Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Subwoofer vraag

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patrickbcd12
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Januari 2013
Posts: 4
PostGeplaatst: Ma 21 Jan 2013, 11:53    Onderwerp: subwoofer vraag Reageer met quote

ik heb een andere autoradio gekocht voor in mijn polo 1.3 coupe cl, omdat ik de radio met cassettes een beetje zat ben. het gaat hier om een Mtlogic CRS-3036U.

Het geluid dat ik in mijn auto heb is niet echt goed, de standaard speakers van 20 jaar oud zitten er nog in. ik heb voorin in het dashboard kleine speakertjes zitten, in de deur kunnen geen speakers.

Ik kan voor een paar euro een subwoofer van het merk crazy kopen.
nu is mijn vraag, kan deze rechtstreeks aangesloten worden op mijn radio of moet daar een versterker tussen? en heeft het veel nut om deze in de auto te zetten of maakt het niet veel verschil icm de standaard speakers?

ik ben een leek op dit gebied, en ik hoop dan ook dat iemand mij hiermee kan helpen Smile


http://imageshack.us/photo/my-images/210/20130118145754.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/209/t2ec16vhjhee9ny2rtgsbq8.jpg/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 21 Jan 2013, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een beter geluid wilt, dan helpt een sub, maar die geeft alleen lage tonen. Je zou, om een beter geluid te krijgen beter eerst de speakers vervangen. En sub moet via een versterker lopen, tenzij het een actieve sub is. Hier zit de versterker ingebouwd.

Een sub is daarna een goede toevoeging voor de lage tonen.

Op www.12vhifi.nl kun je erg veel informatie vinden over audio.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Patrickbcd12
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 21 Januari 2013
Posts: 4
PostGeplaatst: Ma 21 Jan 2013, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Chaoth schreef:
Als je een beter geluid wilt, dan helpt een sub, maar die geeft alleen lage tonen. Je zou, om een beter geluid te krijgen beter eerst de speakers vervangen. En sub moet via een versterker lopen, tenzij het een actieve sub is. Hier zit de versterker ingebouwd.

Een sub is daarna een goede toevoeging voor de lage tonen.

Op www.12vhifi.nl kun je erg veel informatie vinden over audio.
Oke bedankt voor de reactie.

dan zal ik eerst beginnen met de speakers vervangen. Heb je ook tips voor me welke speakers ik dan er in kan zetten? ik heb op het moment een beperkt budget, zijn er redelijke speakers die ik kan kopen met een beperkt budget?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Di 22 Jan 2013, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is lastig, want dat hangt helemaal af van je eigen smaak. Voor een optimaal geluid kun je het beste een composet nemen, maar die zijn erg duur. Ik zou, als je een beperkt budget hebt, gaan voor een gewoon setje speakers.

Tip: ga na een winkel en beluister enkele speakers.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB