Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Uitbouwen radiosysteem

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jan.dauwe
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Juni 2011
Posts: 3
PostGeplaatst: Do 30 Jun 2011, 10:36    Onderwerp: uitbouwen radiosysteem Reageer met quote

Hallo, ik ben Jan en nieuw op dit forum.  Ik heb een seat ibiza (2008 model) en zou graag mijn geluid upgraden en hoop hier op dit forum wel wat kenners te vinden die me advies kunnen geven.
Van radio zou ik een pioneer avic-F930BT willen steken, heb ik daar een speciale inbouwframe voor nodig of is dit gewoon te installeren met de frame die bij de radio zit?
Van boxen zoek ik een systeem dat ik een relatief goede bass en mooie volle klank door mijn boxen krijg.  Zou ik daarvoor gewoon de 4 standaardboxen vervangen door bv. macaudio boxen? Of alleen de 2 voorste?  
Met daarbij een sub die niet veel plaats neemt.  Heb zitten kijken voor een TS-WX77A van pioneer, of een TS-WX610A.  k Weet niet of een sub van dit kaliber voldoende is, maar k zou het zonde vinden veel kofferruimte op te offeren.

Wat ze me in de winkel aangeraden hebben was diezelfde radio, met macaudio vanvoor en achteraan in de hoedenplank zwaardere boxen.  Maar aangezien ik de helft van de tijd zonder hoedenplank rijd vind ik die oplossing niet ideaal.

Wie weet er raad? Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Do 30 Jun 2011, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

wacht op de audio-guys voor een antwoord (als ze dat wel willen moehahaha )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
supercoolboy
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Juni 2011
Posts: 439
PostGeplaatst: Do 30 Jun 2011, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht versterkers mischien tot dat de sound upgrade
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 30 Jun 2011, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

als je voor in een composet doet heb je al een leuke kickbass in je deuren, dan heb je in de hoedenplank niks nodig alleen nog een subje in de kofferbak. jesse en sander kunnen je hier meer over vertellen
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jan.dauwe
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Juni 2011
Posts: 3
PostGeplaatst: Do 30 Jun 2011, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

aah, dus je zou enkel de 2 voorste vervangen, en de achterste uitschakelen of niet?  En is dit een sub met een aparte versterker?  Of zou 1 van de pioneers die ik hierboven vermeld heb ook goed zijn?
Alvast bedankt v de snelle reactie, leuk om te horen dat oplossingen zonder mijn hoedenplank te verneuken ook bestaan (in tegenstelling wat diene ripper uit de winkel mij probeerde wijs te maken)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Vr 1 Jul 2011, 7:31    Onderwerp: Re: uitbouwen radiosysteem Reageer met quote

hey
ik ben niet bekend met een ibiza dus ik weet niet of je een apart frame nodig hebt om een standaard 1din radio te installeren

voor de speakers zou ik kijken wat je kwijt kan in de voor deuren
meestal zitten in nieuwere auto's eigenlijk al een compo set
mijn advies is ook voorspeakers upgraden deze op een vierkanaals versterkertje samen met een klein subje je gaat immers ook niet met je rug naar een concert toe staan

orginele achterspeakers kan je de op de radio laten spelen (zachter ter opvulling)

je moet ook kijken wat je ervan wilt of het hard moet gaan of dat je qualiteit wil

ook een goede tip is het dempen van de deuren zo kunnen de speakers zich beter afzetten
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Vr 1 Jul 2011, 16:26    Onderwerp: Reageer met quote

voor de ibiza heb je een inbouwkader nodig. speakers in de deuren vooraan is geen grapje voor deze te plaatsen. heb er al enkele gedaan waaronder men eigen en het is niet simpel. raammechanisme zit vast aan het deurpaneel. kijk anders even in men topic staan verschillende foto's in en worden er straks nog toegevoegd.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jan.dauwe
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 Juni 2011
Posts: 3
PostGeplaatst: Za 2 Jul 2011, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

merci v de reactie, nu boxen bestellen en inbouwen, yehaa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB