Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Do 30 Nov 2006, 22:15 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus jij hebt dus een freeflow sportuitlaatlijn. Wat kost zoiets eigenlijk en is dat het wel waard voor een blok zonder turbo? En geeft dit ook geen problemen met de keuring? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 12:22 Onderwerp: |
|
|
|
Zolang die gasdicht is geeft t geen probleem op de keuring.
Ik heb inderdaad 3 inch freeflow vanaf de turbo, maar heb dan wel n turbowagen.
Op n atmosferische motor heb je meer aan 2,25 of 2,5 inch, gecombineerd met n goed spruitstuk kan t best wel wat los maken. Niet zoveel als bij n turbowagen meestal, maar goed, die zijn nu eenmaal zowiezo wat guller met pk's als je ze cadeautjes geeft
Hoeveel t voor jou wagen kost geen idee? Bij mij ligt er een uitlaat van HKS onder, die komen niet echt cheap. De motoria lijn die ik onder de vorige SX had koste ongeveer zo'n 900 tot 1000 euro inclusief spruitstuk, elbow, elbowback uitlaatlijn en catreplacer (alles van t blok tot achter dus eigenlijk) en de verzending. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 20:33 Onderwerp: |
|
|
|
Daarintegen heb ik voor mijn renault voor ongeveer 500 euro al een 3" systeem vanaf de turbo... dus prijzen verschillen nogal eens per auto en per merk uitlaatsysteem.. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 21:14 Onderwerp: |
|
|
|
Een R5GT heeft ook maar de helft aan metaal nodig om t te redden vanaf turbo naar achter _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Za 2 Dec 2006, 23:06 Onderwerp: |
|
|
|
Da's ook weer waar ja... lol _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| Antony Junior Member
| Geregistreerd op: 30 Oktober 2005 | Posts: 177 | Woonplaats: Nijkerk |
|
Geplaatst: Zo 3 Dec 2006, 18:41 Onderwerp: |
|
|
|
te weinig tegendruk is toch ook verlies van vermogen???
Buiten de ontzettende herrie die je hebt
mvg, Antony _________________ NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Zo 3 Dec 2006, 20:22 Onderwerp: |
|
|
|
nou lijkt mij niet, kijk een motor heeft een bepaalde hoeveelheid energie, dat wordt omgezet in beweging, warmte en elektrische energie.
de lucht die de motor door de pijp naar buiten moet "persen" gaat ook energie in zitten, alle energie die niet in de bewegende lucht gaat zitten zal omgezet worden in een andere vorm, waarbij het zich zal verdelen over warmte beweging en elektriciteit
conclusie: ik denk niet dat er verlies van vermogen is _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 3 Dec 2006, 20:25 Onderwerp: |
|
|
|
toch wel, de motor heeft een minimale tegendruk nodig om zen kamers fatsoenlijk te kunnen spoelen.
Zonder tegendruk komt hij zen uitlaat gassen dus niet goed kwijt, en waar uitlaat gas zit, kan geen vers mengsel zitten. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Alert Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Zo 3 Dec 2006, 20:36 Onderwerp: |
|
|
|
oo kej..
hmm zit wel wat in.... nja tklonk wel wijs iig _________________ KEEP ON TUNING!!
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 3 Dec 2006, 23:24 Onderwerp: |
|
|
|
Ook is het wel zo handig als de uitlaatgassen elkaar mooi op volgen in het uitlaatsysteem. Een spaghetti spruitstuk met 'equal length' buizen zeorgt hier mooi voor. simpelste manier van het in beeld brengen hiervan is dit
1 0---0---0---0---0---0---0---0---0
1+2 worden samen gevoegd >0-0-0-0-0 \
\
2 ---0---0---0---0---0---0---0---0- \
\
1+2+3+4 worden samen gevoegd > 0000000000000
/
3 -0---0---0---0---0---0---0---0--- /
/
3+4 worden samen gevoegd >-0-0-0-0- /
4 --0---0---0---0---0---0---0---0--
Elke '0' is een uitlaatgaswolk bij één uitlaatslag van de motor, en aangezien het om een 4-takt motor gaat heb je na de uitlaatslag nog een inlaatslag, compressieslag, en een arbeidsslag. Deze 3 zijn aangegeven d.m.v. de '-' streepjes.
Zou willen dat ik gewoon een plaatje kon posten of zelf ff maken, maar daar begin ik niet eens aan, word niets _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 4 Dec 2006, 8:52 Onderwerp: |
|
|
|
[mierenneuk modus]
Je hebt de 4 en de 2 verdraaid, de 2 ontsteekt pas NA de 4 en niet ervoor
weet je nog 1-3-4-2
[/mierenneuk modus]
Sorry kon het niet laten
Verders wel duidelijke uitleg _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 4 Dec 2006, 17:32 Onderwerp: |
|
|
|
Daar kwam ik aan t eind ook achter, maar had ff geen zin meer om het allemaal om te gooien _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 4 Dec 2006, 17:34 Onderwerp: |
|
|
|
zijn 2 streepjes veranderen _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 4 Dec 2006, 17:42 Onderwerp: |
|
|
|
... ... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|