Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Olli's ICE

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Do 14 Feb 2013, 23:32    Onderwerp: Olli's ICE Reageer met quote

Dus bedoeling van dit topic is dat ik mijn ICE installatie volledig uitdokter in schema-vorm zodat wanneer ik een wagen bezit het kwestie is van dit topic te raadplegen en te kopiëren in real life...

Ik weet dat dit soort topics veelbestaande zijn maar als 'goed'-gebruikend Car Tuning Forum-lid zou een custom-plannetje niet misstaan  Cool

Goed bij mij thuis heb ik dit liggen voor de moment...




Bestaande uit:
1 subwoofer: een JBL P1220E Subwoofer: 400Watt RMS/ 1600Max @ 4Ohm

1 versterker : SPL Dynamics TC-704
4 x 70W @ 4 ohms (0.05% THD)
4 x 100W @ 2 ohms
2 x 200W @ 4 ohms bridged
Fuse: 2 x 25A





Nu stel dat ik deze autoradio haal hou zou mijn bekabeling er dan uitzien ?  Very Happy

De kabels die ik meekreeg zijn zeer oud uds ik ben van plan om alles nieuw te halen... bedoeling van het hele systeem is om dikke bass te krijgen = bass-addict alsnog een mooi geluid door middel van de speaker-setjes... meer info over deze later !

Aan diegene die zich eraan waagt een mede Car Tuning Forum'er te helpen superbedankt   Very Happy

Bij vragen naar meer info en dergelijke => shoot !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 17 Feb 2013, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou kijken voor een andere radio. De autoradio's van Sony vind ik niet goed klinken, en de afstelmogelijkheden zijn beperkt. Kijk eens naar Pioneer of Alpine, die zijn een stuk beter.

Als je bas wil met deze sub heb je een zwaardere versterker nodig, eentje die 400-500W rms bij 4 Ohm kan leveren op 1 kanaal.

Ik weet niet wat jouw plannen qua speakers zijn, maar ik zou 1 goede set voorin bouwen, aangesloten op een versterker (kun je deze versterker voor gebruiken). Eventueel een tweede set achterin iets zachter laten meespelen, en met filters beperken tot midrange.

Als je dit allemaal goed inbouwt, zul je daar meer dan genoeg herrie uit kunnen voortbrengen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Ma 18 Feb 2013, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Ik zou kijken voor een andere radio. De autoradio's van Sony vind ik niet goed klinken, en de afstelmogelijkheden zijn beperkt. Kijk eens naar Pioneer of Alpine, die zijn een stuk beter.

Als je bas wil met deze sub heb je een zwaardere versterker nodig, eentje die 400-500W rms bij 4 Ohm kan leveren op 1 kanaal.

Ik weet niet wat jouw plannen qua speakers zijn, maar ik zou 1 goede set voorin bouwen, aangesloten op een versterker (kun je deze versterker voor gebruiken). Eventueel een tweede set achterin iets zachter laten meespelen, en met filters beperken tot midrange.

Als je dit allemaal goed inbouwt, zul je daar meer dan genoeg herrie uit kunnen voortbrengen.

Aha ideaal dus voor de speakers in de deur te versterken !
Voor de sub ga ik op zoek naar een geschikte versterker voor superdikke bass ! Bedankt om ook te melden dat ik eerder een pioneer of alpine radio-unit moet zoeken...
Plannen qua speakers... Vanvoor toch het beste setje inbouwen alsook speakers op de hoedeplank plaatsen (de hoedeplankspeakertjes weliswaar  Wink )

Thanks Jesse ik hou je up-to-date !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 18 Feb 2013, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

'k Ben geen fan van hoedenplankspeakers... Ik zou voorin beginnen en dan kijken of je achterin nog echt iets mist.

Deuren dempen kan ook veel helpen voor de klank voorin, en om ongewenste rammeltjes tegen te gaan.

Wat de keuze van radio betreft, ga zelf eens wat modellen bekijken en vooral beluisteren.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Ma 18 Feb 2013, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
'k Ben geen fan van hoedenplankspeakers... Ik zou voorin beginnen en dan kijken of je achterin nog echt iets mist.

Deuren dempen kan ook veel helpen voor de klank voorin, en om ongewenste rammeltjes tegen te gaan.

Wat de keuze van radio betreft, ga zelf eens wat modellen bekijken en vooral beluisteren.

Dat je geen fan bent dat weet ik, paar maanden terug dacht ik nog gelezen te hebben hoe je beschreef dat je audio zoals een concert opgebouwd moet worden en vooral het geluid van voor je moet komen...

Betreffende de hoedeplankspeakers, ik vind het zeer cool ogen als je de koffer opent en de geluidservaring achter is dan ook helemaal impressionant  Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 19 Feb 2013, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Smaken verschillen Wink En ja, ik had vroeger ook hoedenplankspeakers. Tot ik hoorde hoe mooi een goed ingebouwde installatie met weinig componenten kan klinken Very Happy
In ieder geval succes met de inbouw!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB