Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Vr 21 Sep 2007, 19:45 Onderwerp: |
|
|
|
hij heef zn renault nog (dacht ik) _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| F430 Newbie
| Geregistreerd op: 17 September 2006 | Posts: 15 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Vr 21 Sep 2007, 20:55 Onderwerp: |
|
|
|
Lekker wagen(tje) om mee te beginnen en de riem kan heel lang meegaan, max dat ik tot nu toe tegen ben gekomen is 130.000 (afgerond) maar denk dat dat bij een ouder model tussen 50.000 en 100.000 zal zitten _________________ Making almost perfect, Perfect
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 21 Sep 2007, 22:48 Onderwerp: |
|
|
|
RoadKing schreef: |
ff iets anders moet ik nu R5GTT zeggen of moet ik golf1.8 zeggen ? |
Hij heeft die Renault 5 GT Turbo ook nog hoor, dus denk dat z'n nick ook nog hetzelfde zal blijven.
Het laten vervangen van een ketting kost behoorlijk veel, en dat komt omdat het een stuk meer werk is als gewoon een distributie riem vervangen. Als bijvoorbeeld de koppaking kapot gaat, of revisie van de kop is nodig of what ever dan ook waardoor de kop eraf moet, dan moet de riem/ketting ook eraf, en dan is de distributie riem dus een stuk makkelijk. Geen idee of dat dé reden is om geen ketting te gebruiken maar ik kan het me wel voorstellen dat een fabrikant voor riem kiest.
Ander nadeel ten gevolge van de kosten van een ketting vervangen; neem de NX van Murcie, de motor was nog goed maar de ketting moest vervangen worden. Economisch was dat niet meer rendabel genoeg dus heeft ie de NX maar verkocht. Zou het gewoon een riem zijn geweest hadden we nu misschien nog steeds SapphireNX op het forum gehad! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 21 Sep 2007, 23:00 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Ander nadeel ten gevolge van de kosten van een ketting vervangen; neem de NX
van Murcie, de motor was nog goed maar de ketting moest vervangen worden.
Economisch was dat niet meer rendabel genoeg dus heeft ie de NX maar verkocht. |
Klopt, ik kreeg een prijsopgave van MINSTENS €800,- De ketting lag er wal wel 286.000km op
Quote: |
Zou het gewoon een riem zijn geweest hadden we nu misschien nog steeds SapphireNX op het forum gehad! |
Dat denk ik niet: het lag toch al in de planning een Aygo te kopen,
maar dan in Januari eentje die in december op kenteken gezet was...
Nu werd dat nodgedwongen een paar maanden eerder en gelukkig kon dat...
M.b.t. de keuze tussen riem of ketting heb ik ook geen idee:
de NX had een 1.6 16-kleppertje met ketting, de 4.2 6-cilinder Diesel
van mijn pa heeft een riem, de 1.6 Escort Diesel die ik had heeft
ook een riem, net als de 1.2 Peugeot 205 van mijn broer... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 23 Sep 2007, 8:50 Onderwerp: |
|
|
|
R5gtt, want dat blijft mijn project auto..... zolang ik dat ding heb blijft de nickname ongewijzigd natuurlijk _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 23 Sep 2007, 8:55 Onderwerp: |
|
|
|
Sorry, ik had alleen de eerste pagina gelezen..lol... maar ben nu weer helemaal bij.
Een ketting is niet altijd een nadeel met bv het reviseren van de kop, neem bijvoorbeeld mijn renault, die heeft dan weer een onderliggende nokkenas, dus daar kan zonder problemen de kop vanaf. Ik heb geen idee waar de keuze tussen een riem en een ketting op gebaseerd wordt, maar ik kan me voorstellen dat het met de samenstelling van de motor te maken heeft. Als de distributie moeilijk bereikbaar is (omdat er bijvoorbeeld meerdere dingen op mee lopen) kan ik me voorstellen dat er voor een ketting gekozen wordt, om minder werk hier aan te hebben en de auto interesanter te maken voor de consument. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Zo 23 Sep 2007, 10:12 Onderwerp: |
|
|
|
Bij opel is het zo 130 000 a 150 000 of na 3 jaar ligt er maar net aan wat eerst komt heb jij op tijd van 1 jaar er 130 000 op vervangen en heb je na 3 jaar nog maar 40 000 gereden ook vervangen.
ik zou absoluut niet gaan bezuinigen op zo'n flut riempje want de prijs 30 euro voor een nieuwe (origineel dealer) is niet duur.
en beden kals je een 16 klepper hebt is het dan meestal zo dat er minimaal 12 van de 16 kleppen krom zijn vaker nog wel meer kleppen.
of je nu een riem van 30 euro moet kopen of je hebt 16 kleppen nodig das toch een heel verschil want met kleppen alleen kom je er niet je hebt dan ook weer een nieuwe koppaking nodig enz.
als je het precies wilt weten bel even naar je dealer en vraag het dan weet je het zeker. voorkomen is beter dan genezen. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 23 Sep 2007, 10:39 Onderwerp: |
|
|
|
ThunderBunny schreef: |
ik zou absoluut niet gaan bezuinigen op zo'n flut riempje want de prijs 30 euro voor een nieuwe (origineel dealer) is niet duur. |
't Is alleen jammer dat vel mensen dit zelf niet kunnen vervangen en
dat LATEN doen veel kost omdat het vaak redelijk wat uren kost... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Zo 23 Sep 2007, 18:49 Onderwerp: |
|
|
|
De kosten zijn het probleem idd niet, een riem en een spanner is niet zo heel duur.
Bovendien kan ik de riem zelf vervangen, dus dat valt allemaal wel mee. Ik vroeg mij alleen af of iemand het toevallig wist voor een golf 1.8
Uit alle voorgaande reacties concludeer ik van niet, en dus ga ik morgen de dealer maar even bellen, dan heb ik uitsluitsel. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 24 Sep 2007, 14:51 Onderwerp: |
|
|
|
Vervang dat ding gewoon voor de zekerheid, zit je altijd goed. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|