Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Waar gaan we naar toe? (kan dit nog wel??)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Ma 2 Apr 2012, 17:26    Onderwerp: Waar gaan we naar toe? (kan dit nog wel??) Reageer met quote

Beste formgebruikes,

Hier wil ik even mijn mening en die van jullie horen over de toestand waarin wij allen leven.

Eerst en vooral wil ik beginnen met het groot machtig woord: namelijk het GELD

- Bank fortis verlaagt zijn intresten op een spaarboekje met nog 1%.
* Man het geld zakt sneller in waarde dan dat we er een deftige procent op krijgen op de bank. Pas op er zijn nog banken die het gaan doen.

- Algemene brandstofprijzen stijgen veel te veel...
* Jah als je het mij vraagt een beetje te overdreven maar kom.

- Je verdient  bv 1500€ netto per maand. Veel?
* neen hellemaal niet, je moet je wagen onderhouden, eten kopen, drinken, elektrischiteit, water betalen. Lening huis, huur. En onvoorziene uitgaven. Man probeer het de dag vanvandaag nog eens te doen!
(probeer het dan nog maar eens als alleenstaande moeder of vader om u 2 kinderen op te voeden.

-In wat moet je beleggen?
* Het enige waar je nog iets of wat zekerheid in hebt zijn huizen en gronden. Hellaas is dit al een flink bedrag. Investeren of beleggen in: Goud, aandelen is allemaal hopeloos!

*sorry als je het mij vraagt kweken ze alleen nog maar doppers.
Ik snap niet naar waar we naar toe aan het gaan zijn. Maar omduur vraag ik mij nog af waarom voor wie je nog gaat gaan werken.

Neem van mij aan dat volgens mij de ruil handel terug zal opkomen.
Je gaat naar de garage en je vraagt je schult: Bv: 2 kippen, een koe, een schaap en 2 vogels. Sorry het klinkt mss grappig maar zal mss ooit nog wel zo worden.

Heb zo stilaan het gevoel dat het geld aan hett verdwijnen is Sad

Geef mij dan maar liever een mooi zeer duur grafsteen waar onder kan rusten en kan zien hoe mensen leven in dit domme land dat heet: BELGĎE

Mocht ik de kracht vinden om dit te doen was ik al lang weg: Dat is vertrekken naar een arm land en zelf eten vangen, klaar maken en u eigen speelgoed maken. hellaas moet je dan wel u vrienden famillie en alle andere dierbare dingen achterlaten. Dus wat mij betreft, leef ik wel verder in dit zielig landje Razz

Mensen hoor graag hoe jullie over de toestand denken de dag van vandaag..
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 2 Apr 2012, 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Moet je es in NL komen.. Niet veel beter hier..

Locale tankstation voor het eerst over de 1,80 per liter.. Ze zijn knettergek.. En bij het kabinet lachen ze zich rot..

Brave Nederlanders slikken het maar gewoon!  Evil or Very Mad
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Ma 2 Apr 2012, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Wij domme belgen blijven ook alsmaar betalen :s In parys betaal je voor 95 nafte 2,02€ de L Surprised vandaag, morgen en overmorgen bliven ze gewoon opslaan. :s
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 3 Apr 2012, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk blijven ze opslaan, want ze weten dondersgoed dat niemand nog zonder auto kan (lees: wil), en hem in deze tijd zelfs gebruikt om mee naar de buurman te rijden. We klagen allemaal over geld, maar de overgrote meerderheid van de mensen zie ik het tegelijk onnodig over de balk smijten. Nog liever voor 5 Euro parkeren dan 10 minuutjes moeten lopen.

En dan is er nog de geplande slijtage. Iets wat zogezegd onze economie in stand zou houden, omdat anders sinds de massaproductie op gang kwam na WO II veel meer mensen op straat waren komen zitten. Weet je niet waarover ik het heb, kijk dan even dit filmpje.

Wat rentes betreft, is het totaal de moeite niet meer. Wat je aan rente krijgt is vaak nog maar net genoeg om de kosten te dekken om een spaarboekje te mogen hebben! Als het aan mij lag, hield ik mijn geld wel onder mijn matras. Maarja, de maatschappij verplicht dat je een rekening hebt.

Ik begrijp wat je wil zeggen RN, in het primitieve leven zonder geld en bezit was het leven veel beter en gelukkiger geweest... als... als we niet beter hadden geweten. We zijn een luxe leven gewend, de stap terug zou enorm zijn.

En België? Het probleem is niet België, maar de mensheid.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Wo 4 Apr 2012, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ja da filmke klopt. En dat was vroeger ook zo, kwaliteit en deftig gerief! Nu koop je een nieuwe clio voor nog geen 9000€ wtf? Kunde mij nie zeggen dat kwaliteit goed is e?
geplande slijtage klopt wist dit trouwens al vree lang. Kzal een een voorbeeldje geven in mediamarkt koop je een wasmachine voor bv 200€ compleet hetzelfde als een wasmachine in bv krefel enig verschil is, en nu komt het... dat het moederbord van mediamarkt is gelijmt en dat van krefel is gesoldeerd! Dit is echt waar. Weet ik door kenners.

Nog een dom voorbeeld bouwen met bostoen, zeer goedkoop en de eerste 10 jaar geen kosten derna begint de mizere! bv deur die afzakt scharnier versleten en noem maar op...


En ik geef dan ook nog altijd liever 10€ meer uit voor ne deftige schroevendraaier, dan 5€ voor ene waarmee ge bv maar 100 schroeven kunt mee indraaien.. Sad

Ja de mensheid is idd het probleem.

Oja nu je het zegt valt er mij ook iets binnen. Ik en mijn broer hebben indentiek dezelfde laptop. exact op hetzelfde moment gekocht en na 2,5 jaar (paar weken geleden) beginnen ze allebij vast te lopen... werd elke dag gebruikt en dit kwam toevallig bij ons op hetzelfde moment. Raar toch of niet..??. Via forums hebben we wel hulp gekregen en is dit probleem nu van de baan. pc opschonen met verschillende prgramma's ging gewoon weg niet.


Ah man ge kunt nie weten hoe gefrustreerd ik soms wordt van gans diene boel Mad
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mini_R53
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 Augustus 2012
Posts: 18
PostGeplaatst: Di 14 Aug 2012, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Je laptop een keer schoonmaken, 2,5jaar zonder maar enig onderhoud....

Verstopte koeling (door stof) met "hikken" "uitvallen" en meer tot gevolg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Ma 20 Aug 2012, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

Wa e da er nu mee te maken? elke duts weet dat ie da moe doen !
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 21 Aug 2012, 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Je staat ervan versteld hoeveel dat niet weten... En dan heb ik het nog niet over mensen die niet snappen waarom een laptop ineens uitvalt, terwijl die op schoot of op een zachte bank ligt en daarbij de koeltunneltjes volledig geblokkeerd hebben.
Overschat de gemiddelde mens maar niet Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 29 Aug 2012, 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Combimagnetron (Microgolf oven) is er afgelopen week mee opgehouden.
Toevallig hefet mijn broer er ook eentje, precies dezelfde, maar van een ander merk.
Mijne is van Alaska, die van hem van AFK. Beide ongeveer 6 jaar geleden gekocht en wat denk je?
Bij beide doet de magnetron het niet meer, enkel de oven nog...

Lekker dan!

Alsof ene kapotte vaatwasser, douchekop, doucheslang en gaan samenwonen al niet duur genoeg waren!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Wo 29 Aug 2012, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Zul je altijd zien, Jan! Houden meteen meerdere dingen er tegelijk mee op -_-"

Komende maand zullen mijn vrouw en ik eerst maar eens ff een huis kopen Razz
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Luciad64

Geregistreerd op: 17 December 2019
Posts: 0
PostGeplaatst: Di 17 Dec 2019, 7:29    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Natuurlijk blijven ze opslaan, want ze weten dondersgoed dat niemand nog zonder auto kan (lees: wil), en hem in deze tijd zelfs gebruikt om mee naar de buurman te rijden mutuelles TNS. We klagen allemaal over geld, maar de overgrote meerderheid van de mensen zie ik het tegelijk onnodig over de balk smijten. Nog liever voor 5 Euro parkeren dan 10 minuutjes moeten lopen.

En dan is er nog de geplande slijtage. Iets wat zogezegd onze economie in stand zou houden, omdat anders sinds de massaproductie op gang kwam na WO II veel meer mensen op straat waren komen zitten. Weet je niet waarover ik het heb, kijk dan even dit filmpje.

Wat rentes betreft, is het totaal de moeite niet meer. Wat je aan rente krijgt is vaak nog maar net genoeg om de kosten te dekken om een spaarboekje te mogen hebben! Als het aan mij lag, hield ik mijn geld wel onder mijn matras. Maarja, de maatschappij verplicht dat je een rekening hebt.

Ik begrijp wat je wil zeggen RN, in het primitieve leven zonder geld en bezit was het leven veel beter en gelukkiger geweest... als... als we niet beter hadden geweten. We zijn een luxe leven gewend, de stap terug zou enorm zijn.

En België? Het probleem is niet België, maar de mensheid.

Je hebt volkomen gelijk. Bovendien geven we altijd om dit kleine comfort, zelfs als het niet veel is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Off-Topic Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB