Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Ervaring Ground zero geluidssystemen?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
starwave
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 5 Oktober 2014
Posts: 3
Woonplaats: Nederland
PostGeplaatst: Ma 3 Nov 2014, 16:23    Onderwerp: Ervaring Ground zero geluidssystemen? Reageer met quote

Hallo auto liefhebbers,

ik ben laatst naar 100% tuning geweest en er was een stand van ground zero. Ik wou namelijk een leuke subwoofer kopen voor in mijn auto. De jongens die op de stand rondliepen konden goed en duidelijk uitleggen wat ze zelf aanboden en wat geschikt was voor mijn auto na mijn eigen wensen.

Mijn vraag was, heeft iemand enige ervaringen met dit merk. ik kan namelijk niet veel vinden op internet over de ervaringen van het product

alvast bedankt,
Jelle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 8 Nov 2014, 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, GZ is absoluut een goed merk dat zowel geluidskwaliteit als hoge vermogens levert. Ze hebben ook series speakers voor elk budget.

Zelf heb ik jarenlang een composet gehad van de GZ Uranium serie en die speelden heel mooi. Alleen de tweeters waren wat schel, maar dat is met een heel simpel filtertje wel in te perken. Daarbij dat is jaren geleden, ik weet niet of dat bij de huidige series nog zo is.
Ik ken ook velen die GZ versterkers gebruiken naar grote tevredenheid.

Heb je specifiek iets in gedachte? Wat voor set wil je precies gaan inbouwen?
Als je alleen een sub wil, zorg dan dat je zeker een versterker erbij hebt die minimaal het RMS vermogen levert die de sub kan hebben, anders klinkt het voor geen meter.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
starwave
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 5 Oktober 2014
Posts: 3
Woonplaats: Nederland
PostGeplaatst: Ma 10 Nov 2014, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

De uranium set ziet er gaaf uit. maar omdat mijn budget niet al te hoog is heb ik zelf dit model in gedachten "IRIDIUM set: GZIB 80XACT"
http://www.ground-zero-audio.com/en/products/subwooferboxes/gzib-80xact.html

Ik heb ook op de beurs allemaal subwoofer's set gezien van onder de 100 euro maar dat leek mij allemaal slechte kwaliteit. Ook met de ground zero kast is het een kwestie van plug en play. versterker zit er al in. Ik vond het ideaal om mee te beginnen en het is makkelijk over te plaatsen na een volgende auto die mij meer boeit  Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 14 Nov 2014, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ja het verschil in kwaliteit tussen een A-merk en een "goedkoop" merk is vaak wel noemenswaardig.
Maar ook tussen de verschillende series van GZ zit natuurlijk hoorbaar verschil.

Enige tip die ik je kan geven is om naar verschillende sets (bij voorkeur ingebouwd in een wagen) te gaan luisteren met muziek die jij goed kent. En maak dan pas een oordeel, zodat je er zeker geen spijt van krijgt. Iridium is denk ik de instapset en zal niet slecht zijn, maar misschien vind je het toch wel waard wat langer door te sparen voor een hogere. Zelf vond ik dat absoluut de moeite.

Overschat "plug & play" niet, voor een actieve sub zul je altijd nog een voedingskabel moeten trekken naar je accu, en een lijnkabel naar je radio. En dat is met een zelf samengestelde set niet anders. Ga niet zomaar ergens stroom aftappen voor een versterker, want daar is de bekabeling van de auto niet op voorzien.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB