Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Pioneer TS-W3002D4 dubbelspoel komt bijna geen tot niks bass

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HondaVtec
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Oktober 2013
Posts: 15
Woonplaats: Dongen
PostGeplaatst: Do 31 Okt 2013, 9:20    Onderwerp: Pioneer TS-W3002D4 dubbelspoel komt bijna geen tot niks bass Reageer met quote

hallo,

ik heb gisteren een Pioneer TS-W3002D4 dubbelspoel gehaald, ik heb het getest zonder in kist te stoppen en deed alles goed ik heb het ook op een klein beetje harde volume gedraaid en je voelde alles al een beetje trillen maar je kan de bass niet voelen natuurlijk.

ik heb daarna in een kist gestopt waar hij heel weinig tot bijna geen ruimte heeft om de woofer lucht te blazen.

vervolgens sluit ik alles aan ik zet de geluid iets harder, en er komt bijna geen bass uit, je ziet de woofer op en neer schudden en trillen net als op de zelfde manier dat je NIET in een kist stopt.

iemand een idee hoe dat komt ?
ik denk zelf dat het door de kist komt maar goed,


woofer is aangeloten op een

Gravity ps1600 4x 400watt / 4x90w rms

ik verwacht ook geen ultra bass momenteel, zeker niet met deze versterker maar een klein beetje bass waar je tenminste iets gaat voelen kan geen kwaad....


als iemand een antwoord weet super !
_________________
Nissan GTR Ams Alpha Omega the real "Godzilla"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 31 Okt 2013, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Je versterker is sowieso veel te licht voor de subwoofer. Ik zou eerst voor een geschiktere versterker gaan.

Het is het mooiste als de versterker iets meer vermogen (kijk naar de RMS waardes!) kan leveren dan wat de sub aan kan (ook RMS waarde! Deze sub heeft 1000W RMS).

Bovendien is het belangrijk om op de impendanties te letten. Hier ben ik zelf niet echt in thuis, maar zijn wel aantal op het forum die jou daar meer over kunnen vertellen.

Goede behuizing is ook zeer belangrijk. De sub moet wel het aantal liters krijgen dat nodig is. Aanbevolen verzegelde behuizing (Litres) 14,2 - 28,3 litres
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
HondaVtec
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Oktober 2013
Posts: 15
Woonplaats: Dongen
PostGeplaatst: Vr 1 Nov 2013, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

dankje wel voor de info,

zo iets dacht ik ook, ik ga testen met andere versterker met meer waarde RMS
anders wordt ie wel verkocht of iets dergelijks dubbelspoel is niet mijn ding  Razz
_________________
Nissan GTR Ams Alpha Omega the real "Godzilla"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 1 Nov 2013, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Succes!
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 6 Nov 2013, 17:04    Onderwerp: Reageer met quote

Je zult zowiezo voor een andere versterker moeten gaan, deze is voor bijna elke sub veel te licht. Denk aan minimum 300-400 Watt nominaal (RMS) op 1 kanaal (of gebrugd kanaal) en dan een sub die ongeveer rond hetzelfde nominale vermogen mag hebben, of zelfs iets minder. Dan zit je in een betaalbare klasse die toch de bas goed aanvult in de wagen.
Goed op elkaar afstemmen, en de kist op maat maken voor jouw sub want elk type (al zijn ze even groot en even zwaar) heeft een andere volume kist nodig! (zie handleiding wat voor jouw sub is aanbevolen)
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
HondaVtec
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Oktober 2013
Posts: 15
Woonplaats: Dongen
PostGeplaatst: Do 7 Nov 2013, 7:43    Onderwerp: Reageer met quote

ja ik heb het al bij neergelegd, ik ga geen moeite meer doen voor dit alles, alles gaat te koop staan ik heb wel ff gehad met all die boem boem Razz
_________________
Nissan GTR Ams Alpha Omega the real "Godzilla"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB