Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 27 Jun 2005, 17:50 Onderwerp: Luchtfilter voor e30 |
|
|
|
Ik heb sinds kort een BMW 318i e30 uit 1988. Nu wil ik als eerste een leuk open luchtfilter erop plaatsen, maar ik weet niet of ze voor dit model te vinden zijn.
Verder zou ik graag van iemand willen weten of het verstandiger is om een kit te kopen of alleen de filter en wat hier het prijsverschil in is.
Ps. Ik doe het voor het wat mooiere geluidje en dat hij bij wat lagere toeren ook sneller pakt. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 27 Jun 2005, 18:06 Onderwerp: |
|
|
|
Die zijn zeker te krijgen, van merken als K&N en Green ofzo...
Als je reeds een goede luchtaanvoer hebt en die wil behouden, kun je best gaan voor een vervangingsfilter. Deze heb je voor 70-80 Eur voor jouw BMW, en gezien het filterelement beter is zal de auto ook altijd wat directer reageren.
Wil je wat sportiever geluid en een complete aanvoerbuis met paddestoelvormig filter bij de grill, kun je een complete kit nemen (je hebt injectiemotor, dus moet je kijken naar bijv. K&N 57i kits). Kost ongeveer 140-150... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 27 Jun 2005, 18:28 Onderwerp: |
|
|
|
Maar bij die kit heb je daar dan ook vermogenswinst mee?
Want ik hoor van meerdere mensen dat je met een vervanginsfilter eerder minder vermogen krijgt dan meer, doordat de kans groter is dat er warme lucht wordt aangezogen. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 27 Jun 2005, 19:25 Onderwerp: |
|
|
|
Als er standaard geen cold air intake zit heb je inderdaad meer kans op verlies dan winst...
De 57i kits zijn cold air intakes met op het einde van de buis een paddestoelvormig filter. Natuurlijk is het wel belangrijk deze zo te plaatsen dat ie koude lucht vangt, anders heeft het voor prestaties nog geen zin.
Overigens moet je je van die "vermogenswinst" niet teveel voorstellen, mogelijk merk je dat de wagen wat beter reageert op het gas maar veel meer niet hoor. Maar wil je echt verder gaan tunen is deze stap natuurlijk een goed begin! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Wo 29 Jun 2005, 13:57 Onderwerp: |
|
|
|
Quote: |
Maar wil je echt verder gaan tunen is deze stap natuurlijk een goed begin!
|
Nee ik ben eigenlijk niet van plan om deze wagen echt motorisch te gaan tunen. Dat heeft denk ik ook niet zo veel nut bij een wat oudere wagen. Dat is iets voor mijn volgende wagen.
Het enige dat ik wil doen zijn wat kleine dingetjes, om te beginnen een luchtfilter.
Heb je misschien nog tips voor andere niet zo prijzige mogelijkheden om de wagen een beetje te tunen? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
|
|