Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Xenon of niet ?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Do 22 Dec 2011, 18:31    Onderwerp: Xenon of niet ? Reageer met quote

Hoi , ik ben aan het kijken voor xenon voor in mijn auto seat ibiza stella uit 2004 .

je heb zoveel verschillende het liefst wil ik wit met een blauwe gloed , ziet er wel leuk vind ik .
Ik heb 4 maanden geleden me alarm in laten bouwen in ettenleur die het perfekt doet , die bood het ook aan om xenon in te bouwen voor het inbouwen vroeg hij niet zo heel veel , en het setje xenon lichten zijn ook niet zo heel duur 120 euro via deze site http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/XV006 .

Hij bouwt heel veel spullen in via spy , ik moet zeggen dit is nu de 2e auto waar ik een spy alarm in heb zitten en werkt perfekt , maar hoe de xenon werkt weet ik niet bij hun .

op de site die ik net door gaf staat ook bij dim/groot licht bij mij lijkt dat dan heel me verlichtig vernieuwd is ?

Als de alarm 1 keer het begeefd is niet zo erg maar als ik op de snel weg zit en de lampen begeven het vind ik wel erg daarom deze topic .

Of de volgende optie gewoon nieuwe H4 lampen erin die meer licht opbrengst hebben en geen xenon alleen ik denk dat er geen normale lampen zijn die even fel zijn als de xenon ?

iemand die me verder kan helpen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 22 Dec 2011, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Xenonlampen hebben een langere levensduur dan halogeenpitten.

Inbouwen is eventueel prima zelf te doen. Verwacht er geen problemen mee.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 23 Dec 2011, 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wel gehoord van problemen met die H4 pitten die 1 xenonlamp hebben per pit, met een mechanische omschakeling tussen groot- en dimlicht. Dan zou ik eerder gaan voor echte dual xenon, met 2 aparte lampen per pit voor groot- en dimlicht. Maar die kosten wel een stuk meer.

Halogeenlampen met grotere lichtopbrengst bestaan, die hebben een hoger wattage. Maar is heel sterk af te raden. Het stroomverbruik ligt dan ook een stuk hoger, en daar is de bekabeling van je auto niet op voorzien. Eveneens geven ze veel meer hitte af, en dat kan je lampunit om zeep helpen.

Met dit merk ben ik niet bekend, maar veel redelijk goedkope xenonsets werken prima.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
mookbreda
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Maart 2010
Posts: 92
Woonplaats: breda
PostGeplaatst: Vr 23 Dec 2011, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Jaa ik wil het toch in laten bouwen hij vraag er paar tientjes voor en ik heb 2 jaar gerantie daarom .
en die 2 apartelampen per pit wat is daar de gemiddelde prijs van , en iemand mischien een voorbeeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 24 Dec 2011, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hier duidelijk het verschil te zien.
Links bi-xenon (mechanische omschakeling), rechts dual xenon (2 aparte xenoncellen):




De prijs van dual xenon is meestal wel 1,5 keer zo duur, of nog iets meer. De exacte prijs verschilt uiteraard per merk.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB