Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Naar aanleiding van n uitdaging van T.Bunny aan moi :)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Wo 12 Jul 2006, 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

als die astra mee mag doen doe ik t ook wel..
169pk. 224Nm. 1190kg
tegen:
101pk. 108Nm. 816kg 1300 8v.... Very Happy

mijn vermogen blijft wel in een langer toerbereik beschikbaar...
5000-8000
mijn versnellingsbak is dan wel echt geweldig, schakelen bij de 8000en je zit weer in de 5000 tpm...heerlijk bakje..
de sx zal t vermogen tussen de 4000 en de 6400 hebben liggen..en dan weet ik nie hoe t met jouwn bakje zit kwa schakelen...

en het is een 1.8...mijne een 1300...en geen turbo natuurlijk...
standaard zit de sx op ong 8 sec op de 100...
mijne doet het standaard in 10 sec..
maja ik heb dan wel motorisch al wat meer gedaan...

dit is misschien wel een leukere uitdaging..

btw die opel da begin ik ma nie over...de 2liter 16v gsi'tjes houden t geeneens bij..en die zitten in 8sec op de 100...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Wo 12 Jul 2006, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

ff erbij vermelden

De assie van bunny zou een C20LET moeten gaan worden (volgens de planning)
2.0 16V toerrrboow

Tis alleen de vraag wanneer  Laughing

Voorlopig is het nog "maar" een 2.0 8V (C20NE)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Wo 12 Jul 2006, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Freestyler schreef:
ff erbij vermelden

De assie van bunny zou een C20LET moeten gaan worden (volgens de planning)
2.0 16V toerrrboow

Tis alleen de vraag wanneer  Laughing

Voorlopig is het nog "maar" een 2.0 8V (C20NE)


ja..en dat zie ik nog zo 1.2.3 niet gebeuren...
die wagen heeft al een jaar moeten wachten op een andere kop en revisie..

laat staan alsie een ander blok erin wil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Wo 12 Jul 2006, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Pcs en das meer dan ik van Max kan zeggen  Wink
Hahaha roep dat niet te hard. in het begin gewoon geen zin om er ook maar een vinger aan uit te steken, maar das nu veranderd in de drang om te rijden. Laughing
en wat het gaat worden weet ik nog niet zit nog altijd te tobben tussen de XE CLET ZLET of een V6 wat het wordt weet ik nog niet maar..... Wink
en anders ik heb nog een onderblokje naast de gsi liggen is zo omgegooit hoor maar dat ligt niet echt in de planning.
Kortom er gebeurd bij mij meer dan bij max en sins die zijn max weer heeft zie ik het heel eerlijk gezegt somber in voor de 200sx  Crying or Very sad
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 14 Jul 2006, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

Gaan we katten? Very Happy

Laat ik t zo zeggen, elke keer als ik t gereedschap aan mn SX zet komt deze een stap verder bij af, anders dan bij sommige waar scheuren verplaatsen elke keer als ze sleutelen, of pakkingen op misterieuze wijze ineens verkeerd om zijn gaan liggen. Razz

Wat je niet moet vergeten is dat de SX heel veel werk behoeft, ik wil deze auto restaureren naar nieuwstaat en tegelijkertijd verbeteren. In deze wagen komt nu een 2.5i-24v 6 in lijn met turbo en huge front mount intercooler. En nee, dit project is niet vergeten. En max is de enige betaalbare auto die in staat is en gemachtigt is door onze wet een autoambulance met een SX erbovenop te mogen trekken... Ook werk ik sinds n tijdje weer fulltime... dus you wait... je zult t geld eerder hebben dan mij gezien je nog thuis woont... maar als je zo blijft sleutelen als nu weet ik zeker dat de SX eerder rijd Laughing

Maar ff serieus, er moet heel veel gebeuren. Momenteel licht ie bijna 100% uiteen, en dan wordt t n taak voor de restaurateur als het geld ervoor is zijn body weer in nieuwstaat te maken en spuitklaar te maken (roestwering en grondlaag). Dan moet de RB25 nog komen zodat ik die kan herbouwen met nieuwe slijtbare onderdelen en dan de rest die allemaal nog gebeuren moet. Jammere is dat ik niet zomaar 20k kan ophoesten, anders was ie al af... en als ik nog bij ma gewoond had, dan was ie al af geweest en was ik nu wss aan mn 3e SX bezig Laughing

