Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Welke versterker kopen ?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Di 7 Jun 2011, 4:29    Onderwerp: Reageer met quote

zyce schreef:
Ik heb 2 woofers he; gwn even controleren of ik het helemaal snap.
als ik de sub in serie en de subs parallel aansluit kom ik op 2 ohm op de versterker wil dat zeggen 1 ohm op elk kanaal ? en bij de soundstream heb ik maar 1 x1200 watt op 1Ohm hoe moet ik die woofers dan aansluiten op die monoblok ?
de subs parallel en de spoelen parallel ?

je hebt 4 spoelen van 4 ohm als je daar 2 van in serie zet en 2 parallel dan kom je uit op 4 ohm
als je alles parallel zet dan kom je uit op 1 ohm


En als ik een 2 kanaal pak, moet ik naar 2Ohm continue kijken ? dus dan moet ik de subs in serie zetten en spoelen parallel ?
dan komt elke sub op een kanaal en kijk je naar het vermogen op 2 ohm per kanaal dus 2 x ....Wrms @ 2 ohm

de man van kb audio raad mij deze versterker aan : http://www.kb-audio.nl/versterkers/1-2-kanaals/boschmann-2600-watt-2-kanaals-versterker-zx3-t2d.html

maar ik zou toch liever jouw raad opvolgen voor een monoblok te nemen.

ik quote wat de man me in de mail stuurde :

"Je hebt 2 woofers van 2 x 4 ohm met 400 Watt RMS.
Deze versterker kan als je de spoelen vd woofers parallel (alle plussen aan elkaar, idem voor de minnen) aansluit 2 x 650 Watt RMS leveren.
En dat is ruim voldoende voor jouw woofers, je hebt zelfs nog vermogen over, en dit is altijd beter om warmteontwikkeling tegen te gaan."

Wat denken jullie ervan mijn versterker word morge terug gestuurd op het einde van de week bestel ik mijn nieuwe Very Happy

Ik zeg nogmaals bedankt aan de mensen die mij helpen bij het kiezen van de juiste versterker en mij de nodige informatie geven om wijzer van te worden .

Grtz Marco


Als die versterker dat echt leverd dan is dat geen probleem
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
zyce
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 29 Mei 2011
Posts: 25
PostGeplaatst: Di 7 Jun 2011, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Oke , bedankt sorry voor late antwoord mag ik zag niet dat er al een 2de pagina was xD

sorry niet opgelet Very Happy

ben er nog niet helemaal aan uit of ik de monoblok zou nemen of de 2 kanaals prijs is hetzelfde maar de soundstream leverd beter kwaliteit ?

denk dat ik voor de monoblok ga gaan ?

grz zyce
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB