Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Muziekinstallatie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Evelien__
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 12 November 2013
Posts: 1
PostGeplaatst: Di 12 Nov 2013, 6:18    Onderwerp: Muziekinstallatie Reageer met quote

Hallo,

Ik ben nieuw hier op deze forum.
Ik ben 19 jaar en voor mijn allereerste auto heb ik van mijn mama een volkswagen polo van 1998 gekregen. Ik heb een tijdje geleden een woofer en versterker besteld =  Excalibur X3 Basspack 1000 Watt
Mijn stiefvader kende 'veel' van dit en heeft deze aangesloten in mijn auto. Nu heeft hij mijn versterker aangesloten op mijn zekering en niet op mijn batterij. Kan dit kwaad? Hoe kan ik dit het beste aanpassen? De laatste keer zette ik mijn lichte aan omdat het donker was en het lampje van mijn radio begon te flikkeren en dit is nog nooit gebeurd, heeft dit er iets mee te maken?


mvg
Evelien Zwaai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 13 Nov 2013, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op het forum! Zwaai
Ik heb je vraag even verplaatst naar het juiste forum.

Waarschijnlijk wordt er teveel stroom getrokken via de hoofdvoedingskabel die naar de zekeringkast van de wagen loopt, aannemende dat hij hem daar heeft aangesloten.

Voor een versterker moet er altijd een aparte voedingskabel worden getrokken (dik genoeg, voor deze set 6mm˛ of 8mm˛) rechtstreeks naar de accu, met een zekering in de kabel zo dicht mogelijk bij de accu (binnen 20cm kabellengte van de accu). Denk ook aan een massakabel van dezelfde dikte!
Versterkers trekken nu eenmaal veel stroom, en kunnen daarmee de overige stroomverbruikers aardig verstoren als die dezelfde voedingskabels delen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB