4-kanaals versterker
En mis je dan nog geluid achterin, gewoon 'n setje midrange (zonder tweeters, die verstoren het geluidsbeeld voorin) zacht op de radio aangesloten laten meespelen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
focifreak
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 8 Augustus 2005
Posts: 83
Woonplaats: utrecht
PostGeplaatst: Ma 21 Nov 2005, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

mee eens
_________________
don't worry,be happy,drive a ford
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
tecra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 Oktober 2005
Posts: 52
Woonplaats: Lanaken
PostGeplaatst: Di 22 Nov 2005, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

daantjes schreef:
beste jesse,

nou zat ik zelf te denken aan een 4 channel amp maar die niet aan te sluiten op een sub maar idd op een composet voor de voorkant maar wat zwaardere laag speakers in de achterportieren. werk nu zelf met een sub die ik er elk moment in en uit kan doen maar dit werkt niet ....

is dat net zo goed of is de noodzaak van een sub aanwezig?


je kan eventueel vanachter enkel een paar kickbassen steken ... zodat je toch ietsje meer bass eruit krijgt, en die kickbass kan je dan mits een goeie compo-filter rechtstreeks op die compo hangen zonder eerst naar de versterker te gaan .. en dus met 2 kanalen voor die compo genoeg te hebben ... dan heb je nog altijd ... 2 kanalen over voor ... een woofer jawel ...

zoals ik het nu begrijp, heb je alle ruimte nodig ... maar in een stationwagen, kan je misschien opteren voor een wooferbehuizing, die heel breed is, maar niet diep... een voorbeeldje voor zo'n behuizing vind je op de site van audio-system.nl... kijk maar eens bij de xion line ... zelf heb ik hiervoor ook gekozen, omdat je dan nog een behoorlijke ruimte in je koffer hebt! eventueel kun je voor de woofer ook nog een grill zetten zodat deze wat schokken van extern materiaal kan verdragen.

let op, de woofer zelf, kan je nog altijd kiezen( daarom geen audio-system...) maar het is in ieder geval een ideetje! en dit valt ook binnen jou budget.
_________________
Imagine Yourself As A Bird In The Sky
The Wind In Your Face And It Feels So Nice
Woohoooooohohoo Imagination...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
daantjes
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 18 November 2005
Posts: 5
Woonplaats: Terneuzen
PostGeplaatst: Wo 23 Nov 2005, 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

en wat kan ik voor die 1000 euries ongeveer krijgen.....
en wat voor merk is een beetje goed qua prijs/kwaliteit verhouding

de bron word volgens mij de sony 6006 met wissellaar die standaard in de ST zit.
dat is mijn uitgangspunt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB