Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| 309 Newbie
| Geregistreerd op: 11 Augustus 2003 | Posts: 23 | |
|
Geplaatst: Do 14 Aug 2003, 10:06 Onderwerp: Chiptuning |
|
|
|
Hoi ik zat te denken om mijn 309 GTI met 170 pk als ie weer rijd te gaan chippen. Hij hoort dan een 180 tot 185 pk te hebben na het chippen, maar ik wilde weten hoe jullie over dit soort tuning denken. De wagen krijgt er zo'n 18 newton meter erbij en dit lijkt me wel leuk
Maar nu wilde ik dus graag jullie mening en ervaringen over chiptuning weten. |
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Do 14 Aug 2003, 10:48 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe daar over ged8 wordt, wel, naar mijn mening vrij positief, wanneer
je het uiteraard bij een goed, betrouwbaar bedrijf laat doen! De software
op hun advies aan laten passen op jouw huidige situatie kan idd een lekkere winst opleveren, zonder dat je blok ernstig gaat lijden onder de nieuwe situatie! Persoonlijk ben ik er enkel niet zo heel erg voor wanneer de wagen al vele km's achter de rug heeft, maarjah, da's mijn persoonlijke mening! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 14 Aug 2003, 11:43 Onderwerp: |
|
|
|
Zoals Richard al zegt, laat het bij een goed en professioneel bedrijf doen, goeie afstellingen kunnen zeer positieve resultaten hebben mbt verbruik en vermogen, verkeerde afstellingen kunnen leiden tot slijtage van je motor.
Chip-tuning op zich is voor auto's die met een chip werken de gemakkelijkste manier om te beginnen met tunen, en heeft zeker een ingrijpend effect. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 14 Aug 2003, 15:17 Onderwerp: Chips |
|
|
|
Nou, ik heb een rol Pringles onder de motorkap gegooid en het helpt geen zier
Maar ja, ik heb dan ook een Carburatie-motor |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 14 Aug 2003, 17:09 Onderwerp: |
|
|
|
Moet je ook niet onder je motorkap gooien oen! Moet je opeten, word je sterk van kan je harder op je gas duwen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| MiNi Newbie
| Geregistreerd op: 19 September 2003 | Posts: 5 | Woonplaats: Klundert |
|
Geplaatst: Vr 19 Sep 2003, 20:05 Onderwerp: |
|
|
|
Ik denk niet dat het bij mijn Charade gaat ... Maar HOE merk je het nou eigenlijk het verschil ??? In het optrekken ??? Benzine verbruik ??? BTW , Kan iemand me vertellen wat ik onder newton meter moet verstaan ?? Ik weet het , ik ben een leek in het tuning circuit ..... *sigh* maja ,daar word aan gewerkt hehehhee
:edit: Ow Saphirenx , kom je toevallig uit de buurt van Breda ??? Just curiousity hehee _________________ How 'bout , I give you the finger , and you give me my phonecall !!! - "Neo" in "The Matrix" |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 19 Sep 2003, 22:31 Onderwerp: |
|
|
|
MiNi schreef: |
Ow Saphirenx , kom je toevallig uit de buurt van Breda ??? Just curiousity hehee |
Ik WERK in Breda, ja dus...
Hoezo? Toevallig rijden er in Breda naast de mijne nog minimaal
2 andere 100NX-en rond in dezelfde kleur als de mijne
Als je er eentje gezien hebt met een blauwe zonneband met "Saphire"
erop en een DeLorean, een Triquetra en het SvK-logo op de achterruit
heb je gegarandeerd de mijne gezien _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 20 Sep 2003, 8:29 Onderwerp: |
|
|
|
MiNi schreef: |
Ik denk niet dat het bij mijn Charade gaat ... Maar HOE merk je het nou eigenlijk het verschil ??? In het optrekken ??? Benzine verbruik ??? |
Beide... De board computer die de motorfuncties en afstellingen beheert wordt gewoon effectiever afgesteld.
Oudere auto's zoals mijne bijvoorbeeld hebben nog geen board computer met chip dus dan houdt 't snel op _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 20 Sep 2003, 9:36 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
De board computer die de motorfuncties en afstellingen
beheert wordt gewoon effectiever afgesteld. |
CORRECTIE; die worden ANDERS afgesteld.
Normaliter is een motor afgesteld voor een optimaal compromis
tussen brandstofverbruik, vervuiling, prestaties, slijtage en bijv.
stationaire loop. Als je je chipset aanpast zodat een van die dingen
beter wordt zal er altijd een ander SLECHTER worden.
Je verbruik kan stijgen, of de motor slijt harder, of je krijgt
meer CO2-uitstoot, of je hebt slechte stationaire loop.
Je levert dus (naast het geld voor de chip) altijd ERGENS in... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 20 Sep 2003, 19:42 Onderwerp: |
|
|
|
Jah dat zag ik idd even over het hoofd, maar helemaal correct.
Je zult dan ook wel eens extreem gechiptunede bakken zien die aan een stoplicht gas moeten geven om niet stil te vallen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| MiNi Newbie
| Geregistreerd op: 19 September 2003 | Posts: 5 | Woonplaats: Klundert |
|
Geplaatst: Zo 21 Sep 2003, 12:07 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Ik WERK in Breda, ja dus...
|
Ik werk ook in breda , kan me alleen niet herinneren of er een sticker op de achterruiit zat maar heb inderdaad zo'n wagen zien rond karren hehehe . BTW waar werk je als ik vragen mag ?? Ik werk sinds 3 weken bij bouwmaat , da's naast de gamma
Dus , Jesse hoe heb jij je wagen dan getuned ?? zonder chip bedoel ik .... Ik heb geken op de site van cartechnics.be ofzo , die zit ook in etten-leur , maar daar staat geen daihatsu bij . Dus ik neem aan dat het bij mijn wagen niet kan . Enig idee hoe ik er achter kan komen of ik uberhaupt kan chiptunen ??? _________________ How 'bout , I give you the finger , and you give me my phonecall !!! - "Neo" in "The Matrix" |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 21 Sep 2003, 12:26 Onderwerp: |
|
|
|
MiNi schreef: |
SaphireNX schreef: |
Ik WERK in Breda, ja dus...
|
Ik werk ook in breda , kan me alleen niet herinneren
of er een sticker op de achterruiit zat maar heb inderdaad
zo'n wagen zien rond karren hehehe . |
Op de Tilburgsweg staat er tegenover Autobedrijf Ras normaliter
ook een NX in "mijn" kleur, maar met de wegopbreking daar kan
dat momenteel niet
Quote: |
BTW waar werk je als ik vragen mag ?? Ik werk sinds
3 weken bij bouwmaat , da's naast de gamma |
We zijn pas verhuisd van de Teteringsedijk naar het Gijzenveld,
op Industrieterrein Hoogeind/Takkebijsters.
Bouwmaat ken ik wel, op Spinveld,
waar ook Nissan vd Born zit Gericke / Van Gils Motors...
Anyway, als je nog eens een blauwe NX ziet rijden,
let dna eens op de achterruit.
Om te weten hoe de sticker eruitziet kun je eens kijken
op http://www.nissan100nxclub.nl, bij "Leden".
Daar staat mijn auto ook tussen met enkele foto's. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 21 Sep 2003, 12:52 Onderwerp: |
|
|
|
Zo ziettie eruit he Jan 'k heb dezelfde sticker (van hem dus) vandaar
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Zo 7 Mrt 2004, 21:16 Onderwerp: |
|
|
|
Beetje laat in respons maar kom, wie weet heb je er wat aan.
Uit de gegevens afgeleid heb je een vrij grote benzinewagen zonder turbo.
Wat doet de nieuwe chip?
1. ontstekingstijdstip vervroegen: motor wordt agressiever en de acceleratie verbeterd, vooral op lage en middelhoge toeren.
2. mengsel wordt lichtjes verrijkt om voorrang te geven op vermogen en niet op emmissie (lambda sensor wordt dan genegeerd maar dan moet de catalysator er best ook vantussen)
Levensduur van de motor blijft ver hetzelfde tenzij ze echt grof worden wat betreft voorontsteking.
Er is een onderzoek geweest over het effect van chippen op de 1.8T motoren van VW/Audi: ze ondervinden na 100000 km allemaal motorschade. Er werd dan ook een vermogenwinst van +40 pk geboekt.
Ik heb ook in het laatste topic een foto geplaatst waarin een mooi weggebrande klep te zien is na een snelle en lange rit die qua depannage zeer duur was. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Vr 26 Mrt 2004, 10:26 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb op een Amerikaanse website een luchtfilterkast gezien met high speed radiator ingebouwd. Die zou voor 1 psi extra druk kunnen zorgen in het inlaatcircuit. Goed voor enkele pk'tjes erbij, zo beweren ze (als je een injectiesysteem hebt tenminste).
Kan ook nog van pas komen, naast de chip _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
|
|