@Bryght: De dag dat de SX de brui eraan gaf was het idd een geblaze 1.8

Full boost @ 3k rpm, vasthoudend tot 7200 rpm waar de limiter de fun bederft. Qua verhoudingen, zn 1 en 2 had heel wat langer gemogen voor t vermogen beter op de weg te houden. Ritje met Jesse in mn auto, volle tank en 2 volle magen, begin van de oprit van de autobaan vanuit stilstand, moment dat we de autobaan op konde zaten we al ruim boven de 200... just to give you an Idea Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
323girl
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 1 Juli 2005
Posts: 305
Woonplaats: maastricht
PostGeplaatst: Zo 16 Jul 2006, 8:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gok Max............heb in de SX gezeten (toen ie nog reed).......... Razz

En ja, Opel????? Ben natuurlijk niet zo een enorme kenner van alle auto's. Maar Nissan vs Opel.....is dat uberhaupt wel een competitie???? Razz

En indd, de SX restaureren zal nog even duren. Het geld is natuurlijk het grootste probleem. En op dat gebied zal de Astra wel eerder klaar zijn. Die onderdelen zijn meer te krijgen, omdat de halve aardkloot in die dingen rijdt. Een SX is wat dat betreft een specialere auto, die niet overal te krijgen is. Maar denk dat het wel een flinke tijd zal gaan duren voordat die 2 eens kunnen bewijzen wat ze willen. Want pleuro's komen nu eenmaal niet uit de lucht gevallen Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Zo 16 Jul 2006, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dat laaste is helemaal waar 323 girl ook hier is het grootste probleem de euries.
en max nee ik ga niet katten kerel maar was bang dat je sx op een heel laag nivo komt te staan gelukkig ga je er mee verder. Cool
En tja kerel ik kan er niets aan doen dat het blok aan gort is. kan er niet in kijken net als bij jou liep de auto goed op het moment van aanschaf, maar duurde ong 800 km toen was de pret over.
ok bij jou zit er nog veel werk aan qua body bij mij minder.
en tja laat mij maar in een opeltje rijden ik heb tenminste geen gebrek aan onderdelen enz wat je bij een sx wel hebt nadeel is dat je dus iets rijd waar iedereen in rijd maar dat maakt de uitdaging om hem te stylen zodat hij er uit springt weer moeilijker wordt.
op dit moment nek het me gewoon dat ik nog geen werk heb gaat wel weer komen en hoop snel en ja dan is het even 2500 euries sparen en een ritje naar boomkamp auto's oeps nu verklap ik al welk blok het gaat worden  Rolling Eyes
want die knoop is nu echt echt echt! doorgehakt. en definitief maare kerel een 6 in lijn is fijn maar zoals al eerder gezegt heeft deze wedstrijd dan geen zin meer een 4pitter legt het altijd af tegen een 6 pitter.
of ik moet per pit een turbo monteren en zelfs dan heeft het geen zin omdat ik de power niet op de weg krijg.
en om de assie omte bouwen naar achter wiel of 4x4 is op zich wel te doen maar daar heb ik geen plaats en gereedschap voor. Sad
ps. is goed on te weten dat je een auto kar kan trekken met sx en gsi erop want heb een spectucalair einde voor de 8v als de ...... er is. en geloof mij die zal dan echt niet meer op eigen kracht thuis kunnen komen  Twisted Evil  Laughing  de onderdelen zullen  verdomme door de lucht gan vliegen!  Very Happy  heb er 2500 euro voor betaald en daar wil ik dan ook vet veel fun voor terug  Wink  dus jesse houd de cam maar alvast klaar voor een cool blaas je blok helemaal te tering aan gort filmpje te maken.


ps mensen kan op een veiling site goedkoop aan een motertakel komen aangezien we die toch vaak nodig hebben lijkt het me meschien een goed idee om samen met wat mensen die willen dat ding te kopen. als er intresse in is wil ik er we leen apart topic over openen.
en 323 gril ja zeker is da tr wel ee ngelijke strijd ook opel heeft heel vette blokken  kijk naar opc uitvoering en dan hezzen ze nos hele snele auto die te verglijken zijn met lotus.ken iemand die zijn let getuned had naar 680pk ondanks de voorwiel aan drijven reed die zoger wel met nehulp van etc porces en ferraris zoek
en das lachen zit je achte reen ferrari aan en wordt die schijt gereden door een assie je moet dan die gezichten zien van die mensen das prijsloos
zit je dan met een bak van 1 ton of meer en wordt je schtijt gereden door een assie  Laughing  Cool
niet dat ik zo extreem wil gaan tunen planing is eigen wat standaard dingen
zoeals een heel wilde nokkenas afgeslepen vlieg wiel throttle bodys kop vlakken en dan echt vlakken en alles er uit persen wat mogelijk is dan een op maat gemaakt chippie en zit je snel op een pk of vier a 500  meer moet je ook niet hebben anders grijpt de etc te veel in.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 17 Jul 2006, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Waar maak je je druk om, met de SX reed ik gelijk op met een 911 Carera 4 en reed ik een BMW Z4 t apenzuur... dat waren ook meer pitten dan ik had en heeft zo snel nog niks te zeggen. Smile Zeker als jij richting 500pk wil, zal wel scheuren dan Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 18 Jul 2006, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Denk maar eens aan de Mazda MX-3 1.8-24v V6, das ook een 6 pitter, maar wedden dat 323girls vorige auto sneller is/was?
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Di 18 Jul 2006, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

watvoor een z4....
de 2 liters zijn gewoon sloom...
maar die 3liters gaan af als de brandweer tot de 240 km/u...dat hou je niet bij met een grotere turbo en ander uitlaatje...

en die porsche zal zich dan wel gigantisch ingehouden hebben...
want zown bak(de carrera 4 coupe) heeft ook nog eens alle technische snufjes om zijn 4wielen perfect aangedreven te houden....tevens trekt zown bak door tot 280 km/u... Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 18 Jul 2006, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Vergis je niet in 'n SX... Die dingen zijn bloedsnel kan 'k uit ervaring zeggen! Of de top ook zo hoog ligt kan ik niet over oordelen, maar ik had na 'n keer meegereden te hebben nooit kunnen gissen dat er "maar" een 1.8tje inlag...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Di 18 Jul 2006, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

Same here. Verrassende motoren, die CA18DET-tjes. En ja, die halen de 250km/h wel hoor Wink
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Di 18 Jul 2006, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

169pk. 224Nm. 1190kg top=215 km/h 0-100=7,5 s = de sx....

z4:  231 pk.300 Nm. 1310 kg top=250 km/h 0-100=5,9 s
carrera4:  300 pk.350 Nm. 1375 kg top=280 km/h 0-100=5,2 s

sorry hoor...
maar dat wil ik dus echt niet geloven..
ok dat je een paar pk erbij pakt met een andere uitlaat en turbo...

pk's zeggen btw niet zoveel...
mijn ami heeft 440 pk...maar die gaat dus echt niet harder dan die porsche met MAAR 300 pk...

maar die porsche is gemaakt om echt heel hard te gaan...dat hou je niet bij met een nissan...
ok de 0-100 tijd is niet ZO verschillend....maar deze wagens zitten ook in no time op hun top...

dusuh...walk the talk eerst maar eens...

en nee..die sxen halen de 250 niet...
iig niet zonder een andere versnellingsbak..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 18 Jul 2006, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

BRYght schreef:
pk's zeggen btw niet zoveel...

Da's mijn idee ook, zijn allemaal maar cijfertjes... Ik oordeelde ook naar mijn ervaring van 'n keer meerijden Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Di 18 Jul 2006, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

ja en gevoel is ook erg misleidend...

stap maar eens in zown porsche...dan merk je t verschil wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Cars & Tuning Talk Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB