Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Home made veerpootbrug?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sjaffersnakes
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 Maart 2013
Posts: 13
Woonplaats: hulsel
PostGeplaatst: Do 14 Mrt 2013, 0:00    Onderwerp: home made veerpootbrug? Reageer met quote

vandaag onderweg naar huis is 2 keer achter elkaar mijn gereedschapskist omgevallen op rotondes. nu kwam ik met het idee om zelf een veerpootbrug te fabriceren voor een stuggere wegligging zodat ik niet elke keer al mijn sleutels en schroevendraaiers in mijn laadbak hoef te gaan zoeken. ik wil er zelf een maken omdat ze voor c15 niet bestaan (van peugeot 205 zou evt kunnen passen) en omdat ik niet van plan ben deze auto nog heel lang te rijden. ik wil de kosten zo laag mogelijk houden dus word het zelf iets lassen.
zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik er zelf een maak?
en zijn er nog andere manieren om mijn auto stabieler/stugger te maken voor weinig geld?
let op: het is een landbouwvoertuig dus vrijwel alles is legaal.

mvg
_________________
tuned citroen c15D landbouwvoertuig
daf 66 marathon 1300
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
limbra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 September 2011
Posts: 57
Woonplaats: Nunhem
PostGeplaatst: Wo 20 Mrt 2013, 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ten eerste denk ik dat een veerpootbrug weinig tot geen effect zal hebben op je c15 , Aangezien het zwaarte punt in de achter opbouw zit , je auto zal dus ook met een veerpootbrug blijven overhellen in de bochten .
Maar alles is zelf te maken , Ten 1ste moet je goed meten tussen beide
veerpoot-torens onder je motorkap , ten 2de moet je met de tussenstang (brug) langs of over bestaande onderdelen onder je motorkap laten lopen , en niet te vergeten de motorkap moet dicht kunnen   Confused
verlagen lijkt mij geen optie voor deze auto , alhoewel hij dan wel stugger wordt .
Gereedschapkist dus meer goed vast binden nu  
Smile  Cool
_________________
live  your  dreams  ,  don`t  dream  your  life .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sjaffersnakes
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 Maart 2013
Posts: 13
Woonplaats: hulsel
PostGeplaatst: Wo 20 Mrt 2013, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

als het geen zin heeft ga ik er geen veerpootbrug in bouwen. wat zou wel werken?
omdat het achter een torsieas is zie ik achter verlagen ook niet echt zitten

zou ik niet iets van stabilisatorstangen kunnen fabriceren?
_________________
tuned citroen c15D landbouwvoertuig
daf 66 marathon 1300
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
limbra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 September 2011
Posts: 57
Woonplaats: Nunhem
PostGeplaatst: Wo 20 Mrt 2013, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Als de auto nu ook een stabilisator stang aan de voorzijde heeft (onder de auto) is de enigste mogelijkheid om hier een dikkere / sterkere stabilisator stang te plaatsen ,dit kan het overhellen enigszins verbeteren , Ik blijf van mening dat dit door de opbouw van de auto niet op te heffen is met simpele aanpassingen , hooguit kun je de veren en de schokdempers vervangen voor zwaardere stuggere types .
_________________
live  your  dreams  ,  don`t  dream  your  life .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sjaffersnakes
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 Maart 2013
Posts: 13
Woonplaats: hulsel
PostGeplaatst: Wo 20 Mrt 2013, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

ik blijf deze auto niet lang meer rijden dus stuggere schokdempers gaat het niet worden. ik denk dat ik dan maar zo door blijf rijden en inderdaad mijn gereedschapskist vast ga zetten.
_________________
tuned citroen c15D landbouwvoertuig
daf 66 marathon 1300
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB