Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tuning van een golf 4.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
IRONMAN
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Januari 2013
Posts: 13
PostGeplaatst: Do 31 Jan 2013, 19:22    Onderwerp: tuning van een golf 4. Reageer met quote

Hallo iedereen ik ben nieuw met auto tuning, dus weet er niet veel vanaf.
Ook heb ik me voorgesteld dus voor iets meer informatie zou je eventueel dat ff kunnen bekijken.

Dan het volgende ik ga in de maand februari een golf 4 aanschaffen, en natuurlijk wil ik die flink tunen.  Nu heb ik dus niets geen verstand van tunen en ben ik hier voor hulp, en natuurlijk als ik er zelf goed in word hulp bieden aan anderen. Nu zie je op verschillende sites wat je allemaal kan tunen aan de motor van je auto, dit weet ik al chiptunen, sportluchtfilter, sport uitlaatkit, dit gaat er ook zeker opkomen. Maar wat kan je nog meer doen specifiek voor de motor en van welk bedrag moet ik uitgaan? Is turbo er op bouwen een goede optie of kan je dan tog echt beter een blok hebben waar al turbo op zit? Ik hoor het graag van jullie.

Greetzzz.
_________________
Aanstormend TUNER!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2013, 6:34    Onderwerp: Reageer met quote

Chippen is vooral gunstig bij auto's met een turbo. Vaak wordt dan de turbodruk verhoogd, zodat er meer vermogen wordt verkregen. Waar jij over spreekt zijn geen simpele aanpassingen. Verdiep je van te voren goed in de materie, anders zul je niet lang plezier hebben van de auto, omdat de motor stuk loopt.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IRONMAN
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Januari 2013
Posts: 13
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2013, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat een golf 4 GTI 1.8 worden. Zonder ook maar iets eraan te doen zal die ongeveer rond de 220 lopen top, maar hoeveel vermogen winst krijg je dan bijv met chiptuning? Met welke dingen moet ik trouwens uitkijken? Een sport luchtfilter is tog een makkelijke ingreep, en een sportuitlaatsysteem die bij de auto past is tog ook goed te doen? En wat zijn de meer geavanceerde dingen van een motorblok tunen dan?

Greets
_________________
Aanstormend TUNER!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2013, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

IRONMAN schreef:
Het gaat een golf 4 GTI 1.8 worden. Zonder ook maar iets eraan te doen zal die ongeveer rond de 220 lopen top, maar hoeveel vermogen winst krijg je dan bijv met chiptuning? Met welke dingen moet ik trouwens uitkijken? Een sport luchtfilter is tog een makkelijke ingreep, en een sportuitlaatsysteem die bij de auto past is tog ook goed te doen? En wat zijn de meer geavanceerde dingen van een motorblok tunen dan?

Greets

Geavanceerder is nieuwe cilinder, krukas, kleppen enzovoort... Het zijn eerder verstevigingen zodat de motor door zijn eigen motor niet opblaast.

Jouw gti gechipt zal ongeveer +30 pk moeten zijn en qua NM + 100 (schat ik)
Wat het grootste verschil geeft is een grotere turbo natuurlijk maar daardoor moet je dus bovengenoemde mods best ook eens bekijken om de power te ondersteunen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IRONMAN
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Januari 2013
Posts: 13
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2013, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal hier even neerzetten wat ik al heb uitgezocht hoop dat jullie mij erbij willen helpen.

Deze uitslaatsysteem:    http://www.carfantasy.nl/cat-back-duplex-vw-golf-r32-look-rvs-supersport-ovaal-p-147799.html

Luchtfilterkit:       http://www.carfantasy.nl/green-kit-vw-golf-iv-1997-2003-16-8v-74kw-p-48033.html

En dan laat ik hem chiptunen, dat is zo'n beetje wat ik kwa motortunen wil is dat goed of kan ik beter nog iets laten doen? Oja kan ik het gewoon bestellen en dan bij een garage langs gaan en het daar in elkaar laten zetten?

Ook zou ik als ik de buitenkant ga aanpakken hem willen verlagen, maar het liefst niet TE laag dat ik elke drempel meepak Razz. Kan dat ook? Bedankt voor de reacties! Very Happy
_________________
Aanstormend TUNER!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2013, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

IRONMAN schreef:
Ik zal hier even neerzetten wat ik al heb uitgezocht hoop dat jullie mij erbij willen helpen.

Deze uitslaatsysteem:    http://www.carfantasy.nl/cat-back-duplex-vw-golf-r32-look-rvs-supersport-ovaal-p-147799.html

Luchtfilterkit:       http://www.carfantasy.nl/green-kit-vw-golf-iv-1997-2003-16-8v-74kw-p-48033.html

En dan laat ik hem chiptunen, dat is zo'n beetje wat ik kwa motortunen wil is dat goed of kan ik beter nog iets laten doen? Oja kan ik het gewoon bestellen en dan bij een garage langs gaan en het daar in elkaar laten zetten?

Ook zou ik als ik de buitenkant ga aanpakken hem willen verlagen, maar het liefst niet TE laag dat ik elke drempel meepak Razz. Kan dat ook? Bedankt voor de reacties! Very Happy

Het uitlaatsysteem zou je zo kunnen bestellen en laten monteren daar zie ik geen problemen in.
De luchtfilter: er zijn vele mensen die elkaar tegenspreken over het al dan niet behalen van extra pk's...

Nu wat ik ervan denk is volgende, het ziet er leuk uit, maakt een fijn fluitend geluidje en verder stopt het dan ook...

Chiptunen is goed als laatste stap bij het motortunen dus achteraf moet je niet beginnen modificeren van de motor  Smile

Verlagen gaat zeer zeker met een schroefsetje  Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IRONMAN
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Januari 2013
Posts: 13
PostGeplaatst: Vr 1 Feb 2013, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de uitleg man, dus de chiptuning altijd het laatst na het modificeren. Maar zoals je zegt een mooi fluitend geluidtje, we'll een duur fluitje van 400E dan haha.

Wat zou jij nog meer doen om meer vermogen te krijgen dan op een sportuitlaat na? En ik was trouwens een dumpvalve vergeten, dat is we'll mooi bij het schakelen. Maar heb ook iets gelezen over dat je turbo kapot kan gaan ofzo naar verloop van tijd jullie weten hier vast meer over. Ik heb veel vragen en waardeer de hulp enorm, wil van die golf echt een top bak maken.

Greetzzz
_________________
Aanstormend TUNER!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2013, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Die Green kit is niet echt een 'luchtfilterkit', maar een Cold Air Intake als ik het zo zie. Dit zal wel voordelen hebben, maar echt heel erg merkbaar zal het niet zijn. Ze beloven wonderen (soms tot 10 pk winst) maar dit is in de praktijk vaak niet het geval.

Als je een schroefset koopt (zijn wel duur) heb je het voordeel dat je zelf de rijhoogte en hardheid (bij een goede set) kunt instellen.

Een goed uitlaatsysteem zal het vermogen wel wat laten toenemen. Maar het zijn wel dure aanpassingen voor relatief weinig vermogenswinst.

Na de aanpassingen laten chiptunen.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IRONMAN
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Januari 2013
Posts: 13
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2013, 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

Oke dan het uitlaatsysteem die ik aangaf kan al niet meer als ik deze achterbumper wil: http://www.carfantasy.nl/achterbumper-vw-golf-style-duplex-srs-tec-p-69224.html

Welk uitlaatsysteem ben ik daarbij nodig?

Deze voorbumper: http://www.carfantasy.nl/voorbumper-vw-golf-style-p-185.html

Ze zijn niet van dezelfde fabrikant maakt dit iets uit? Zal die bumperkit mooi staan of raden jullie me een ander aan? Ook weet ik niet welke sideskirts ik erbij moet hebben. Alle tips en meningen zijn welkom.
_________________
Aanstormend TUNER!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2013, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Het maakt niet uit dat ze niet van dezelfde fabrikant zijn. Nagenoeg altijd zijn de bumpers van polyester. Stugge rotzooi en dan moet je hopen dat de pasvorm goed is, anders heb je er ook nog een lading werk aan.

En je moet lekker jouw eigen smaak volgen. Wat een anders vindt moet je schijt aan hebben. Je doet wat jij mooi vindt, klaar.

Ik zou de voorbumper, achterbumper en sideskirts wel op elkaar afstemmen, zodat het een mooi geheel oogt. Als ze erg van elkaar verschillen wordt het zo'n ratjetoe.

Succes! Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IRONMAN
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Januari 2013
Posts: 13
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2013, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Maar wat zouden jullie doen als je een golf 4 gti heb, en je kan 2000-2500E uitgeven om je motorblok te tunen. Ik bedoel van het belangrijkst naar minder belangrijk, ben we'll benieuwd en word er meteen een stuk duidelijker van.
En ik weet niet welke sideskirts ik daarbij moet doen die erbij passen,kan namelijk geen R-style sideskirts vinden . En welk uitlaatsysteem. Dit is alles wat ik hoef te weten.

Greetzz
_________________
Aanstormend TUNER!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2013, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik zoveel had gehad, had ik een andere auto gekocht Razz
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IRONMAN
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Januari 2013
Posts: 13
PostGeplaatst: Za 2 Feb 2013, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Haha ja, ieder zijn ding ik vind golf gti gewoon mooie auto ik zou natuurlijk ut liefst in een ferrari rijden ofzo maja geld groeit jammer genoeg niet op mn rug Razz. Maar als je dan tog een golf gti zou hebben haha, wat zou dan in je opkomen als ut belangrijkst te tunen van je motorblok, ik heb er namelijk niks geen verstand van gaat nog we'll komen maar heb nu niet zoveel aan mezelf daarmee. Ik zou ut ook zeer waarderen als je me helpt met de vragen ut mn vorige reactie.

Greetzz
_________________
Aanstormend TUNER!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 3 Feb 2013, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Het is niet niks om aanpassingen te doen aan het blok. Als je echt flink vermogenstoename wilt realiseren moet je denken aan een turbo, maar komt heel wat bij kijken. Je wilt ook geen dure aanpassingen doen met het risico dat het motorblok in de soep loopt.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
IRONMAN
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 31 Januari 2013
Posts: 13
PostGeplaatst: Zo 3 Feb 2013, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een turbo zat ik te denken aan deze:  http://www.hulsenturbotuning.nl/mhi/td04hl-19t-7.html

Als ik het goed heb word de oude turbo dan vervangen tog en kan de nieuwe weer 200.000 kilometer lopen, en kan ik de turbo die erin zat weer meenemen ja tog? Oja en er staat dat er een interne dumpvalve is ingebouwd die zorgt voor dat de turbo druk hoog blijft net als een standaart te kopen dumpvalve of heb ik het verkeerd? En het psshht geluid heb ik dan ook tog? Aan welke aanpassingen zal ik voorderest dan aan moeten denken zodat de motor niet in de soep loopt, ik denk sws een intercooler en brandstofpomp maar wat nog meer?
_________________
Aanstormend TUNER!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB