Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Xenon in oude auto.
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
limbra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 September 2011
Posts: 57
Woonplaats: Nunhem
PostGeplaatst: Do 9 Feb 2012, 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Zo snel brand je panda niet af hoor , je koplampen zijn van glas dus die kunnen wel wat hebben , Als je de xenon lampen gemonteerd hebt laat dan ff bij de garage je koplampen goed afstellen , dan weet je zeker dat het lichtbeeld goed is (of niet) en dat je niemand verblind , want dat is ook een belangrijke factor .
en zoals @Jesse al gezegd heeft , zo dicht mogelijk bij de accu afzekeren met de juiste zekering (zal vast wel in de gebruiks aanwijzing van de xenon set staan welke zekering het moet zijn .
Als je hem te zwaar afzekerd (dus met een TE hoog Amperage) tja dan heb je kans dat "als" er iets fout gaat je wel een zwarte panda krijgt , beter een lichtere zekering gebruiken dan een te zware.

succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Eerbeer schreef:

Ik had verwacht, net zoals Chaoth, dat het lichtbeeld slecht zou zijn omdat het zulke goedkope H4 lampen zijn maar dat valt reuze mee. De kleur is helder wit. Dus de kwaliteit is nog best goed van de Action Laughing.


Het lichtbeeld lijkt misschien goed, maar ik verwacht wel dat je er niet mee door de apk komt. De mijne kwam er niet door in ieder geval (dezelfde pitten)
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eerbeer
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 9 December 2011
Posts: 9
Woonplaats: Arnhem
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Oke APK wordt misschien dan een probleempje.

Mijn vraag:
1. Wordt Xenon echt niet warmer dan H4 want ik vind H4 te warm vergeleken met de oude Duplo lampen.

2. Bij sommige setjes, zelfs soms onbekende goedkope Chinese meuk, zit er bij het relais. Met het relais bedoel ik de draden die van en naar de lampen en accu lopen al een zekering geplaatst. Bedoelen jullie dit met zekeren? Als ik een setje neem met al zo'n zekering ertussen is dat voldoende? Of moet ik dan nog meer zekeren?  

Ik heb een foto van zo'n setje met draden bij dit bericht toegevoegd.
Ik ben erg benieuwd want zou dit betekenen dat die goedkope setjes soms beter zijn? Laughing




Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

Xenon is 35W geloof ik, dus zou dan (mijns inziens) minder warmte moeten produceren.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

ga je nu een xenon plaatsen in een unit zonder lenzen??? vinden je mede weg gebruikers ook heel erg fijn kuch kuch je krijgt dan ongelooflijk veel spreidlicht waar iedereen last van heeft. als je meer wil hebben kun je ook power lampjes kopen die meer licht geven. xenon is leuk in orginele units en zelfs dan is het vervelend voor mede gebruikers omdat het veeeeeel te fel is en vaak niet goed afgesteld
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2012, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Xenon is inderdaad 35W, en minder warm dan halogeen. Daar moet je je dus geen zorgen om maken.
Lichtbeeld wel, belangrijk om dat even te laten controleren na montage!

Relais zit er vaak bijgeleverd, en indien niet is het zeker aan te raden dat te bestellen en gebruiken. Een relais is feitelijk een schakelaar. Xenon trekt bij het aanzetten voor een kort moment meer stroom dan de halogeenlampen, en daar is de bekabeling van de auto niet op gemaakt. Op korte termijn gebeurt er niks, maar op langere termijn kan de kabel doorsmelten met mogelijk nog vervelendere gevolgen.
Het relais wordt geschakeld door je originele lampbekabeling (en relais verbruikt zeer weinig), dus je originele autobekabeling is veilig. Door het relais loopt dan een voedingskabel direct van de accu naar je xenonset, die heeft dan dus zijn eigen voeding. En die kabel moet je een zekering in plaatsen dichtbij de accu.

Als je niet weet waar ik het over heb raad ik je sterk aan de montage te laten doen. Want zaken als slechte contacten, te dunne kabels, en niet zekeren, kunnen leiden tot brand.

Die goedkope setjes zijn vaak prima. Verschil zit vaak erin dat je geen garantie krijgt, of zeer kort. De sets rond de 100 Eur zit meestal 1 jaar garantie op, en een set met 2 jaar garantie betaal je rond de 200 Eur voor. En voor dat geld heb je vaak meerdere goedkope sets (voor minder geld heb je er al 2) en genoeg reserve onderdelen op voorraad als ergens ooit iets stuk gaat.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
limbra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 September 2011
Posts: 57
Woonplaats: Nunhem
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2012, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het met @golf3driver eens wat betreft het spreidlicht / strooilicht , dit zal zeker een verblindende factor kunnen zijn voor overige weg gebruikers , maar een lichtbeeld test en afstelling van de koplampen in de garage zal het uitwijzen.
Ik vind het zowiezo een hoge opwaardering om van duplo lampen (en dus ook bijbehorende reflectors) een update te doen naar Xenon verlichting ,
Misschien dat achteraf Halogeen H4 een betere update zou zijn geweest.
Maar in ieder geval wordt het wel de eerste Panda (voor zover ik weet) uit dat bouwjaar met xenon pitten .   Shock  Very Happy ,
dus proberen kun je het altijd.
_________________
live  your  dreams  ,  don`t  dream  your  life .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2012, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bedoelde je overigens met "zonder lenzen", Richard?
Als je de reflector bedoelt die bij veel H4 units vóór de lamp zit, meestal zijn H4 xenons daarop voorbereid en hebben die aan de lamp zelf zitten.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Zo 12 Feb 2012, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

zoals je ziet zit er in deze koplamp een lens. (rechter lamp op de foto)



en bij deze dus niet. hier zit alleen een kapje voor zodat het licht weerspiegeld word naar de spiegels er achter.



met lens zorgt er dus voor dat het licht gecentreerd word
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 13 Feb 2012, 1:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, die met lens heten projectorlampen Wink
En wat ik bedoelde, is dat dat 'kapje' dat ervoor zit bij die H4 xenonpitten eraan vast zit meestal. Voor de rest gebruikt het gewoon de aanwezige spiegels, dus het lichtbeeld zou niet of nauwelijks moeten verschillen met H4 gloeilamp. Als dat kapje er niet is (niet op lamp en niet in lampunit) dan ga je wel een probleem hebben.

Hou overigens het glas van je lampunits ook goed schoon, om lichtverstrooiing te voorkomen!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB