Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Chiptuning
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Zo 16 Mei 2004, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is eigenlijk het effect als je een nieuwe wagen meteen laat chiptunen? Is dit aan te raden? In mijn geval zou dit volgende resultaten geven. Standaard 204 pk en 410 nm. Dit zou volgens Auto Tune Heinz 250pk worden en 500nm. Is dit aan te raden? Zou mijn motor er onder lijden in de mate dat ik er sneller problemen mee krijg? Misschien best vermelden dat het om een 3.0l turbo diesel gaat. (BMW)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 16 Mei 2004, 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Zolang je de wagen maar rustig inrijd is er niks aan de hand, ik kan het je zelfs aanraden. Ga niet de eerste 1000 km lopen trappen, hier zal je blok je niet dankbaar voor zijn. Noem het overdreven, maar ik houd altijd een inrijd periode aan van 5000 km. In deze 5000 km maak ik lange afstanden, ritten van 500 km of meer.

Ook al heb ik nog niet met een geheel nieuwe wagen gereden, maar wel met blokken die compleet opnieuw zijn opgebouwd, en dan blijft dit hetzelfde. Waarom inrijden? Alles in die motor moet goed op mekaar ingelopen zijn, zuigerveren, kleppen etc etc moet allemaal rustig op elkaar inlopen. Is het dat eenmaal houd je aan dat je je blok goed warm rijdt. Dit wil zeggen, je olie moet goed op temperatuur zijn om n goede oliefilm te kunnen vormen op alle delen. Trap je graag? En weet je niet goed wanneer je blok nou echt op de juiste temperatuur is? Schaf dan een olie temperatuur meter aan. Het metertje in je dash is de meter voor de koelvloeistof en dat is iets heel anders dan je olie! Er valt weinig pijl op te trekken. Zowiezo kan ik iedereen van harte een olie temperatuur meter aanraden, bij mij zal die er ook vrij snel inkomen.

Ook na het trappen, vooral omdat je een turbo hebt, moet je je blok de tijd geven om weer n beetje af te koelen voor je m af zet, zet NOOIT na het scheuren in n turbo wagen je blok zomaar af. Turbo's worden onwijs heet, wanneer je hem dan in 1 keer af zet zonder af te koelen zal je turbo vlug toe zijn aan revisie.

Suc6 ermee!

GreetZ, Maximus
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
crazy_rv
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 16 Mei 2004
Posts: 18
PostGeplaatst: Ma 17 Mei 2004, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal gezien rijd ik mijn wagens rustig in. Mijn vorige wagen heb ik ook ongeveer de eerste 4000 km ingereden. De eerste 2000 km niet boven 3000 toeren (rood vanaf 4500) en dan de verdere 2000 km niet boven 4000. Ook telkens zonder echt snel optrekken, eerder aan de rustige kant. Een olietemperatuurmetertje lijkt me een handig dingetje. Dus het zou ok zijn om mijn motor te chiptunen. Bedankt alvast voor de info. Ik denk dat ik eens ga praten met die mensen van Heinz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB