Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Nieuwe instal Astra G

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mellatequila
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 8 Januari 2016
Posts: 3
PostGeplaatst: Vr 15 Jan 2016, 22:18    Onderwerp: Nieuwe instal Astra G Reageer met quote

Ik heb een beetje ervaring met inbouw, tot nu toe in 3 auto's een hu, sub, versterker en speakers compo/coax en hoedenplankspeakers.

Nu ga ik een stap verder aangezien ik in mijn Astra plaats heb voor 8 speakers... De vorige eigenaar heeft 2x2 MTX tweeters in de a style geplaatst deze zitten d'r op 1 na nog in, in de deuren zitten 4 speaker gaten 2 aan elke kant, waarvan 2 hertz speakers zitten ingebouwd (200W 100W rms) achterin aan beide kanten in de zijpanelen ruimte voor 1x 16,5 en 1x 13cm speakers.

Ik wil de speaker gaten dus wel gaan benutten (als ze d'r toch al zitten Razz) ik heb alleen wat advies nodig.

Ik dacht eraan om de voorste speakers (degene die al ingebouwd zijn) aan te sluiten op de hu de 2e set speakers samen met de achterste 4 op de versterker aan te sluiten.
Mijn versterker heeft onlangs het loodje gelegd dus ben opzoek naar een andere voorheen had ik een Ground zero 4 kanaals 1000 watt.

Mijn idee was als volgt:
 
Een coax setje voor voorin erbij, en 2 coax setjes voor achterin.
Ik heb een sub staan van Blaupunkt mk2 1200 gtb 250w rms, klonk altijd goed in mijn oude auto maar aangezien deze speakers een stuk zwaarder zijn dan de vorige twijfel ik of ik niet beter een andere kan aanschaffen.
En wat de versterker betreft, 2 versterkers a 1000 watt of zwaarder een aanrader of kan ik het beter anders doen?

De vorige eigenaar had volgens mij alles op de versterker aangesloten inclusief de tweeters, aangezien de kabels van de tweeters in de kofferbak uitkomen.

Wat raden jullie aan?

Alle tips en info zijn welkom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 13 Mrt 2016, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje laat, maar misschien heb je er nog iets aan.

Waarom wil je de achterspeakers aansluiten op de versterker? Versterker = betere kwaliteit / meer volume, en dat zou ik liever van voren willen.
2 sets tweeters is niet alleen overkill en niet nodig, maar zal ook de geluidskwaliteit nadelig beďnvloeden.

Wat ik zelf zou doen is in je deuren kickbass & midrange, 1 set tweeters aan de A-stijlen, en die op de versterker aansluiten evenals een subje achterin.
Voor achterspeakers zeker niet overdrijven, een setje midrange/kickbass zonder tweeters op de radio aangesloten is genoeg.

Ga ook niet zomaar coax setjes bijplaatsen want dan is een mooi geluid ver te zoeken. De hoge tonen zijn heel bepalend waar het geluid vandaan komt en dus ook om een mooi stereobeeld te krijgen in de wagen. Voor mooi geluid: hoe minder componenten hoe beter. En voor hard geluid is zoveel zelfs ook niet nodig vermits de inbouw goed is Wink

Voor versterkers, kijk naar de RMS vermogens en negeer de MAX waarden. Zorg dat de versterker hetzelfde of iets meer vermogen kan leveren dan de speakers vragen en dan zit je wel goed.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB