Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Welke versterker + woofer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
seth
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 1 Oktober 2012
Posts: 1
Woonplaats: Katelijne waver
PostGeplaatst: Ma 1 Okt 2012, 9:35    Onderwerp: Welke versterker + woofer Reageer met quote

Hallo

Ik ben net nieuw op dit forum en had graag iet meer geweten over welke versterker en subwoofer ik nodig heb. ik heb al heel wat opgezocht maar ken er nog steeds niet echt uit. Ik heb net een tweedehandswagen gekocht waar al 4 speakers in de hoedenplank zitten ( 2x 250W en 2x 150W) nu had ik graag geweten wat voor versterker en subwoofer hier bij passen. Voor zover ik gelezen heb zou dit een versterker van rond de 800-900W moeten zijn ( kan helemaal fout zijn) en een woofer maakt niet echt uit hoeveel W? Is er misschien iemand die dit zou kunnen monteren regio Mechelen? ken er namelijk helemaal niets van.

alvast bedankt!

Grtz Seth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 15 Okt 2012, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op het forum.

Bedenk je eerst even wat jouw verwachtingen zijn van audio. Als je mooi geluid wil is 4 speakers achterin echt overkill en zal meer kwaad dan goed doen aan de geluidskwaliteit. Als je enkel hard wil kun je ze houden, maar is het nog steeds geen noodzaak. Met 2 speakers van degelijke kwaliteit die goed zijn ingebouwd kun je ook heel veel bereiken.

De regel is dat je versterker ongeveer het RMS vermogen moet leveren dat de speakers aankunnen, iets meer mag ook best. Als je het maar goed afstelt.
Let op dat je de RMS (continu) vermogens bekijkt en niet de Max (piek) vermogens die vaak groot op de doos pronken!
Voor subwoofers geldt dezelfde regel. Alleen moet je hier ook goed op de impedantie letten. Het is ook belangrijk om een goede kist te maken volgens de parameters van de sub. De ene sub is de andere niet (al zijn ze dezelfde maat en hetzelfde vermogen). Als jij eisen hebt qua ruimte, is dat iets dat je in overweging moet nemen voordat je een sub kiest.

De uiteindelijke keuze voor speakers/sub/versterker zul je zelf moeten maken, op basis van wat jij mooi vindt klinken. Ga dus langs winkels, en beluister ze met muziek die je goed kent.

En voor nu een laatste tip: blijf met alles in ongeveer dezelfde kwaliteitscategorie. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Heb jij de beste speakers maar een goedkope versterker, dan zal het niet mooi klinken. Vergeet ook de kwaliteit van de bekabeling niet.
Maak dus best eerst een plan van wat je allemaal wil en wat jouw budget is, en ga dan op je gemak zoeken en luisteren.

Ik woon niet echt in de buurt van Mechelen, dus met inbouw kan ik je niet helpen.
Misschien kan Vlokman iets voor jou betekenen, die werkt in een caraudiozaak in Aarschot.

En als laatste, hier is een site met een hoop informatie die je eens rustig kunt doorlezen om wat meer inzicht te krijgen in caraudio: 12VHifi
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB