Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:43 Onderwerp: Tuning,, moeilijk..? |
|
|
|
hey mensen.. ben net nieuw hier..
heb alle site's bezocht om hier over te praten met andere mensen..
we hebben namelijk een renault megane die ik langzaam en voorzichtig aan het tunen ben van mn loon..
maar ik nu wel zeker 10 universele onderdelen gekocht maar ik heb er maar 3 erop zitten..
bijvoorbeeld met de pedalen.. heb ik een te dikke stang en kon ikd e pedalen er niet op zetten en met de versnellingspook heb ik kon ik ook geen nieuwe erop zetten door dat die helemaal vast zat met bison-kit
is dat normaal ofzo0w.,, dat was nogal een raar systeem.. en de hele auto is anders bijvoorbeeld de toeter.. met zijn frans geluidje..
maarjaah is er iemand die ook van die hopeloze problemen heeft..? _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:45 Onderwerp: |
|
|
|
Ik snap je probleem niet... Wat jij noemt is het risico van "universeel".
Als je dat neit wilt moet je merk/type specifiek kopen,
maar daar betaal je dan ook meteen voor! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:46 Onderwerp: |
|
|
|
jaah maar voor dat type merk en auto vind je er niet zoveel van.. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:48 Onderwerp: |
|
|
|
Dan zelf maken!
Perfect pas voor jouw auto EN origineel.
Maar dat kost weer een hoop tijd...
Of NIET stylen, dan heb je ook geen probleem... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:50 Onderwerp: |
|
|
|
jaah precies maar daar ben ik nu op een soort sgool voor aan het leren maar ik kan dat nog niet helemaal begin het wel te leren.. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:51 Onderwerp: |
|
|
|
Dan eerst leren en dan doen.
Als je van jezelf weet dat je iets niet (goed) kunt moet je het niet doen,
OF met de consequenties van eventuele fouten leren leven...
Enne, het is school, dus niet met een "g" _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Laatst aangepast door Murcielaygo op Wo 19 Jul 2006, 13:53, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:52 Onderwerp: |
|
|
|
zowiezo moet je er ook de ''spulletjes'' voor hebben.. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:54 Onderwerp: |
|
|
|
Dan leren, kopen en DAN doen...
En zeke rniet denken iets "even" te doen,
dat gaat geheid fout. |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:59 Onderwerp: |
|
|
|
oeps.. dit is trouwens niet de plek om deze bericht te plaatsen..
sorry ben nieuw hier.. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 14:44 Onderwerp: |
|
|
|
ff verplaatst!
Allereerst welkom op Car Tuning Forum!
Denk dat SaphireNX al een hoop duidelijk heeft gemaakt, en dat zijn echt problemen die veel voorkomen. Of je het problemen wil noemen hangt af van jouw idee van tuning, maar naar mijn idee is het toch voor een heel groot deel dingen (zelf) aanpassen en past het niet, passend maken...
Goed denk dat er weinig mensen zijn die echt álles zelf zullen kunnen, maar vaak kun je via een club wel weer mensen ontmoeten die dingen kunnen die jij niet kunt, en shops/werkplaatsen leren kennen die de club sponsoren en de leden op kortingen trakteren.
En universeel is altijd een risico of het past. Ben het ook vaak tegengekomen, is het té erg en zie ik dat ik 't niet kan of dat het gewoon niet veilig is ruil ik 't om voor wat anders, is het te doen begin je eraan om het passend te maken en vraag je eerste keren hulp in van mensen die het al vaker gedaan hebben. Schrik ook niet van fouten (zolang je veiligheid maar voorop stelt), daar leer je immers van! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 16:22 Onderwerp: |
|
|
|
Dude, leer spelenderwijs, je zult n hoop mollen ermee maar daar leer je van. Als je niet valt kun je ook niet leren opstaan zeg ik maar altijd
De eenvoudige dingen als pookknopjes, pedalen etc etc daar is altijd wel wat voor te verzinnen...
Misschien verklap ik je dan maar 1...
Sportpedalen: Sloop de rubbers van je pedalen af, zet je pedaal waar je t hebben wilt en teken 2 schroefgaten af op de sportpedalen, waar ook nog je originele pedaal zit, boor nu de gaten in de sportpedalen. Zet ze nu weer tegen de originele pedaal aan en teken door het schroefgat dat je net geboord hebt de positie over op het originele pedaal. Tap schroefdraad in dat gat en schroef er een boutje in. Het is misschien mooi om schroeven met verzinkkop te nemen en de sportpedalen even met een verzinkboor na te boren zodat je schroefje mooi verzonken licht.
Have fun! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 16:36 Onderwerp: |
|
|
|
Is overigens ook een veel betrouwbaardere manier dan van die klemmen die er achter om zitten, je wil immers niet dat 'n pedaal ineens eraf kan schieten _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Streetjoker Starting Member
| Geregistreerd op: 5 Februari 2006 | Posts: 95 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 17:54 Onderwerp: tunen. |
|
|
|
als ge begint moede wel wete waar ge aanbegint ofwel door iemand die er van kent laten doen wat half gedaan is nooit goed. en universieel tjah dan hebbe vele van die miserie dingen ge moet ook beetje kijke wa da ge koop voor ge et monteert en vooral voor ge et koopt he |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 18:47 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Dude, leer spelenderwijs, je zult n hoop mollen ermee maar daar leer je van. Als je niet valt kun je ook niet leren opstaan zeg ik maar altijd
De eenvoudige dingen als pookknopjes, pedalen etc etc daar is altijd wel wat voor te verzinnen...
Misschien verklap ik je dan maar 1...
Sportpedalen: Sloop de rubbers van je pedalen af, zet je pedaal waar je t hebben wilt en teken 2 schroefgaten af op de sportpedalen, waar ook nog je originele pedaal zit, boor nu de gaten in de sportpedalen. Zet ze nu weer tegen de originele pedaal aan en teken door het schroefgat dat je net geboord hebt de positie over op het originele pedaal. Tap schroefdraad in dat gat en schroef er een boutje in. Het is misschien mooi om schroeven met verzinkkop te nemen en de sportpedalen even met een verzinkboor na te boren zodat je schroefje mooi verzonken licht.
Have fun! |
jaah dankje.. maar dat had ik al gedaan.. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| btr Newbie
| Geregistreerd op: 2 September 2006 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Za 2 Sep 2006, 21:34 Onderwerp: Universele maar toch efficiente goedkope manier van tuning. |
|
|
|
Goedkope tuning??
Dit is op een zeer universele maar goedkope manier mogelijk!
Met een zak potgrond en een trechter kom je al een heel eind.
Het volgende ga je met de benodigde ingredienten doen:
1:Open de motorklep
2:Schroef je kleppendeksel + kop eraf
3:Haal het luchtfilter los
4:Schroef het koelvloeistofreservoir open
5:Open de zak met potgrond
6:Pak een kinderschepje en schep in ieder opengemaakt onderdeel circa 3300 gram potgrond.
7:Laat alle opengewerkte onderdelen voor wat het is en sluit nog niks af
8:Pak een baksteen en leg deze om een zo'n goedkoop mogelijke en universele manier op het gaspedaal.
9:Realiseer u echter: het gaat niet om de kwaliteit maar om de kwantiteit bij dit tuningsprincipe
10:Start de motor en laat deze continue in de begrenzing slaan (LET OP: bij een dieselmotor, NIET voorgloeien. Dit doet het principe niet ten goede.
11:Geef deze potgrond zo'n 33 uur de kans om de onderdelen te bewerken.
12: Herhaal deze stappen zo'n 33 keer.
Bij vragen of suggesties, aarzel geen moment en neem contact op met uw autodealer!
Met vriendelijk groet,
Peter Longwood (AkA mastertuner 33)
|
|
Naar boven |
|
|
|
|