Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Sub installeren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KennyP
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 Januari 2016
Posts: 1
PostGeplaatst: Za 9 Jan 2016, 9:49    Onderwerp: Sub installeren Reageer met quote

Hallo!

Ik heb net tweedehands een subwoofer en versterker gekocht, maar ik heb niet zo veel verstand van het aansluiten daarvan. Vandaar dat ik het hier vraag! De subwoofer is een pioneer TS-W307D2, de versterker een excalibur x300.4 en mijn auto is een peugeot 205.
Ik heb al wel het een en ander gegoogled:

Zover ik nu weet moet de pluskabel voor de versterker direct op de accu, met daar tussen een zekering. Ook las ik dat dit een dikke kabel moet zijn, maar hoe dik en wat voor zekering? Verder de min op het chassis.
Vervolgens moet een signaal en een remote kabel van de radio naar de versterker toe, maar wat voor kabels dit moeten zijn weet ik eigenlijk ook niet... En dan vanzelfsprekend de sub aan de versterker.

Verder vraag ik mij af wat ik met de speakers moet doen die al in de auto zitten. Ik hoop eigenlijk dat ik die gewoon op de radio aangesloten kan laten zitten zoals ze dat nu zijn. Ook omdat de versterker volgens mij precies genoeg vermogen heeft voor de sub, en dus niet echt extra speakers aankan.

Als iemand mij kan vertellen wat voor kabels ect ik moet kopen (liefst niet al te duur) en hoe ik het dan moet aansluiten zou fantastisch zijn!

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Za 9 Jan 2016, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt daar vaak van die speciale setjes voor.

RCA kabels zit vaak een remote kabeltje bij op.

Dikte van de bekabeling hangt van het maximale vermogen van je subwoofer en versterker af.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB