Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Verbruik is HOOG !!!
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Ma 14 Nov 2005, 18:07    Onderwerp: Verbruik is HOOG !!! Reageer met quote

Mijn Nissan Micra 1.2 uit '92.
Loopt zo`n beetje rond de: 1:7 !!!

Dit is wel met een beetje doorijden maar oké.

Het houd in: 300KM op volle tank : 40 L.

wat kan ik heiraan doen?!

Of weet iemand wat het is.

groeten, Antony
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 14 Nov 2005, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Pfoe, da's inderdaad erg schadelijk  Shock  ...
Misschien even langs je lokale autoboer ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Ma 14 Nov 2005, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Zouden die wat weten ?!?!?!
Ik denk nl. dat het blok gewoon op is..
Mijn rijstyle is niet optimaal voor een auto  Cool
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 14 Nov 2005, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Haha ja dan kunnenz e het zwaar krijgen ja, maartoch!
Verbruikt de auto ook olie, of dat niet? Is de motor aan hevige slijtage onderhevig dan gaat dit niet zelden ook gepaard met oliverbruik. En je kán er allicht iemand naar laten kijken bedoel ik, het kan ook iets heel anders zijn natuurlijk, waar een garagebedrijf gemakkelijker achterkomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 14 Nov 2005, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

1992, is er dat eentje met een electronisch geregelde carburateur???
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 14 Nov 2005, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij gewoon carburateur... Moet een model <'92 zijn, in de >'92 serie is de 1.2 eruit gegaan en de 1.3 in de plaats gekomen.
Die blokjes moeten met gemak 1:12 kunnen rijden.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Di 15 Nov 2005, 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX, , Maar ik denk niet dat ik maar dan ook iets buiten de verlichting electrisch heb Razz

Richard,  Mijn auto verbruik niks meer zoals bijv. Olie en koelvloeistof e.d.

Ik blijf het vreemd vinden...
Me pa zij dat ik een 1200 niet moest rijden als een 1800 Wink

Maar een auto moet daar tegen kunnen volgens mij?!?
Je pompt er toch niet meer uit dan er in zit?!

Ik denk dat de auto rijp is.. Rijp voor de sloop Sad
Verkoop zal toch wel niks opleveren ben ik bang voor.

Ikz al van de week nog ff langs de garage gaan maar dan houd het toch echt op denk ik zo.

Groeten, Antony.
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 15 Nov 2005, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je overigens zeker dat 't verbruik is, en niet 'n versleten rubberen slang die de benzine gewoon er onderuit laat lopen?
Kun je makkelijk testen... Gooi 'n sigaretje onder de auto en als 't brandt hebbie 'n lek Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Di 15 Nov 2005, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Zo jij durft! Zodirekt hebben we ineens een forum lid wat ons blind vertrouwd en het test  Laughing  .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 15 Nov 2005, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van die carb vvraag ik omdat ik weet dat Nissan in die periode veel electronische
carbs gebruikte, mijn NX heeft ook zo'n ding onder de kap en die lustte graag een
flinke slok toen ik 'm kocht en dat was ook tussen de 1:7 en 1:8...

Nu loopt 'ie 1:11 gemiddeld, rij ik veel snelweg achtereen
(bijv. de 150km naar WalibiWorld) dan haal ik met gemak 1:14

Bij mij was het probleem een losse vacuumslang, kapotte bedrading van een sensor
en een versleten Lambdasonde. Die vervvangen en resetten van de ECU was mijn
oplossing, daarnna liep 'ie gemiddeld 1:9,5. Vervangen van de ontsteking incl.
de bobine (eerst niet, maar die ging stuk) heeft mijn verbruik nnaar 1:11 gebracht.

En dat kan nog lager, maar ik heb nu eenmaal altijd mijn licht aan...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Di 15 Nov 2005, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Jha oke ik heb me lichten altijd aan... (Veiligheid gaat bij mij voor alles)
Maar dat mag niet het verschil van 1: 4 - 5 - 6 schelen als je snapt wat ik bedoel...

Ik denk dat ik toch maar even langs de garage rijd.
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Wo 16 Nov 2005, 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me op zich best een strak plan ja. je kan alleen maar wijzer worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 17 Nov 2005, 1:39    Onderwerp: Reageer met quote

Poeh... dit kan n boel zijn.

Is wel op te lossen hoor.

Bij de Primera die k gehad heb (2 liter blok) ging het verbruik van 1 op 9 / 1 op 10 naar n dikke 1 op 13 (dit verbruik realiseerde ik met t ding in duitsland in de bergen, gemengd met stukken 200 op de duitse autobaan Shock ), na alleen het plaatsen van niewe bougies, filters en vervangen van olie.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 17 Nov 2005, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Controleer je benzine slangen eens of ze versleten zijn en lekken. Ik ben er namelijk laatst ook achtergekomen dat dat de reden was dat mijn wagen 1:8 rijd.
Maar ja kan natuurlijk vanalles zijn... Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Do 17 Nov 2005, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Weet je overigens zeker dat 't verbruik is, en niet 'n versleten rubberen slang die de benzine gewoon er onderuit laat lopen?
Kun je makkelijk testen... Gooi 'n sigaretje onder de auto en als 't brandt hebbie 'n lek Laughing


knap als jij benzine aansteekt met een sigaret  Rolling Eyes  Wink
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB