Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Beep-geluid bij vergrendelen toevoegen DIY

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Elysian18
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 Juni 2013
Posts: 2
PostGeplaatst: Do 6 Jun 2013, 21:04    Onderwerp: Beep-geluid bij vergrendelen toevoegen DIY Reageer met quote

Hallo iedereen, ik had een vraag in verband met het vergrendelen van mijn auto.

Ik heb een Nissan Micra K11 Plaza met afstandsbediening om mijn auto te vergrendelen. Ik zou graag een "beep-beep"-geluid willen toevoegen zodat ik ten alle tijde zeker ben dat mijn auto op slot is. Dus ik vroeg mij af of jullie tips of ervaring hebben hoe dat ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen? Mijn auto heeft geen alarm-systeem.

Een detail dat ook altijd welkom is, is of het ook mogelijk zou zijn om zelf een geluidsfragment toe te voegen?

Hopelijk hebben sommige van jullie goede ideeën om dit project te volbrengen, en zou deze info anderen ook kunnen helpen, of op gedachte brengen.

Chris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 7 Jun 2013, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is allemaal mogelijk, maar vereist toch wel een beetje know-how.
Normaal wordt het "beep" geluid via een alarmsirene gedaan (gewoon een korte stroompuls op zo'n sirene resulteert in dat geluid). Sirene kun je los wel kopen, moet je alleen nog een schakeling maken die een (of twee) korte puls(en) stuurt bij het openen/sluiten.

Als je een geluidsmodule met een opnamechip kunt maken kun je die aansturen door je centrale vergrendeling. Geluidskwaliteit over een klein speakertje dat geschikt is voor buiten zal wel beperkt zijn.

Hoe je zo'n schakeling precies maakt kan ik je ook niet mee helpen, maar als je reeds wat kennis electronica in huis hebt kan een beetje rondzoeken op het net en op electronicasites je wellicht op weg helpen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Elysian18
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 6 Juni 2013
Posts: 2
PostGeplaatst: Vr 7 Jun 2013, 17:11    Onderwerp: Bedankt Reageer met quote

Dank u voor dit antwoord. Mijn kennis que electronica in een auto is nogal beperkt, maar met wat opzoekwerk zou dit moeten lukken.

Ik had wel op een site een "buzzer" gevonden die zou reageren met pulssignalen vanuit de automatische vergrendeling. Ook vond ik een dergelijke buzzer als waarschuwing wanneer de koplampen nog steeds aan waren wanneer de deur van de bestuurder open ging.

Het probleem met deze buzzers is dat ze enkel een signaalgeluid geven. Ik zou graag dit bekend geluidje(http://m.youtube.com/watch?v=0-7m5xcruPI) willen toevoegen en neem aan dat dit enkel kan met geluidsfragment, tenzij ik een buzzer vind met ditzelfde geluid.

Dat stukje over "geluidsmodule met een opnamechip" ben ik niet bekend mee, maar dit zou mij wel een stap verder kunnen helpen in mijn project. Wat meer opzoekwerk over de montage en het materiaal zullen mij hooelijk verder helpen.

Als andere leden ditzelfde project ooit hebben kunnen uitvoeren en dit met mij en andere leden willen delen, zijn antwoorden meer dan welkom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 9 Jun 2013, 23:38    Onderwerp: Re: Bedankt Reageer met quote

Elysian18 schreef:
Ik zou graag dit bekend geluidje(http://m.youtube.com/watch?v=0-7m5xcruPI) willen toevoegen en neem aan dat dit enkel kan met geluidsfragment, tenzij ik een buzzer vind met ditzelfde geluid.

Dit is gewoon een van de meest standaard (loeiende) alarmsirenes. Een korte stroompuls op de sirene resulteert in dit geluidje.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB