Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 20 Mrt 2006, 23:12 Onderwerp: |
|
|
|
Verstandig besluit. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 28 Mrt 2006, 19:44 Onderwerp: |
|
|
|
Inderdaad erg verstandig.
VR6'en rijden best leuk, ben zelf niet kapot van golf, maar kan wel beamen dat die VR6jes best lekker gassen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 31 Mrt 2006, 19:01 Onderwerp: |
|
|
|
Tis maar n TIP! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 1 Apr 2006, 13:34 Onderwerp: |
|
|
|
Tis maar n TIP!
Disclaimer: Deze post is door mij bedoeld als grapje, ik draag geen verantwoording wanneer deze post wordt opgevat als enig ander doel _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Phoen Newbie
| Geregistreerd op: 15 Mei 2006 | Posts: 1 | |
|
Geplaatst: Ma 15 Mei 2006, 21:20 Onderwerp: |
|
|
|
Tis maar een Tip |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Di 16 Mei 2006, 5:36 Onderwerp: |
|
|
|
Nog een Tip, doe het niet.
Die dingen gaan zo snel kapot!
Heb van de week de kop van een golf VR6 af moeten halen omdat hij 6 kromme kleppen had (van de 12).
Reden:
De nokkenassen zijn ketting aangedreven en die moet met een ketting spanner op spanning gehouden worden. ECHTER, de spanner is er een op oliedruk, dus geen/lage druk => geen spanning. Dit is bij ELK VR6 blok (fout in de constructie)
Door de slappe ketting worden dan alle ketting geleiders aan gort geslagen (alle stukken zakken ook nog eens af het carter in en als je pecht hebt zit je zeef van de pomp zo vol). Door de slappe ketting krijgt de achterste nokkenas de kans te verspringen, waardoor de kleppen op het verkeerde moment open gaan en door de zuiger krom geslagen worden.
En wanneer dit gebeurd, ben je nog niet jarig
(kosten voor deze reparatie zitten momenteel al op een 8-900 euro!) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 16 Mei 2006, 19:27 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
de spanner is er een op oliedruk, dus geen/lage druk =>
geen spanning. Dit is bij ELK VR6 blok (fout in de constructie) |
Da's dan toch een constructiefout van VW, want dit systeem is heel normaal;
mijn DeLorean uit 1981 en mijn Nissan 100NX hebben beide hydraulische distributiekettingspanners... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 17 Mei 2006, 1:48 Onderwerp: |
|
|
|
Is zo'n VR6 maar een 12 klepper? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 17 Mei 2006, 5:41 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Freestyler schreef: |
de spanner is er een op oliedruk, dus geen/lage druk =>
geen spanning. Dit is bij ELK VR6 blok (fout in de constructie) |
Da's dan toch een constructiefout van VW, want dit systeem is heel normaal;
mijn DeLorean uit 1981 en mijn Nissan 100NX hebben beide hydraulische distributiekettingspanners... |
Die voorzien zijn van een voorspanningsveer, opdat de ketting toch op spanning blijft bij lage toeren, maar die zit er niet in bij de VR6
(voor liefhebbers komen er vanavond pics) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 17 Mei 2006, 5:42 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Is zo'n VR6 maar een 12 klepper? |
jup, viel me ook tegen.
Maar feit dat het een VW was, verklaarde wel weer veel!! (persoonlijke mening) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| axman Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Februari 2005 | Posts: 334 | |
|
Geplaatst: Wo 17 Mei 2006, 9:17 Onderwerp: |
|
|
|
jongens sorrie maar dat auto's afzeiken onder eigen mening vind ik echt heel flauw... we zitten allemaal met een eigen smaak en allemaal met een eigen idee over tuning, houd dat dan ook zo en ook al vind je volkswagen, opel, nissan, fiat of weet ik veel wat voor merk niks houd die mening dan voor je en houd het bij het ding wat je graag doet en ook met vrienden:
TUNINING _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 17 Mei 2006, 11:10 Onderwerp: |
|
|
|
Axman, ik denk dat je de posts dan even goed moet doorlezen. Nergens wordt hier een auto 'afgezeikt'. Eerder komen er wel even punten aan het licht die voor zich spreken.
Dergelijke veer niet monteren op een motor die gebruik maakt van hydraulische distributieketting spanners is gewoonweg een erg groot risico. Dit is gewoonweg een constructiefout van VW, maar kan voor de eigenaar van de auto heel vervelende gevolgen hebben. Eigenlijk is het geen questie van of het gebeurd, dat staat vast. Wel de vraag blijft wanneer dit gebeurd, maar wanneer t gebeurd ben je niet blij.
Een 12 klepper is gewoonweg belachelijk als je t mij vraagt. Die VR6'en waren meen ik vanaf de MK3 golfs, en in die tijd waren 24 kleppers al heel normaal. Waarom golf dan toch kiest voor het 12 klepper concept is mij een raadsel, dit gaat eenorm ten kosten van gasrespons en flow, geen onbelangrijke punten bij een motor die bekend moet staan als sportief blok. Ik denk echter dat t door de vreemde plaatsing van de zuigers, en ze gewoonweg geen 24 kleppen kwijt komen. Sterker nog, was ff wat research aan t doen omdat ik t me niet voor kon stellen van de 12 kleps techniek, maar t is ook nog met enkel bovenliggende nokkenas... Hoezo verouderde techniek? De enige auto die ik ooit gehad heb die maar 1 nokkenstok had is mn huidige daily driver, en die is niet bepaald bedoeld als performance auto, maar als zuinige 1.3i-16v boodschappenwagen.
170pk uit een 2.8 liter... dit vermogen is gewoonweg onacceptabel in een moderne motor van 2.8 liter. Dit perst Toyota bijvoorbeeld al standaard uit hun 2 liter 4 cilinder in de MR2.
En dan alleen de blokhoek van 15 graden is alleen al belachelijk. Een echte auto pas je aan rondom de motor, maar bij VW en Audi denken ze daar anders over: Ze passen daar de motor aan op de auto...
Dus geen 60 graden V6 of een L6 maar een rare 15graden V6 die compact genoeg is om dwars in elk type VW of Audi te krijgen... alle nadelen van een V6 motor gecombineerd met de nadelen van een L6!
Alle Golfjes 1, 2, en 3 inclusief de audi TT & A3 rijden met een onderstel wat stamt uit de late jaren '70, dus niet eens onafhankelijke wielophanging achter!
Hiermee zijk ik niet de golfs af, maar t zijn zeker fijten waar je eens over na zou kunnen denken voor je aan dergelijke auto begint. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 17 Mei 2006, 15:28 Onderwerp: |
|
|
|
Je wil dus feiten. Ok, redelijk verzoek.
Feit is dat het een DOHC motor is met maar 2 kleppen per cilinder (waar 4 ook hadden gepast)
Feit is dat een slappe ketting moordend is voor een blok
Feit is dat om de reparatie uit te kunnen voeren de bak van de motor af moet, omdat de ketting aan de bak zijde zit, om maar te zwijgen over de drukgroep en vliegwiel.
Feit is dat de wagen van 92 is en plaatselijk hartstikke verrot is.
Feit is dat ze een 6 pitter dwars geplaatst hebben met de plek voor een 5 pitter.
Feit is dat je nergens fatsoenlijk aan komt.
Feit is dat de kosten nu al over de 1000 euro lopen en nog niets gemonteerd is.
Feit is dat dit blok nog geen 160.000 gelopen heeft.
En hier de gevolgen van de feiten:
de motor:
de ketting met kale spanner (zit normaal geleide zooi op) :
de restanten van de gelijders (uit het blok gevist):
de rest:
_________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 17 Mei 2006, 17:56 Onderwerp: |
|
|
|
Oh, dan had ik 1 ding fout, dacht dat die VR6en OHC waren ipv DOHC _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 18 Mei 2006, 17:34 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet niet of het past maar denk het wel.
je kan ook gaan voor een v6 blokje van opel
die passen in elk geval in een golf dat weet ik zeker denk dat de 6cilinder er ook wel in past. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|