Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| sjaffersnakes Newbie
| Geregistreerd op: 11 Maart 2013 | Posts: 13 | Woonplaats: hulsel |
|
Geplaatst: Do 14 Mrt 2013, 0:00 Onderwerp: home made veerpootbrug? |
|
|
|
vandaag onderweg naar huis is 2 keer achter elkaar mijn gereedschapskist omgevallen op rotondes. nu kwam ik met het idee om zelf een veerpootbrug te fabriceren voor een stuggere wegligging zodat ik niet elke keer al mijn sleutels en schroevendraaiers in mijn laadbak hoef te gaan zoeken. ik wil er zelf een maken omdat ze voor c15 niet bestaan (van peugeot 205 zou evt kunnen passen) en omdat ik niet van plan ben deze auto nog heel lang te rijden. ik wil de kosten zo laag mogelijk houden dus word het zelf iets lassen.
zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik er zelf een maak?
en zijn er nog andere manieren om mijn auto stabieler/stugger te maken voor weinig geld?
let op: het is een landbouwvoertuig dus vrijwel alles is legaal.
mvg _________________ tuned citroen c15D landbouwvoertuig
daf 66 marathon 1300 |
|
Naar boven |
|
|
| limbra Starting Member
| Geregistreerd op: 1 September 2011 | Posts: 57 | Woonplaats: Nunhem |
|
Geplaatst: Wo 20 Mrt 2013, 9:00 Onderwerp: |
|
|
|
Ten eerste denk ik dat een veerpootbrug weinig tot geen effect zal hebben op je c15 , Aangezien het zwaarte punt in de achter opbouw zit , je auto zal dus ook met een veerpootbrug blijven overhellen in de bochten .
Maar alles is zelf te maken , Ten 1ste moet je goed meten tussen beide
veerpoot-torens onder je motorkap , ten 2de moet je met de tussenstang (brug) langs of over bestaande onderdelen onder je motorkap laten lopen , en niet te vergeten de motorkap moet dicht kunnen
verlagen lijkt mij geen optie voor deze auto , alhoewel hij dan wel stugger wordt .
Gereedschapkist dus meer goed vast binden nu
_________________ live your dreams , don`t dream your life . |
|
Naar boven |
|
|
| sjaffersnakes Newbie
| Geregistreerd op: 11 Maart 2013 | Posts: 13 | Woonplaats: hulsel |
|
Geplaatst: Wo 20 Mrt 2013, 9:46 Onderwerp: |
|
|
|
als het geen zin heeft ga ik er geen veerpootbrug in bouwen. wat zou wel werken?
omdat het achter een torsieas is zie ik achter verlagen ook niet echt zitten
zou ik niet iets van stabilisatorstangen kunnen fabriceren? _________________ tuned citroen c15D landbouwvoertuig
daf 66 marathon 1300 |
|
Naar boven |
|
|
| limbra Starting Member
| Geregistreerd op: 1 September 2011 | Posts: 57 | Woonplaats: Nunhem |
|
Geplaatst: Wo 20 Mrt 2013, 12:20 Onderwerp: |
|
|
|
Als de auto nu ook een stabilisator stang aan de voorzijde heeft (onder de auto) is de enigste mogelijkheid om hier een dikkere / sterkere stabilisator stang te plaatsen ,dit kan het overhellen enigszins verbeteren , Ik blijf van mening dat dit door de opbouw van de auto niet op te heffen is met simpele aanpassingen , hooguit kun je de veren en de schokdempers vervangen voor zwaardere stuggere types . _________________ live your dreams , don`t dream your life . |
|
Naar boven |
|
|
| sjaffersnakes Newbie
| Geregistreerd op: 11 Maart 2013 | Posts: 13 | Woonplaats: hulsel |
|
Geplaatst: Wo 20 Mrt 2013, 16:17 Onderwerp: |
|
|
|
ik blijf deze auto niet lang meer rijden dus stuggere schokdempers gaat het niet worden. ik denk dat ik dan maar zo door blijf rijden en inderdaad mijn gereedschapskist vast ga zetten. _________________ tuned citroen c15D landbouwvoertuig
daf 66 marathon 1300 |
|
Naar boven |
|
|
|
|