Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

4 beter dan 1 ??

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Zo 6 Nov 2005, 18:48    Onderwerp: 4 beter dan 1 ?? Reageer met quote

Beste mensen,

Voor mijn Cordia ben ik van plan zelf een uitlaat systeem te gaan maken, en nu zit ik met het idee in mijn hoofd om per cilinder 1 uitlaat te maken (dus in totaal 4 pijpen, en dempers enz. er onder te leggen) amdat hij ook per cilinder een carb krijgt. Weet iemand toevallig of dat evt. problemen op gaat leveren (ivm aanzuiging onderling in een spruitstuk) of dat dit gewoon kan ?

Ik hoor he wel.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 6 Nov 2005, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou dat niet kunnen? Menig (race-)motorfiets heeft een dergelijk uitlaatsysteem...
Lijkt me bij een auto alleen wat lastiger om alles (eronder) kwijt te kunnen...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 6 Nov 2005, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

2 naar achteren en 2 sidepipes Laughing

Heb 't wel eens gezien bij 'n bak die gewoon 4 pijpjes door z'n motorkap had steken...


_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 7 Nov 2005, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

op zich valt het wat ruimte betreft wel mee, ik kan 4 relatief dunne pijpen plaatsen, omdat er 4 onderdoor liggen.... dus dat komt wel goed. 't wordt misschien alleen een beetje wringen met de dempers achter..
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 8 Nov 2005, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ga je niets mee winnen, vrij simpel...

Door een (goed ontworpen) spruitstuk + uitlaatlijn krijg je een gasversnelling in je uitlaat die het rendement van je motor ten goede komen. Je cilinderkamers worden als t waren n beetje leeggezogen door de snelheid van t gas in je uitlaat, en dan hoeft je zuiger t er niet helemaal op eige kracht uit te duwen.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 8 Nov 2005, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

ja, da's ook wel weer waar, maar (gesteld dat ik per cilinder en goede doorstroom heb) zou ik er dan verlies op hebben door het gemis van deze aanzuiging ?het geeft natuurlijk wel een bijzonder vrije doorstroom en natuurlijk een machtig geluid.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 8 Nov 2005, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, verliezen zul je merken t.o.v. een goed ontworpen enkel systeem. Denk dat je aan een 2,5 inch free flow t meest hebt, met n goed ontworpen 4-2-1 spruitstuk, die zijn erop gemaakt dat de gassen elkaar juist helpen ipv tegenwerken.

Hooguit bij n turbo is dit anders, die werken t beste zonder uitlaat, maar dit raad ik ook af! Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB