Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Wat is xenon-look echt waard?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chevy12
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Maart 2012
Posts: 6
Woonplaats: Wetteren
PostGeplaatst: Za 17 Mrt 2012, 19:59    Onderwerp: Wat is xenon-look echt waard? Reageer met quote

Beste lezer,

nu rij ik al een lange tijd met een chevrolet tacuma. deze is licht getuned en ik had nu ook graag xenon lampen laten steken. Maar ze hebben mij dit afgeraden omdat mijn volledige unit zou smelten of zwaar worden beschadigd. Nu heb ik eens het net zitten afsurfen en ben ik op deze site beland. http://www.xenonlamp.nl/webshop/shop.html?page=shop.browse&category_id=62

Hier verkopen ze xenon-look lampen (dus gloeilampen) die meer en witter licht zouden geven dan een gewone gloeilamp. Deze zijn van het merk GP-Thunder.
Heeft iemand ervaring met dit mer of soort gelijke lampen. En zoja zijn ze het waard om te kopen en te gebruiken als vervanglook lampen voor xenon?
En wat is het meeste aan te raden 5800k of 7500k? (ik wil het originele maar toch een sportief effect)


Laatst aangepast door Chevy12 op Zo 18 Mrt 2012, 8:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Za 17 Mrt 2012, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Neen maar kan wel zeggen dat ze tegenwoordig ook xenon look lampen maken die idd wel witter licht geven dan de halogeen lamp. Zij met een blauwe coting kunnen zelfs een heel lichte blauwe schijn geven. Ze geven daarom niet meer licht dan de hallogeen lamp. Maar hebben wel een mooier uitzicht. Ik zit ook te denken aan xenon, maar ga binnen kort ook wel eens kijken om xenon look lampen te steken van autostyle ( neem anders eens een kijkje) http://www.autostyle.nl/verlichting/halogeen/vervanging-koplampen.html

Dat ik anders ook mij bedrading moet verzwaring voor de echte xenon omdat mijn huidige bekabeling het anders ook zou begeven en wil mijn wagen niet uitgebrand terug vinden. En de echte xenon zijn de prijs niet waard. je kun er kopen van 150€ die brol zijn en voor 50€ een volledig setje hebben plug and play die jaren lang meegaan Very Happy

Dan zou ik gaan voor max 6000K meer wordt het licht paars achtig, ook tezien welk merk het is. Kun je nooit echt op voort gaan
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 18 Mrt 2012, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Nah RN, bij 6000K zit je nog op wit hoor (met hele lichte blauwe gloed misschien). Paars wordt het pas bij 12000K. Wit is voor de lichtopbrengst het beste, bij al die kleurtjes wordt dat weer minder.

Echte xenon kan ik nu wel aanbevelen, en hoeft niet de hoofdprijs te kosten. Wat betreft die "verzwaring van bedrading", dat valt ook wel mee. Gewoon een relais steken op de originele bekabeling, en daar doorheen een apart voedingskabeltje voor de xenon. Vrij simpel.
Echte xenon wordt overigens minder heet (is maar 35W, tegenover de 55W van halogeen). Alleen zul je moeten kijken of de soms dikkere lampen in je koplampunits passen. Bij de meeste wagens geen probleem, alleen soms bij klassieke wagens wel.

Xenon-look halogeen lampen is een ander verhaal. Met het blauwe glas zullen ze witter licht geven, maar zeker niet meer licht als je hetzelfde wattage hebt als je originele lampen. En daar zit het nu net. Ga daar nooit overheen!!
Dat lijkt misschien even goed te gaan, maar op termijn smelt je je bekabeling, en mogelijk ook je lampunits. Is allemaal niet gemaakt op 100W lampen.

Conclusie: wil je enkel witter licht voor lage prijs, ga dan voor xenonlook van hetzelfde wattage. Wil je meer licht, ga dan voor echte xenon.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Chevy12
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Maart 2012
Posts: 6
Woonplaats: Wetteren
PostGeplaatst: Zo 18 Mrt 2012, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

hey,
bedankt al voor de reacties, over de mening van nabouw xenon is er bij veel mensen en garages een verschillende mening.
Nu ik heb lampen H4 en dan is dat Bi-xenon is dat veel werk of kosten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 19 Mrt 2012, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

H4 is dimlicht en grootlicht in één, en daar bestaan 3 mogelijkheden voor:

- Enkele xenon: xenon dimlicht, met halogeen grootlicht. Prijs gelijk aan andere xenonkits.
- Bi-xenon: 1 xenonlamp met mechanische omschakeling tussen dim- en grootlicht. Deze is wat prijziger.
- Dual xenon: 1 lamp met 2 xenon units voor dim- en grootlicht. Duurste optie, maar wel de beste.

Plaatjes en uitleg vind je ook in dit topic terug: klik hier
En er zijn meerdere topics over xenon geweest, lees ze maar eens rustig door en je vindt al een hoop informatie erover.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Chevy12
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 17 Maart 2012
Posts: 6
Woonplaats: Wetteren
PostGeplaatst: Zo 25 Mrt 2012, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

En kent iemand de juiste wetgevind van XenonLOOK in belgie? Mogen wij er met rond rijden ook al zijn dit veel blauwere lampen?
_________________
Tuning Is A Style Not A Crime
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Ma 26 Mrt 2012, 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

hoe blauwer, hoe sneller ze je zullen tegen houden. Maar weet niet of dit strafbaar is. En mits koplamreiniging is het goed voor de keuring, zonder worden ze afgekeurd:p
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 26 Mrt 2012, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

idd, koplampsproeier en automatische hoogteregeling zijn verplicht.
En het licht moet volgens de wet wit zijn (of geel).
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Mini_R53
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 Augustus 2012
Posts: 18
PostGeplaatst: Ma 13 Aug 2012, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
idd, koplampsproeier en automatische hoogteregeling zijn verplicht.
En het licht moet volgens de wet wit zijn (of geel).


Neen, de "uitstraling behoud originele kleur " is een keuringseis.
(In België)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 29 Aug 2012, 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

Graag opletten dat je "dode" topics niet onnodig kickt.

Deze lag al ruim 5 maanden stil...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB