Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Geluid in me autotje brengen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wesleym
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Oktober 2011
Posts: 5
PostGeplaatst: Zo 30 Okt 2011, 15:35    Onderwerp: geluid in me autotje brengen Reageer met quote

heej

ik ben van plan om wat geluid in mijn autotje te brengen nou heb ik de balle verstand van wattage en ohm en al die andere shizzle dus ik vroeg me af of julie misschien op of aanmerkingen/tips zouden kunnen geven op de keuzes die ik maak.

dit is wat ik nu zo een beetje in me hoofd heb

compo set (Hifonics Brutus 10cm 2-Weg systeem BX4.2Ci)
4 (10 cm) 2-Weg Component Kit, 75/150 Watt
4 Ohm, met 12dB Bi-Amping scheidingsfilter
Inbouwopening 92 mm, Inbouwdiepte 46 mm


subwoofer (Crunch Subwoofer in kist CRB350 350 Watt RMS)
12” (30 cm) Single-Bassreflex-System
350 / 700 Watt, 4 Ohm, 38 x 38 x 46/35 cm
Verchroomde stootbeugel
Alu-look membraam
Hoogwaardige bekleding
2" (50 mm) spreekspoel

en een 4 kanaals versterker (New Sound 4 kanaals Versterker Bullet 1800)
4x450w
2 OHM Stabiel
High/Low pass filter
40-250 hz,
Bassboost


ik hoor graag wat julie er van vinden en wat je er eventueel aan zou aanpassen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Zo 30 Okt 2011, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vergeet niet een goed setje kabels te halen. Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wesleym
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Oktober 2011
Posts: 5
PostGeplaatst: Ma 31 Okt 2011, 5:43    Onderwerp: Reageer met quote

oh jha ook wel makkelijk XD
en maakt het dan nog uit wat voor een kabels? en welke dikte ze moetenhebben of iets dergelijks?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 31 Okt 2011, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf een 25mm2 setje van Ground Zero. Kost wat, maar dan heb je ook wat Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 31 Okt 2011, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Op basis van welke gegevens heb je die installatie samengesteld, als je (zoals je zelf zegt) niets ervan weet?
Ik zou dit schrappen en eerst eens op 't gemak wat bijleren, want wil je er veel plezier van hebben is 't wel zo handig te weten waar op te letten. Een goede installatie hoeft niet de hoofdprijs te kosten, maar wat basiskennis is vereist.
Goede bron van informatie om te beginnen is: 12VHifi

De versterker ben ik niet bekend mee, maar ziende met wat voor waardes ze gooien en voor wat voor prijs lijkt het me een goedkoop merk. Beetje zonde om dan in een A-merk speakerset als Hifonics te investeren, want je installatie zal niet beter klinken dan het slechtste component toelaat.
Kijk misschien eens naar merken als Ground Zero en Audio System, die hebben sets in verschillende prijsklasses. En vooral, ga ernaar luisteren. Heb geduld en ga voor iets dat je mooi vindt klinken.
Belangrijk is om op impedanties te letten (Ohm waarde), en de vermogens beetje op elkaar af te stemmen. Versterker mag best iets zwaarder zijn dan de speakers, maar let op de RMS (continu) vermogenswaarden! Niet de MAX (piek) waarden, daar heb je niets aan (die 4x 450W van die versterker is dus een piekwaarde, met een groot vraagteken wat die kan waarmaken...)

Kabels zijn ook heel belangrijk. Vooral de kwaliteit en afscherming van signaalkabels, maar ook de dikte van zowel voedingskabel als massakabel, en degelijke verbindingen.
Onderschat ook de inbouw niet, die is voor een groot deel verantwoordelijk voor hoe het resultaat gaat zijn.

Als je niet weet waar je aan begint, heb dan nog even geduld en ga lezen, verrijk je kennis, ga rondkijken bij meerdere winkels en beluister sets van verschillende merken, of ga op meetings met mensen praten en in hun wagen luisteren (hoewel 't daar nu even niet de tijd voor is in de winter).
Overhaaste aankopen ga je spijt van krijgen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB