Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Zekering

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2005, 7:24    Onderwerp: Zekering Reageer met quote

Ik heb afgelopen zaterdag uit een oudere galant van de sloop een tellerunit met toerenteller geript(eindelijk!!) en er ingezet en hij deed het!

maar nu wou ik gisteravond weg, deed het contact erop, en zag de lampjes achter de tellers heel snel aan en weer uit, dus dacht: zekering stuk.
En ja hoor de zekering was door, dus ik nieuwe erin, contact, weer door!
en dat nog 1 keer gedaan.

*Er is dus kortsluiting terwijl hij het zaterdag wel nog gewoon deed.
Het zijn alleen de lampjes die de ruimte moeten oplichten, de handrem deuropen enzo doen het wel, puur de groene lampjes die ook bij de verwarming zitten.

*het enigste wat ik kan verzinnen is dat er kortsluiting bij mijn linkerachterlicht(waar ik provisorisch een 3e remlicht heb aangesloten) waardoor die zekering springt en steeds kortsluiting maakt?
*misschien dat de nieuwe tellerunit net te veel trekt? dus voortaan ipv 10A een 15A erin doen?

heb het eerder gehad dat door een zekering stuk mijn linkerachter en rechtervoor licht het niet deden en volgens mijn monteur is dit normaal voor een mitsu.
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2005, 9:40    Onderwerp: Reageer met quote

Meet ook de stroom kabel eens door van de lampjes van de teller unit (dus weerstand meten tussen spannigskabel en massa, met de lapmjes eruit uiteraard, en daarna met de lampjes erin)

En uiteraard ff kijken naar je aansluiting achter (meet gelijk de kentekenplaat verlichting door, veelal zitten die bij jappen op de zelfde zekering als je instrumentenverlichten)
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2005, 9:42    Onderwerp: Re: Zekering Reageer met quote

Equinox schreef:
waardoor die zekering springt en steeds kortsluiting maakt?


Euh, tis juist andersom.

Eerst kortsluiting en dan pas zekering springen.
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2005, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

ja idd een van de 2 lampjes van de kenteken plaat doet het ook niet
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
dummie
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 10 April 2005
Posts: 36
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2005, 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

alles kan met die electronica.. ik had in mijn oude escort een verkeerd lampje in me achterlicht gedraait.. daardoor bleef mijn auto lopen als ik het sleuteltje eruit trok...

zie dat maaar eens te vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freestyler
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 13 November 2004
Posts: 1345
Woonplaats: Heerlen
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2005, 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

om een lang verhaal heel kort te maken.

trek de stekker los van het instrumenten verlichting, vervang de zekering en zet dan je verlichting eens aan. blijft die heel, weet je dat de sluiting ergens in de instrumenten verlichting zit.

Die meet je vervolgens door, totdat je de sluitingsplaats gevonden hebt, om dat vervolgens te repareren.

Mocht het daar niet aan liggen, de kabels nalopen vanaf de zekering, totdat je de sluiting gevonden hebt.

Let wel, je kunt emt gemak een middag bezig zijn als het tegen zit.

Maar beste manier is gewoon de manier van mogelijkheden elimineren

suc6  Laughing
_________________
Ride to be original, try to be unique.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 13 Jun 2005, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je ook doet, NOOIT een zwaardere zekering plaatsen omdat je niet kunt vinden
wat er aan de hand is. Dat is vragen om moeilijkheden en potentieel zelfs brand...

De oorzaak zoeken zoals Freestyler zegt en die oplossen, een zwaardere zekering
is een lapmiddel. Je hangt een aanhanger ook niet met een touwtje aan je bumper
omdat de trekhaak stuk is...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
williamrtd
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 4 Januari 2004
Posts: 541
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Wo 15 Jun 2005, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Je hangt een aanhanger ook niet met een touwtje aan je bumper omdat de trekhaak stuk is...


Ik vind dit een geweldige vergelijking!!! Applause
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Do 16 Jun 2005, 8:09    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inmiddels opgelost
probleem: ik had bij me achterlicht een 3e remlicht op de draadjes van het gewone remlicht gedaan en bloot laten liggen waardoor deze contact maakten...
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Vr 1 Jul 2005, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Meschien wat laat deze opmerking.
Maar ik snap niet dat jij dat durft kabels aansluiten en vervolgens niet isoleren! Shock
je vraagt om brand!
een tip kabels in de auto altijd solderen! nooit kroon steentjes en andere s**t gebruiken.
gewoon goed solderen en dan een krimpkous eroverheen dat is de beste manier zo heb je dus dit soort problemen ook niet meer.
kijk ook altijd uit met hoe je je kabels legt niet dat er achter een kapje een rand zit die de kabel stuk maakt.
met electriciteit moet je voorzichtig zijn in een auto al helemaal.  Wink
grtz ThunderBunny
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Vr 1 Jul 2005, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik weet het ....ik heb onlangs alle draden vervangen en beter bevestigd in de auto van de 2 apparaten die eraan vast zaten omdat ik 3 verschillende soorten en dikten draad gebruikte omdat ik simpelweg dat over had..

ik ga dat dan ook maar es beter isoleren
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 2 Jul 2005, 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

van die ronde stekkertjes die je op kabels kan knijpen kunnen ook nog handig zijn hoor, is ook goed geïsoleerd, je weet wel, 2 ronde stekkertjes die je in mekaar kunt proppen, kabelschoentjes of zoiets.... Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB