Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

RB20DET swap
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:21    Onderwerp: RB20DET swap Reageer met quote

Gezien mijn motorblok afgelopen vrijdag overleden is, ben ik nu bezig met voorbereidingen en research naar een RB20DET swap, dit is namelijk het zoveelste probleem geweest met dit blok in zeer korte tijd, en heb er geen vertrouwen meer in.

Sommige van jullie zullen weten hoe de klok luid als ik de naam RB20DET roep, en sommige niet... voor deze mensen: De RB20DET is de motor uit de Nissan Skyline R32 GTS-T. Het is een 2 liter 6 cilinder in lijn intercooled turbo blok met bovenliggende nokkenassen en 4 kleppen per cilinder. Waarom kies ik 'maar' voor de 2 liter... dat is vrij simpel... De RB20DET houd van toeren, door zijn kleine zuigers (minder massatraagheid) en korte slag kan ie standaard al revven tot 8200 toeren per minuut...

Het karakter door de kleine inhoud is ook heel erg 'racy', onderin zijn ze absoluut niet machteloos, maar echt tot leven komt ie pas boven de 3000 toeren, daar barst de RB20 los en voelt ie zich echt in zn hum, want door de kleine inhoud krijgt ie pas op die toerentallen genoeg flow om echt te kunnen presteren.

Ik heb eerst nog zitten denken over de RB25DET (2,5 liter), maar dit is toch meer een koppelmonster voor onderin de toeren, absoluut een heel mooi blok, maar ik vind het karakter van de RB20DET meer racy, en dus ook meer bij de SX passen. Ondanks de 500cc meer van de RB25DET is het potentieel van beide motoren niet zo heel verschillend, en het komt erop neer dat ik die RB20DET evengoed op bizare vermogens krijgen kan (waar skylines om bekend staan), en revt de RB20DET ook nog eens 1000 toeren verder. (RB25DET draait maximaal 7200 toeren std).

Hoe lang alles gaat duren durf ik zo één twee drie niet te zeggen, dat hangt van veel factoren af, onderhande van de beschikbaarheid van motoren en bijhorende versnellingsbak, draadboom en ECU.

Wat er allemaal nodig is het in mijn SX te krijgen valt nog goed mee ook,
Speciale motorsteunen die ik zo kan bestellen uit de states, en een baksteun die niet overeen komt met de standaard. Van mn uitlaat zal de downpipe waarschijnlijk iets moeten worden aangepast, en de draadboom van de SX moet worden versmolten met die van de RB20DET. Ik zal een grotere front mount intercooler aan t plaatsen komen, electrische fans op de radiator, en last but not least maatwerk slangen voor de radiator en intercooler, plus nog een nieuwe gaskabel. Allemaal niet echt dingen die ondoenbaar zijn.

Ik vermoed dat deze swap me een jaartje gaat kosten, en als ik de CA18DET die er nu in mijn SX ligt niet gefixt krijg ga ik dus voor n jaartje een alto ofzo rijden (moet ook leuk zijn om op fietspaden te kunnen met je auto  Very Happy )

I'll keep you updated when new thing happen...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ga ons zeker op de hoogte houden, van die opnieuw uitdagende project !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Je kent mij Rich, ik zit niet graag stil, en als ik bewegen MOET dan houd ik niet van de 'easy way' Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Haha ja dat is zeker zo, en inmiddels ken 'k je van alle topics hier wel 'n beetje jah.
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen met die swap, en vooral, hoe de wagen gaat lopen ná de enigneswap!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

T lopen geloof ik allemaal wel, maar vooral t klinken ben ik benieuwd naar! Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ach dan gun je ons vast wel een AVI of MPEGje hier op Car Tuning Forum toch  Laughing !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ook heel benieuwd naar zowel het werk eraan als het resultaat!
'k ga dit project van dichtbij volgen dat is zeker! Laughing
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

@Rich: MPEGS en AVIs doen geen recht aan zulke projecten, die moet je in real life zien.

Zodra ik klaar ben met het project stel ik voor een Car Tuning Forum meeting te organiseren hier in t zuiden, en ik hoop dat de aanwezigheid van een skyline powered RPS13 genoeg motivatie is voor een hoop leden om toch te komen naar die meeting, als DAT niet meer genoeg motivatie is dan weet ik ook niet meer hoe je wel een Car Tuning Forum meeting op poten moet krijgen.... Iig als ergens iets is met skyline power, dan ben ik aanwezig, al helemaal als er een skyline motor in een auto wordt gehangen die zo'n 25% lichter is dan een skyline!  Razz

@Jesse: Jij gaat t niet alleen volgen maat, jij en mr. multimeter gaan mij ook helpen het electrische deel van dit project te klaren! Very Happy Mr. Koffie wordt ook uitgenodigd.. en we sluiten af met Mr. Jupiler & zn broertje Jack Herrer Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ghehehe sgoed! Thumbs up

En over dat meeting idee, dit moet toch niet de belangrijkste motivatie zijn imho. Er moet gewoon animo zijn voor gezellig bij elkaar te komen, nie alleen voor iets bijzonders te zien.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Maar zéker wel om de koffie #morning !  Razz


Goed....mijn fout.....ontopic, gheheheh!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

[nog_ff_offtopic] Als die Car Tuning Forum meeting echter doorgaat kom jij er nie onderuit Richard, anders ban ik je hiero Devil Devil [/nog_ff_offtopic]
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

#Fist


(CENSUUR) ghehehehe Razz

@Jesse; verder in het moderator forum Wink ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Owja tuurlijk daar kunnen we ongecensureerd schelden op mekaar... Very Happy

Back on the case... Wil je die versmelting van draadbomen zelf gaan doen Max? Denk dat we daarvoor eerder volledige schema's nodig hebben van beide kabelbomen dan 'n multimeter...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

hey das wel mooi, over een jaartje heb ik mijn auto ook wel helemaal klaar mbt de look die ik er aan wil geven... heel mooi moment voor een meeting dus... en na die bloedsnelle SX zal denk ik een matzwarte R5 GT Turbo @200 PK ook wel wat aandacht trekken....
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 4 Aug 2005, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Cool, kunne we een sprintje trekken, en ik zal daarna wel een leuke drift & donut demo geven Cool

@Jesse, jup ik wil die 2 versmelten, dus een hybride boom maken, is wel t meest cleane... Schema's van de Skyline R32 GTS-T en de 200SX S13 regel ik wel
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB