Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Is een topsnelheid te verhogen?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
manuel
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 17 Maart 2005
Posts: 35
Woonplaats: ulft (oost-gelderland)
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

euh ik wil zeker niet dom over komen maar wat je nu allemaal zegt is voor mij wartaal want ik ben niet iemand die heel veel van auto's weet wat betrefd dit onderwerp,maar wat is bijvoorbeel een CAI?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Er is geen afstelling in de versnellingsbak.
Je moet je motor en versnellingsbak vergelijken met jouw op je mountainbike.
Jij bent de motor en je 18 vitessen zijn je versnellingsbak.
In de kleinste versnelling(voor bergop) kan je enorm snel trappen.
In de grootste (zwaarste) versnelling lukt het je nooit om even snel te trappen.
Daar heb je gewoon niet genoeg kracht voor en voor je motor van de auto geld hetzelfde.
In zijn lage vitessen is ie sterk genoeg om tot aan begrenzer door te gaan maar in zijn 5e is ie gewoon niet krachtig genoeg.
Dus in eerste instantie pk's bij waardoor je topsnelheid sowieso omhoog zal gaan tot je in 5e ook aan de begrenzer zit en daarna pas denken aan begrenzer verleggen. Eerst beginnen bij begin.
Als je gewoon in 5e al aan je begrenzer zou geraken kan je al +-1/5 bijtellen op je topsnelheid afgeleid uit jouw toerentallen geen rekening houdend met extra weerstanden door hogere snelheid.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
manuel
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 17 Maart 2005
Posts: 35
Woonplaats: ulft (oost-gelderland)
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

dank je dit is zeker duidelijk dus inprincipe met een paar pk's meer zal het moeten lukken!
ik ga in januari als ik de auto koop eerst zien wat die al kan want fabrieks matig zitten ze er wel eens naast.en dan ga ik denk ik een andere chip er in gooien!
heb jij toevallig hier in nederland ervaring met tuning bedrijfen?(chip)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Een heel deel paar pk's dan toch want die 10 meer zoals Max zei gaan je niet veel helpen.
BTW voor tuning info op motorisch gebied is de Max de Max Very Happy kortom, hij kent er wel wat van en ik ken nikske in Nederland Smile .
Weer ne stomme Belg hé Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2005, 6:27    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik al zei moet je van een chip geen wonderen verwachten...

Een chip op een nog standaard motorblok is eigenlijk zonde van het geld naar mijn mening.

Ik zou beginnen aan een CAI en uitlaatlijn vanaf het uitlaatspruitstuk tot aan achterdemper. Zou al goed moeten zijn voor een 20 pk op zijn minst, waarschijnlijk meer. Dan ga je nog eens voor snelle nokkenassen en drijf je het vermogen nog verder op. Pas dan zou ik eens aan een chippie gaan denken, dan heeft t pas nut ook eigenlijk.

Wil je echt n hoop vermogen winnen, dan ga je denken voor een turbo kitje... kost wat, maar dan heb je ook wat!
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
manuel
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 17 Maart 2005
Posts: 35
Woonplaats: ulft (oost-gelderland)
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2005, 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

maar wat is nou een CAI en waar kan ik zo'n turbo kitje krijgen?
en wat kost zoiets ongeveer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2005, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

CAI = cold air intake, een slang van voorin je grill naar je luchtfilter zodat deze alleen koude (=zuurstofrijke) buitenlucht kan aanzuigen...
Turbokitje is 'n dure uitgave, reken op 'n paar duizend Euro voor wat degelijks...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
manuel
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 17 Maart 2005
Posts: 35
Woonplaats: ulft (oost-gelderland)
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2005, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

met betrekking tot een CAI is een K&N kit zoiets? en die turbo wordt niet wat want dat is veel geld.uitlaatlijn vanaf het uitlaatspruitstuk tot aan achterdemper hoe bedoel je dat?wat moet er dan precies worden vervangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2005, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Alles wat met de uitlaat te maken heeft van tegen de cilinderkop.
Dit houd in: het uitlaatspruitstuk, katalysator(gewoon verdwijnen) en alle buizen en potten van het uitlaatsysteem veranderen.
Soms (dikwijls) zelfs 1 buis van tegen uitlaatspruitstuk tot aan achterste pot zonder tussenpotten.
"spagetti spruitstuk" zegt u misschien iets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
manuel
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 17 Maart 2005
Posts: 35
Woonplaats: ulft (oost-gelderland)
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2005, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er wel eens van gehoord maar is dit wel toegestaan met dat van die katalysator?want vanaf ongeveer 1992 betaal je over je auto een soort belasting over je catalysator dus zomaar weghalen mag toch niet?
en met welke uitlaatlijn moet ik dan werken?eventueel dealers of merken van dit systeem?en wat kan zoiets kosten?maar dat met die katalysator is natuurlijk vervelend.
en met dat spagetti spruitsuk zijn dat die 4 buizen bij de motor? zo ja, dan blijft dat gedeelte toch zitten he?en van daaronder verder werken of moet je die buizen dan ook vervangen?
zoals je ziet heb ik er niet veel verstand van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Marco
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 15 Januari 2005
Posts: 147
Woonplaats: België
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2005, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

het zijn die 4 buizen die ook vervangen moeten worden, dit is het belangrijkste deel om te vervangen, als je dit laat heeft alles wat erachter komt van de uitlaat niet zijn hele effect.
Vb iemand die enkel zijn achterste pot verandert kan enkel ander geluid hebben maar qua pk zal dat echt niet de moeite zijn om niet niks te zeggen.
Om terug te komen op die katalysator, eigenlijk moogt ge niks.
Ik zal u nu al vertellen dat alles wat ge verandert waardoor ge, al is het maar 1 pk meer krijgt is verboden. Dus ofwel wilt ge in orde blijven en laat je hem standaard ofwek koopt ge ene met standaard de vereiste pk's met de nodige taksen en verzekeringen.
Als je dit te duur vind prepareer je hem maar dat is allemaal illegaal.
Dit is gewoon de realiteit. Dus van het moment dat je meer pk wil en veranderingen aanbrengt ben je toch niet meer in orde.
Aan u de keuze. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Do 24 Mrt 2005, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

misschien is het handiger dat je ons eerst eens verteld wat je van je auto gaat verwachten, hoe wil jij dat de motor presteert, wanneer wil je het extra vermogen en waar ga je het voor gebruiken.
wil je snel zijn in stoplichtsprints, of enkel en alleen hoge topsnelheden kunnen halen, wil je die langdurig kunnen vast houden, of wil je alleen af en toe n piek maken.

We kunnen je wel een heleboel gaan opzetten wat je kunt kopen om je motorvermogen omhoog mee te helpen, maar dat praat best lastig.

Wat is het budget dat je in je auto wil duwen, en wat verwacht je ervan.

Als je van veel vermogen houd, neem dan zowiezo bij de aanschaf van een auto het model met de meeste power, vermogen toevoegen aan een occasion met de minst krachtige motor van dat model kost in de regel meestal meer dan een occasion met n dikkere motor. Daar kun je altijd nog iets aan toevoegen, stapje voor stapje.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
manuel
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 17 Maart 2005
Posts: 35
Woonplaats: ulft (oost-gelderland)
PostGeplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

daar heb je absoluut gelijk in max.
maar ik zal uitleggen wat ik precies bedoel;
in januari ga ik hoogst waarschijnlijk een hyundai coupe kopen bouwjaar 96/97 2.0 16v met 137 pk en een top van 201 km/h.
op zich zijn dit best leuke prestaties maar ik wil toch net iets meer en doorsparen voor een v6 is gewoon geen optie.
wat ik zou willen met de 2.0 16v is iets meer vermogen bij het accelereren en als het kan iets meer topsnelheid(215/220) en het liefst in combinatie meet een leuk diep geluid uit de uitlaat.
ik ben geen centenbek maar met mijn inkomen moet ik toch een beetje op de kosten letten.
dus als ik dit wil realiseren wil ik dit in ongeveer twee/drie maanden voormekaar krijgen voor niet veel meer dan 1200 euro.
of is dit een bedrag om te lachen?
en een turbo voor dat bedrag is natuurlijk geen optie of wel?
als de top wat hoger kan ben ik al een stuk blijer.
je weet nu ongeveer wat ik van plan ben met die auto dus graag hoor ik jou mening,en mij eventueel kunt vertellen wat ik stap voor stap zou kunnen doen.
groet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
jappiee
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Januari 2005
Posts: 671
PostGeplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

bedoel je die 1200 nadat je de auto gekocht heb toch he?
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

Tuning is een dure hobby, onderschat niet waaraan je begint...
Een goed inlaatsysteem is voor 100-200 Eur te realiseren, afhankelijk van wat je zelf kunt/wilt doen of wat je gaat uitbesteden...
Goeie uitlaatlijn vanaf spruitstuk tot eindpijp kost paar honderdjes, neem 500-1000 Eur voor een compleet op maat gemaakt RVS systeem maar dan heb je wel wat goeds wat levenslang meegaat...
Chip is ook niet goedkoop... Je hebt standaardchips, maar het is ten alle tijden beter een chip te laten programmeren voor jouw auto, die dus jouw auto met de onderdelen die daaraan zitten optimaal zal laten presteren.

Denk dat je op dit punt al op minstens 1500 Eur goedkoop af bent (totaal).

Turbo moet je al aan een paar duizendjes gaan denken voor 'n leuke setup, en ook daar komen nog wat meer aanpassingen bij kijken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB