Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Air filters
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hovic
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 12 Augustus 2010
Posts: 47
PostGeplaatst: Do 12 Aug 2010, 17:48    Onderwerp: Air filters Reageer met quote

Hoi,

Ik heb een honda Civic 1.7i uit 2001 die ga ik tunen.
Ik wil beginnen bij een goed airfilter.
Ik zie vaak Blitz voorbijkomen als vooraanstaand merk, maar heeft misschien iemand nog tips voor een goed powerfilter?

Zijn er bijv. ipv airfilters ook powerfilters voor betere olie of benzine doorvoer ofzo?

(Owja, ik ben nog leek op het tuninggebied Sad )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 12 Aug 2010, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn, maar laat je niet misleiden door de naam "powerfilter" want je zult er niet harder van rijden/accelereren. Beetje betere gasrespons, iets hoger in de toeren, en wat meer geluid, meer moet je er niet van verwachten ook al maken ze reclame dat 't 10pk meer geeft.

Overigens het geluid heb je alleen met een open luchtfilter, niet met een vervangingsfilter. En als je daar niet de nodige aanpassingen bij maakt voor een cold air intake die koude rijwind direct naar het filter brengt, zul je zelfs vermogensverlies hebben.

Ik heb zelf met Blitz geen ervaringen. Maar veel verschil is er niet als je kijkt naar merken als Blitz, Apexi, K&N, Green, Pipercross (dit zijn wel schuimfilters ipv katoen).

En nog even een algemene tip als je met tuning begint, kijk eerst wat je wil. Wil je een showauto die wat herrie maakt, of wil je serieus aan vermogenswinst gaan werken? In dat laatste geval gaat het gewoon veel geld kosten, wees je daarvan bewust.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Zo 24 Okt 2010, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

kan je wel vertellen dat Blitz, Apexi en K&N redelijke prijsjes aanhangen laat maar zegge..
maarja wie prestatie wil hebben moet daar wel wat voor over hebben. Wink
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
dennis121
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 5 Oktober 2009
Posts: 290
Woonplaats: Emmercompascuum
PostGeplaatst: Ma 25 Okt 2010, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

K&N kitje kopen voor je auto..
en er vooral voor zorgen dat het luchtfilter koude luch opvangt en dus niet warmte van de motor!

maar echte PK's haal je er meestal niet uit, of het zijn er maar een paar +-5

Voornaamste wat je eruit krijgt is geluid..
wat ik van vele hoor dat dit gewoon een focking irritant geluid is.. vooral op de snelweg!
Ik zou je geld voor luchtfilter laten voor wat het is en bijv. een goeie uitlaatsysteem kopen! van einddemper tot spruitstuk! Smile
_________________
VW polo 1.9 Diezelll! =D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Ma 25 Okt 2010, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

sterker nog op de dyno kon ik alleen een miniem verschil in koppel zien en niet in vermogen  Wink
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
D-Werx
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 December 2010
Posts: 8
Woonplaats: EHV
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2011, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

K&N is ook klinkklare onzin. Voor dat geld kun je beter een merkloos universeel filter kopen en deze zo ver mogelijk van het motorblok monteren. Hierdoor is de kans op vermogensverlies minimaal. Het is grappig dat nog steeds mensen het idee hebben dat een open filter vermogen oplevert. Het enige wat het oplevert is een leuker geluid, maar verder niets meer en niets minder. Tenzij je praat over fine-tuning, en dan bedoel ik auto's met bergen pk's en koppel.  Maar dan gaat het nog altijd gepaard met zaken zoals een open uitlaat, etc. Alleen het filter gaat niks opbrengen, behalve het geluid.
_________________
www.d-werx.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Kaya Design
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 Januari 2011
Posts: 416
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2011, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

K&N is 1 van de beste standaard vervangings filters die er bestaan, die ook nog EGT pktjes levert veel zal het niet zijn maar meer dan een merkloos ding.

en je hoeft um niet zo ver mogelijk van het blok af zien te plaatsen maar zoveel mogelijk koudelucht laten pakken.
het beste is meteen achter je voorbumper en dan natuurlijk wel ergens bij een gat in de voorbumper Wink

koudelucht is compacter dan warme lucht
dus past er meer van in het blok  Wink
_________________
KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
D-Werx
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 December 2010
Posts: 8
Woonplaats: EHV
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2011, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is er beter aan K&N, hoe gerenommeerd dat merk ook is, t.o.v. een universeel mazen of papieren filter? En dan wel even op het niveau gemiddelde auto en niet supercar Wink.  En als zo'n vervangingsfilter van K&N dan echt pk's oplevert, meer dan een universeel filter, vertel eens hoe...
_________________
www.d-werx.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Do 7 Jul 2011, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb meer dan een jaar met een k&n 57i kitje op mn benzine gereden en rij nu enkele weken terug standaard en ik merk wel verschil in hoge toeren hoor,houd zich nu wat meer in...
en ook in de benzine Razz ik doe 160 km meer met de standaard luchtfilter Razz
+ die topmerken leveren hetgeen dat past op jou wagen met alles inc
dus niet lopen prutsen want alles past direct.
maar sneller ging mijn wagen er niet door.
is gewoon een leuk hebbedingetje Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaya Design
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 Januari 2011
Posts: 416
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Vr 8 Jul 2011, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

het materiaal wat K&N gebruikt is gewoon van veel beter kwaliteit dan universeel.

waardoor de luchtstroom beter is Wink

in vergelijking met een papieren filter heeft een K&N veel betere luchtstroming
en een universeel tjah een K&N zal waarschijnlijk evenveel luchtstrrom doorlaten maar doe dat wel met een betere filtering
_________________
KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 8 Jul 2011, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

En wat dacht je van de duurzaamheid? Papieren filter wordt om de 20.000-30.000 km vervangen, en 'n K&N (of Green of ander degelijk merk) gaat mogelijk zo lang (of langer) mee als de wagen.

Op mijn vorige wagen merkte ik ook wel verschil. Iets betere gasrespons, en op 5000+ rpm had die nog wat over, terwijl de acceleratie met het standaardfilter ver ophield op dat toerental. 's Winters in de kou kon 't wel nadelig werken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Wo 13 Jul 2011, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

ik dacht toen ik wat jonger was en nieuw op dit forum dat powerfilters de ultieme cheap ass tuning is, helaas pindakaas is dit niet zo en je ziet maar al te vaak mensen met aftermarket rommel klooien en geloven in wonderen, een open filter staat mooi in de motorruimte dat is het en een beetje een stofzuig-achtig geluid  Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Do 14 Jul 2011, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Den Olli schreef:
ik dacht toen ik wat jonger was en nieuw op dit forum dat powerfilters de ultieme cheap ass tuning is, helaas pindakaas is dit niet zo en je ziet maar al te vaak mensen met aftermarket rommel klooien en geloven in wonderen, een open filter staat mooi in de motorruimte dat is het en een beetje een stofzuig-achtig geluid  Laughing


hoe jij dit nou zit te vertellen zo monteren ze hem ook vaak gewoon net naast de inlaat en heerlijk warme lucht naar binnen zit te zuigen met het ow zo mooie stofzuiger geluidje...

plaats maar eens een goede cold air intake op de juiste manier en je zal zien dat de motor beter zal gaan lopen/klinken en reageren....
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 14 Jul 2011, 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

fout !!




beter !



_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 14 Jul 2011, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een motorblok verder gaat uitbouwen, ja dan is een goede luchtaanvoer noodzakelijk, en 1 van de dingen die als je het niet doet je vermogen kan afremmen.
Maar enkel een luchtfilter plaatsen, daar win je weinig mee.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Luchtfilters Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB