Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Vraagje (veren)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Vr 3 Jun 2011, 16:04    Onderwerp: Vraagje (veren) Reageer met quote

Ja hier ben ik terug met een vraagje.
Jesse heeft eens mijn wagen gefotoshopt met verlaging.
Wat het bij mij natuurlijk doet kriebelen om dat eventueel ook te doen.

Nu heb ik hierover een aantal vraagjes:
Welke merken zijn er betrouwbaar?
Heb al Weitec, kw, en er zullen er nog wel goeie zijn zeker?
Deze worden best gestoken ivb voor een attest. Of kun je dat al kopen met attest?
Moet dan echt voor een specifiek type van wagen worden aangekocht of kan dat passen op verschillende wagen's?

Een schroefset is dan regelbaar en een gewoon set niet. Als ik het goed begrijp.

Allee wat ik niet goed versta en waar ik me wat zorgen over maak, is wat er allemaal moet gebeuren om het inorde te hebben met de keuring. Want ik ben niet van plan om bv 2 dagen bezig te zijn om een wagen volledig standaart te zetten dat hij door de keuring kan. (dat moet ik nu al den met die uitlaat en velgen)

Wat zou mij dat +- zou kosten. want moet dan ook nog rekening houden dat ik een kleiner profiel van band nodig heb.

Het gaat erom dat ik al wat info heb waar ik kan over nadenken.

Zal ook nog eens zoeken naar een winkel in de buurt om wat informatie.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 3 Jun 2011, 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

Voor een simpele verlaging kun je gaan voor een set verlagingsveren. Dit zijn kortere veren voor op je bestaande schokbrekers.
Voordelen: goedkoop en eenvoudig.
Nadelen: beperkt in verlaging (meer dan 4cm is niet aan te raden met originele schokbrekers), niet stelbaar.

Schroefset is een set aangepaste en stelbare schokbrekers samen met verlagingsveren.
Voordelen: beter, op mekaar afgestemd, stelbaar in hoogte, stelbaar in stugheid.
Nadelen: duur.

De merken kan ik je weinig over vertellen. Wel kan ik je zeggen dat die sets specifiek voor bepaalde wagens zijn gemaakt, dus je moet zoeken op jouw model, uitvoering, én bouwjaar voor de juiste set.

Je hebt 2 attesten nodig:
  1. Een validatieverslag. Bij de aankoop geleverd, of achteraf via de importeur van het merk bemachtigen. In dat laatste geval, informeer eerst of de importeur dit attest ook kan leveren!
  2. Montage-attest. Deze wordt geleverd door de garage die de montage uitvoert en dus garant staat dat dit juist gebeurt.

Dan moet je nog een afspraak maken voor een "keuring na ongeval" waar je de attesten voorlegt, en de wielgeometrie wordt gemeten.

Als je alles in orde wil hebben, reken dan op een boel extra kosten:
  • De montage, die vaak redelijk eenvoudig is maar wel tijdrovend, en die dus uitbesteed moet worden. En uurlonen bij garages zijn duur.
  • De speciale keuring. Kost ook rond de 60-70 Eur geloof ik.
  • De papierhandel. De attesten durven ze ook 25-50 Eur voor te vragen.

Wat het in totaal gaat kosten kan ik niet zeggen, want daar slaag ik ook maar niet in om erachter te komen. Geen enkel bedrijf wil me schijnbaar een indicatie geven van de montagekosten, de attesten, en de hele zeik erbij...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Vr 3 Jun 2011, 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ja als ik het zo hoor is het zeker neit de moeite om het te doen voor mijn wagen, aangezien het zoveel kost dan. Alle ik bedoel ook dat men wagen kwa leeftijd zoiets dan niet meer verdiend, omduur is de wagen 1000€ waard en steek je er toch meer geld in waarna je er niets meer aan hebt. Moest er al die tra la la over zijn en dan nog es met die keuring, zaten ze er al lang op. Maar ik ga nog eens kijken naar een bedrijf gewoon eens om prijs te vragen. Maar denk dat het dan toch geen veren zullen worden...

Merci voor de snelle reactie e Jesse  Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 3 Jun 2011, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Dat keuring gedoe is ook wat mij beetje tegenhoudt. Ik geef graag geld uit aan een goed product waar ik wat aan heb, maar niet aan een hoop administratieve onzin en (te) dure montage die ik zelf ook zou kunnen.

En geld erin steken waar je achteraf niks meer van terug ziet is feitelijk altijd het geval met deze hobby. Tenzij je een perfecte showauto verkoopt die ook aantoonbaar goed onderhouden is, zul je zelden meer ervoor krijgen omdat die verbouwd is. Sterker nog, het zal veel potentiële kopers afschrikken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

dat is waar wat je zegt, weet nu ook wel al wat ik er al ingestoken heb dat ik het nooit meer terug zal terug van zien. Maar het meeste kun je er ook terug uithalen en in andere wagens steken. Maar zoals je zegt het is een hobby en dat kost ook geld. Maar ik doe het ook graag dus Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

v-max schroefset moet je eens opzoeken is niet eens zo gek duur en denk wel dat ze dat voor jou auto hebben. Very Happy
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

merci eens opzoeken Wink
ik zie hier bij schreofsets: Geschikt voor alle modellen

Verlaging voor (mm): 20 - 100
Verlaging achter (mm): 20 - 100

Complete set voorzien van schroefpoten

- Incl Goca Attest

- Incl Montage attest

En bij verlagingsveren:
Geschikt voor Renault Clio 1.2 - 1.9, 52mm Veerpoot
Type: B/C57
Bouwjaar: 90 - 98

Met deze TA-Technix verlagingsset is verlaging mogelijk in 40 mm voor en 40 mm achter.

De set bestaat uit 4 veren en 4 dempers. De dempers zijn sportief afgeveerd. Geschikt voor zowel op het circuit als op de openbare weg.

Wat bedoelen ze dan met montage attest?
de prijs van bijde val nog goed mee vind ik Very Happy
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Weet niet waar je dit gelezen hebt? Question
Een montage attest zul je NOOIT krijgen bij enkel levering van de set. Als dit een aanbieding inclusief montage was, dan kan het wel. Wat ze daarmee bedoelen, zie mijn vorige post Wink

"Geschikt voor alle modellen" is op zich ook al vreemd, maar kan erop duiden dat ze voor (bijna) alle modellen een set beschikbaar hebben. Best even mailen voor details dan.

Ik ben niet zo heel bekend met de beschikbare merken allemaal, maar ik kan wel zeggen dat je zeker niet voor heel goedkoop spul moet gaan. Merk je toch veel verschil qua wegligging, en vooral duurzaamheid...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

aub Jesse, hier de site http://www.hottuning.eu/?nav=products&subnav=view&product_id=689

Ja ik weet het ook niet zo heel goed maar het staat er toch bij Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie het... Maar het is vreemd, omdat de leverancier van het montage attest garant staat dat de montage goed is gebeurd. Zou het eens goed navragen.

Maar om heel eerlijk te zijn zou ik zelf niet voor een complete schroefset voor die prijs gaan (met het oog op kwaliteit en duurzaamheid), kun je beter een fatsoenlijk merk veren nemen. Een degelijke schroefset kost toch snel 1000 Eur, en dat kan nog een stuk verder oplopen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

ja voor de meest voor de hand liggende wagens is een schroefsetje rond de 1000 euro als je kijkt voor jou wagen Jesse, of die van kaya, chaoth en die van mij komt 1500 tot 2500 euro eerst kijken. en dan nog liggen ze ergens diep in een warehouse in de States.  Shock

http://www.benboon.nl/schroefsets-renault-c-30_392.html

kost niet veel maar heb ze wel eens horen zegge dat het niet de slechtste dingen zijn die er rond gaan.
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Za 4 Jun 2011, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

man da begrijp ik niet ge kan veren kopen van 200€ die prijs kwaliteit zijn dan heb je van 350 a 400€ die toch al tamelijk deftig zijn en zeker kwa merk.
En als julli veren nemen die 1000 of 2500 zit er dan goud in ofzo??
Ik heb toch al aardig goeie merken gevonden en die beginnen van 500€ en lopen zo op. dus ik denk dat je voor die prijs toch al deftig gerief hebt. ik spreek dan wel nog niet met de plaatsingskosten enzo e Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 5 Jun 2011, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

Met veren bedoelen we ook alleen veren, die korter zijn maar over je standaard schokbrekers gaan.
Met een schroefset heb je veren, én bijhorende verstelbare schokbrekers.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Zo 5 Jun 2011, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

hehe terug iets dat ik bij weet Razz
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 5 Jun 2011, 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

ta is wel kwaliteit hoor. je hebt die golf van wesley (met zen rat roest cross op de motorkap) zien staan. echt plat plat. das ook met zo een setje
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB