Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Rechte buis
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 30 Nov 2006, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus jij hebt dus een freeflow sportuitlaatlijn. Wat kost zoiets eigenlijk en is dat het wel waard voor een blok zonder turbo? En geeft dit ook geen problemen met de keuring?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Zolang die gasdicht is geeft t geen probleem op de keuring.

Ik heb inderdaad 3 inch freeflow vanaf de turbo, maar heb dan wel n turbowagen.

Op n atmosferische motor heb je meer aan 2,25 of 2,5 inch, gecombineerd met n goed spruitstuk kan t best wel wat los maken. Niet zoveel als bij n turbowagen meestal, maar goed, die zijn nu eenmaal zowiezo wat guller met pk's als je ze cadeautjes geeft Very Happy

Hoeveel t voor jou wagen kost geen idee? Bij mij ligt er een uitlaat van HKS onder, die komen niet echt cheap. De motoria lijn die ik onder de vorige SX had koste ongeveer zo'n 900 tot 1000 euro inclusief spruitstuk, elbow, elbowback uitlaatlijn en catreplacer (alles van t blok tot achter dus eigenlijk) en de verzending.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Daarintegen heb ik voor mijn renault voor ongeveer 500 euro al een 3" systeem vanaf de turbo... dus prijzen verschillen nogal eens per auto en per merk uitlaatsysteem..
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 1 Dec 2006, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Een R5GT heeft ook maar de helft aan metaal nodig om t te redden vanaf turbo naar achter Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Za 2 Dec 2006, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Da's ook weer waar ja... lol
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Antony
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Oktober 2005
Posts: 177
Woonplaats: Nijkerk
PostGeplaatst: Zo 3 Dec 2006, 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

te weinig tegendruk is toch ook verlies van vermogen???
Buiten de ontzettende herrie die je hebt Cool

mvg, Antony
_________________
NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 3 Dec 2006, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

nou lijkt mij niet, kijk een motor heeft een bepaalde hoeveelheid energie, dat wordt omgezet in beweging, warmte en elektrische energie.
de lucht die de motor door de pijp naar buiten moet "persen" gaat ook energie in zitten, alle energie die niet in de bewegende lucht gaat zitten zal omgezet worden in een andere vorm, waarbij het zich zal verdelen over warmte beweging en elektriciteit

conclusie: ik denk niet dat er verlies van vermogen is  Cool
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Zo 3 Dec 2006, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

toch wel, de motor heeft een minimale tegendruk nodig om zen kamers fatsoenlijk te kunnen spoelen.

Zonder tegendruk komt hij zen uitlaat gassen dus niet goed kwijt, en waar uitlaat gas zit, kan geen vers mengsel zitten.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Alert
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 Oktober 2005
Posts: 532
Woonplaats: t Harde
PostGeplaatst: Zo 3 Dec 2006, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

oo kej..
hmm zit wel wat in.... nja tklonk wel wijs iig Razz
_________________
KEEP ON TUNING!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 3 Dec 2006, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ook is het wel zo handig als de uitlaatgassen elkaar mooi op volgen in het uitlaatsysteem. Een spaghetti spruitstuk met 'equal length' buizen zeorgt hier mooi voor. simpelste manier van het in beeld brengen hiervan is dit

1 0---0---0---0---0---0---0---0---0

1+2 worden samen gevoegd >0-0-0-0-0 \
                                                           \
2 ---0---0---0---0---0---0---0---0-             \
                                                             \
1+2+3+4 worden samen gevoegd              > 0000000000000
                                                             /
3 -0---0---0---0---0---0---0---0---             /
                                                           /
3+4 worden samen gevoegd >-0-0-0-0- /

4 --0---0---0---0---0---0---0---0--

Elke '0' is een uitlaatgaswolk bij één uitlaatslag van de motor, en aangezien het om een 4-takt motor gaat heb je na de uitlaatslag nog een inlaatslag, compressieslag, en een arbeidsslag. Deze 3 zijn aangegeven d.m.v. de '-' streepjes.

Zou willen dat ik gewoon een plaatje kon posten of zelf ff maken, maar daar begin ik niet eens aan, word niets Razz
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 4 Dec 2006, 8:52    Onderwerp: Reageer met quote

[mierenneuk modus]
Je hebt de 4 en de 2 verdraaid, de 2 ontsteekt pas NA de 4 en niet ervoor Razz

weet je nog 1-3-4-2
[/mierenneuk modus]

Sorry kon het niet laten Laughing

Verders wel duidelijke uitleg  Wink
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 4 Dec 2006, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Daar kwam ik aan t eind ook achter, maar had ff geen zin meer om het allemaal om te gooien Razz
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 4 Dec 2006, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

zijn 2 streepjes veranderen Razz
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Ma 4 Dec 2006, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

... #Sleep ...
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Uitlaten Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB