Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

JVC KD-R811 i.c.m. KICKER ES65.2 geen goed geluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
opel_stefan
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Juni 2013
Posts: 1
PostGeplaatst: Ma 17 Jun 2013, 9:48    Onderwerp: JVC KD-R811 i.c.m. KICKER ES65.2 geen goed geluid Reageer met quote

Goededag allen,

Ik heb een probleem / vraag.

Ik heb een Opel Astra G uit 2000, daar heb ik een JVC KD-R811 radio in zitten.
De speakers die in de voordeuren zitten waren standaard, die heb ik vervangen met een set KICKER ES65.2 combo speakers.

Achterin heb ik een versterker van US Blast liggen (USB 3370 800watt) met een Pioneer subwoofer.

Fabrieksaf zat er al een combosetje in (losse tweeter), dus ik heb de bekabeling niet vervangen maar de nieuwe speakers aangesloten op de oude bekabeling.
Aangezien Opelspeakers standaard met stekkertjes zit aangesloten heb ik de juiste aansluiting op de orginele kabel moeten solderen, allemaal geen probleem.

Nu zet ik de radio aan en heb ik bizar veel hoge tonen. als ik op half vermogen draai beginnen mijn tweeters al te kraken.
Met mijn vorige speakers had ik alles op 0 staan en alleen de bassen helemaal uit. (omdat die via de sub gingen)

Bij de speakers meegeleverd dat wel een kastje waar ik de speaker snoer op kon aansluiten, die vervolgens weer verdeeld werd naar een tweeter en een deurspeaker, maar die heb ik er niet tussengedaan omdat er al snoeren liepen naar mijn tweeter en mijn deurspeaker.

Ik heb geprobeerd ze via mijn radio goed af te stellen maar zonder resultaat, ze klinken nog steeds veel te hoog.
ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft dan mij en kan vertellen hoe ik ze goed moet afstellen.
Want ik vind het zonde om mijn speakers op te blazen omdat ze niet goed staan afgesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 19 Jun 2013, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dat verdeelkastje is dus een scheidingsfilter, die zorgt dat de juiste frequenties naar je woofers gaan en de juiste naar je tweeters. Die moet je dus wel degelijk gebruiken.
Als de speakers niet op een externe versterker zitten ben je qua afstelmogelijkheden beperkt tot filtermogelijkheden en toonafstelling op je radio.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB