Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| manuel Starting Member
| Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 11:16 Onderwerp: |
|
|
|
het klop van die 205/50/15 maar als je de wielkast dan ziet is net of de wiel te klein is voor de wielkast of zit ik er naast?
ik wil niet inleveren op vermogen dus zal ik het misschien moeten doen met verlagen? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 13:41 Onderwerp: |
|
|
|
Dat het wiel te klein oogt voor de wielkast is bij bijna elke auto in standaard staat wel het geval...
Met verlagen oogt het al iets beter, en het verbetert natuurlijk je wegligging, wat ook belangrijk is als je voor vermogen gaat.
Als je puur voor de show gaat wil je je wielkasten mooi vol hebben met grote velgen met slanke banden.
Hier zie je eens te meer dat show en go vaak niet over 1 lijn te trekken zijn _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 14:57 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb 15 inch onder de primera, en ga nog een stuk omlaag.
Het zijn geen dikke 19 inch velgen, geen 18 ook, en mega plat zijn mijn banden niet, wel heb ik een wegligging van een huis en optimale performance met die maar.
Daarbij vind ik dat t hem helemaal niet slecht staat, vind de velgen in geen enkel opzicht te klein, alleen moet de auto nog meer omlaag. Denk dat als ik nog een 3 tot 4 cm lager op t asfalt lig dat t helemaal niet slecht uit ziet. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 23:33 Onderwerp: |
|
|
|
Even kleine aanvulleing op het ET-verhaal; fabrikanten van auto's zorgen
met de juiste ET-waarde voor het inbrengen van de draagkrachten op
het midden van het wiellagerstel, daarin zit gemiddeld een mm of 5 speling.
Een Nissan 100NX mag van Nissan een ET van tussen de 37 en 42 hebben...
Als je je ET teveel laat afwijken gaan onherroepelijk je lagers harder slijten
en zal je stuurgedrag ook nadelig beinvloed worden, sowieso gaat het zaakje
zwaarder sturen, of je nou te grote of te kleine ET neemt... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| manuel Starting Member
| Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Ma 4 Apr 2005, 10:40 Onderwerp: |
|
|
|
maar leg me eens uit hoe de ET eingelijk telt:
stel de et waarde is 46 en ik neen dan een et waarde van 40 betekent dat dan dat de band 3 cm naar buiten en 3 cm naar binnen steekt?is stom gezegd 1 ET ook één cm?
en dat met die 100 nx wat je zegt over de min ET en de max ET waarde waar zou ik kunnen opzoeken wat deze voor verschillende auto's zijn? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 4 Apr 2005, 12:25 Onderwerp: |
|
|
|
ET waarde 40 betekent 40 mm, dus 4 cm.
Hoe lager de ET waarde, hoe verder de velg naar buiten komt. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 4 Apr 2005, 22:23 Onderwerp: |
|
|
|
ET staat voor "Einpress Tiefe", in het Engels is dit Offset...
Het is feitelijk de afstand tussen de middenlijn van de velg tot het
bevestigingsvlak aan de binnenzijde van de velg, gemeten in millimeters.
In bovenstaande plaatjes zitten de remmen e.d. aan de linkerkant,
rechts is het deel wat je ziet vanaf de buitenkant.
Positieve getallen plaatsen het wiel verder naar binnen,
negatieve naar buiten, zoals Jesse ook al aangaf... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 4 Apr 2005, 22:25 Onderwerp: |
|
|
|
Overigens stond dat hele verhaal een paar berichten hoger ook al...
Alleen in dat verhaal zit de as rechts... |
|
Naar boven |
|
|
|
|